Beleggingsstrategie na invoering meerwaardebelasting
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Beleggingsstrategie na invoering meerwaardebelasting
hoe zou jij de studies weerleggen die beweren dat 80-90% van de actieve beleggers de index(trackers) niet kloppen?KleineSpaarder schreef: ↑11 februari 2025, 15:56Wie geen hangmatbelegger is, behaalt gemakkelijk 10% rendement per jaar meer dan de hangmatbelegger.doorwinterd schreef: ↑11 februari 2025, 14:42 klopt, tob is hét gedrocht
-speculatietaks werd afgevoerd wegens lagere tob inkomsten
en mocht men nu beslissen om het na een jaar of tien bijhouden vrij te stellen van meerwaardebelasting =
- iedereen voor groot stuk de hangmat in (accumulating etf)
- dalende inkomsten RV
- verschrompelende tob taksen
- geraamde inkomsten meerwaardebelasting veel lager dan gepland
niet te doen dus
(in feite wel voor de meeste beleggers want hun rendement zou aanzienlijk stijgen)
Klopt, tegen over de paar 100 miljoen die de meerwaardentaks heel misschien zou kunnen opbrengen staat een verhoging van de belastingsvrije schijf in de personen belasting. Zelfs Bouchez claimt met dit regeer akkoord een taxcut van 1,5 miljard te hebben gescoord
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
10% is het langdurig actuarieel rendement van de meest consequente hangmatbelegger in een brede wereldindex. Dat houdt rekening met alle dalingen, ook die van 50% en meer.
Heeft dus niets met rijk rekenen te maken. Alleen met jouw onwetendheid. Maar dat kun je gemakkelijk oplossen: internet heeft goede bronnen.
- voorheenCP1234
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
De opmerking van Finny, of die van mij ging over het feit dat jij automatisch uitgaat van een verdubbeling na 7 jaar wat natuurlijk niet zo is daar er ook slechtere periodes tussen zitten ! De 10% op lange termijn is zeker wel een feit, ik zit gemiddeld tussen de 12-14% met mijn hangmatportfolio.KleineSpaarder schreef: ↑11 februari 2025, 19:0910% is het langdurig actuarieel rendement van de meest consequente hangmatbelegger in een brede wereldindex. Dat houdt rekening met alle dalingen, ook die van 50% en meer.
Heeft dus niets met rijk rekenen te maken. Alleen met jouw onwetendheid. Maar dat kun je gemakkelijk oplossen: internet heeft goede bronnen.
En je stijl begint echt wel heel trollerig over te komen, als je wilt dat iedereen je hier op de negeerlijst zet, doe zo voort zou ik zeggen, anders misschien wat normaler doen ...
Make Spaargids " Great Again ! "