Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Er is niet 'een' of 'de' reden waarom vele mensen uit diverse sectoren en van verschillende statuten zullen betogen vandaag.VincentVega schreef: ↑Gisteren 22:40Dat kan allemaal best zijn … maar daarvoor staken ze morgen niet. Het gaat om het vrijwaren van hun verworven privileges, met name voor diegenen die als statutair ambtenaar zijn tewerkgesteld.KV schreef: ↑Gisteren 21:55
Ik kom er vaak professioneel mee in contact en dit is echt de nagel op de kop, een gigantische bestand van managers , tal van ideeën en en projecten lopen over en door elkaar , er gaat soms ridicuul veel geld buiten aan onzinnigheden die het nooit lang uithouden en de pineut is al te vaak de kleinste op de ladder.
Overhead die "te" is , men moet de zaken toch eens zien en benoemen hoe ze zijn.
De te lezen intenties op tal van vlakken, in het lijvige regeerakkoord doen blijkbaar velen een klik maken een trip naar BXL te maken ipv te gaan werken.
Het valt ook weer te bezien hoe straks het liberale DPG en wat regeringsleiders de betoging weinig of geen positief gevolg zullen geven (het initiële inhoudelijke punt, daar zal men uiteraard steevast aan voorbij gaan)
Om op die manier de ontmoediging stilletjes verder in de hand te werken.
Ook zullen alle trollen legers op sociale media en elders klaarstaan om de negatieve impact van de staking te beklemtonen.
Trollenlegers ?
Die die vinden dat "stakers die opkomen voor het algemeen belang" een dijenkletser is ?
Werknemers >> slecht
Staken >> slecht
De rechtse ideeën niet ondersteunen met +1 >> slecht
De grootsprekers doen dan of ze het op het werk allemaal voor het zeggen hebben en er met hun privé besprekingen alles te onderhandelen is.
Zijn dat de trollen waarover je het had ?
Die die vinden dat "stakers die opkomen voor het algemeen belang" een dijenkletser is ?
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Werknemers >> slecht
Staken >> slecht
De rechtse ideeën niet ondersteunen met +1 >> slecht
De grootsprekers doen dan of ze het op het werk allemaal voor het zeggen hebben en er met hun privé besprekingen alles te onderhandelen is.
Zijn dat de trollen waarover je het had ?
LOL hoe onnozel kun je zijn, denk je nu werkelijk dat de politiek door deze betoging een ander regeer akkoord zou maken
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Ik wens jullie een gezellige betoging, het liefst met veel regen en een koude wind. Ik hoop ook dat alle aangerichte schade eindelijk eens verhaald wordt op de organisatoren.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Laten we hopen dat de politiek GEEN ENKEL gevolg geeft aan wat deze betogers willen.vortex schreef: ↑Vandaag 08:08LOL hoe onnozel kun je zijn, denk je nu werkelijk dat de politiek door deze betoging een ander regeer akkoord zou makenEn wat is het initiële inhoudelijk punt van al die verschillende betogers, de ene staat daar voor zijn pensioen, de andere omdat ze 10% winstbelasting moet betalen, nog anderen vinden die 10% te weinig, voor meer koopkracht, omdat hun bus is afgeschaft, omdat hun lui lekker hangmat bestaan bedreigd is, omdat hij tegen De Wever is,... en de meesten omdat ze als vakbondsafgevaardigde liever daar zijn dan op hun job
![]()
Ik wens jullie een gezellige betoging, het liefst met veel regen en een koude wind. Ik hoop ook dat alle aangerichte schade eindelijk eens verhaald wordt op de organisatoren.
Inspraak in het beleid gebeurt via het stemhokje, niet door op straat te komen. Hopelijk valt de overlast voor andere mensen mee en gebeuren er niet te veel vernielingen.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Tiens, weeral iemand die een afkeer heeft van het (vermoede) liberale karakter van HLN en DPG MediaKV schreef: ↑Vandaag 07:05 Het valt ook weer te bezien hoe straks het liberale DPG en wat regeringsleiders de betoging weinig of geen positief gevolg zullen geven (het initiële inhoudelijke punt, daar zal men uiteraard steevast aan voorbij gaan)
Om op die manier de ontmoediging stilletjes verder in de hand te werken.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Nog niet zo lang geleden maakte ook de recent gecreëerde nick en linkse trol KleineSpaarder daar een punt van
--KNIP--
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat ik gewoon gek vind. Iedereen is nu aan het betogen voor hun pensioenen maar binnen 5 jaar zit er een andere regering die helemaal iets anders kan beslissen?VincentVega schreef: ↑Vandaag 08:27
Laten we hopen dat de politiek GEEN ENKEL gevolg geeft aan wat deze betogers willen.
Inspraak in het beleid gebeurt via het stemhokje, niet door op straat te komen. Hopelijk valt de overlast voor andere mensen mee en gebeuren er niet te veel vernielingen.
En ik vind deze regering niet slecht maar misschien ben ik wereldvreemd?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Quickeldinges? Als welke terrorist?
er zijn trouwens al beelden opgedoken van je staking:
Filmpje
Ben jij die met de gele pull?
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Maak je daarover toch geen illusies, zelfs een PS regering zal niks van die pensioen hervorming terug draaien, net zo min dat ze iets tegen de pensioen leeftijd van 67 hebben ondernomen.Timoootjex schreef: ↑Vandaag 11:07 Wat ik gewoon gek vind. Iedereen is nu aan het betogen voor hun pensioenen maar binnen 5 jaar zit er een andere regering die helemaal iets anders kan beslissen?
Vakbonden hebben geen rechtspersoonlijkheid en daarom kun je ze niet verantwoordelijk stellen voor hun misdaden.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Uiteraard niet. Geen enkele regering draait onpopulaire maatregelen die geld opbrengen van een vorige regering terug. Dat zou hen namelijk dwingen tot het zelf nemen van andere onpopulaire maatregelen. Het wordt beschouwd als gratis geld. Waarom denk je dat onze begroting zodanig ontspoort?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
![Embarrassed :-[](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/embarrassed.gif)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Als ondernemer vind ik dat veel betrokken ambtenaren met recht en rede staken. Ik ben altijd een progressieve ondernemer geweest. Wat ik nu zie gebeuren is een staatsgreep van het grootkapitaal.
Mijn winst stijgt jaar na jaar, personeel krijgt elk jaar een kleiner deel van de winst. Daar moet ik heus niet keihard voor te werken. Veel van die "ondernemers" beweren 100 uur per week te werken, Daarmee zeggen ze eigenlijk niet bekwaam te zijn, gezien ze dan aangeven niet te kunnen delegeren. Eens een bedrijf "on track" is moet ge al een grote ezel zijn om de boel te laten instorten.
Ik betaal door fiscale optimalisatie minder dan 30 procent inkomstenbelasting op een jaarinkomen waar een werknemer een halve loopbaan voor moet werken. Als ik zie dat mijn vrouw haar (ambtenaren)pensioen met minstens 30% zal dalen krijg ik kotsneigingen. Ze werkt harder dan ik voor een zeer bescheiden loon. Een aalmoes voor iemand met haar profiel. De pensioenlasten bedragen in België ongeveer 11% van het BBP, wat zelfs weing is.
De werkelijke onbetaalbaarheid ligt niet bij de pensioenen of de arbeidsmarkt maar bij de ontelbare subsidies en gunstregimes die wij (bedrijven) krijgen. We krijgen een vermindering op de patronale rsz van werknemers die we een laag loon betalen? Zeer sociaal noem ik dat. Meerwaarden op aandelen belasten aan 1,25%, een mes in de rug van werknemers die 50% van hun loon moeten afstaan. Het pensioen dat ik later zal krijgen is veel groter dan wat ik ooit aan sociale bijdragen heb betaald. Een extra cadeau.
Ik vraag de Arizona regering haar moreel kompas te gebruiken en het geld te halen waar het zit,...
Mijn winst stijgt jaar na jaar, personeel krijgt elk jaar een kleiner deel van de winst. Daar moet ik heus niet keihard voor te werken. Veel van die "ondernemers" beweren 100 uur per week te werken, Daarmee zeggen ze eigenlijk niet bekwaam te zijn, gezien ze dan aangeven niet te kunnen delegeren. Eens een bedrijf "on track" is moet ge al een grote ezel zijn om de boel te laten instorten.
Ik betaal door fiscale optimalisatie minder dan 30 procent inkomstenbelasting op een jaarinkomen waar een werknemer een halve loopbaan voor moet werken. Als ik zie dat mijn vrouw haar (ambtenaren)pensioen met minstens 30% zal dalen krijg ik kotsneigingen. Ze werkt harder dan ik voor een zeer bescheiden loon. Een aalmoes voor iemand met haar profiel. De pensioenlasten bedragen in België ongeveer 11% van het BBP, wat zelfs weing is.
De werkelijke onbetaalbaarheid ligt niet bij de pensioenen of de arbeidsmarkt maar bij de ontelbare subsidies en gunstregimes die wij (bedrijven) krijgen. We krijgen een vermindering op de patronale rsz van werknemers die we een laag loon betalen? Zeer sociaal noem ik dat. Meerwaarden op aandelen belasten aan 1,25%, een mes in de rug van werknemers die 50% van hun loon moeten afstaan. Het pensioen dat ik later zal krijgen is veel groter dan wat ik ooit aan sociale bijdragen heb betaald. Een extra cadeau.
Ik vraag de Arizona regering haar moreel kompas te gebruiken en het geld te halen waar het zit,...