Regeerakkoord - federale interestaftrek
Regeerakkoord - federale interestaftrek
In het nieuwe regeerakkoord staat, wat mij betreft, een zorgwekkend lijntje waar niemand tekst of uitleg bij geeft.
Ze willen de federale interestaftrek voor een tweede woning afschaffen.
De interestaftrek was reeds geschrapt (begrijpelijk) voor lening vanaf 1.1.2024
Maar je kan, uiteraard, wel nog de rentelasten in mindering brengen van je algemeen onroerend inkomen.
Aangezien het eerste reeds was afgeschaft maak ik me zorgen dat ze dit tweede willen afschaffen.
Dat zou wel straf zijn dat je gemaakte kosten niet van je opbrengsten mag aftrekken vooraleer er op belast te worden...
Iemand met meer info of een ander perspectief?
Maar je kan, uiteraard, wel nog de rentelasten in mindering brengen van je algemeen onroerend inkomen.
Aangezien het eerste reeds was afgeschaft maak ik me zorgen dat ze dit tweede willen afschaffen.
Dat zou wel straf zijn dat je gemaakte kosten niet van je opbrengsten mag aftrekken vooraleer er op belast te worden...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Regeerakkoord - federale interestaftrek
Ben bang dat dat inderdaad de bedoeling is.WouterSch schreef: ↑3 februari 2025, 13:13 In het nieuwe regeerakkoord staat, wat mij betreft, een zorgwekkend lijntje waar niemand tekst of uitleg bij geeft.
die indruk heb ik ook dat ze het ( alle aftrekken tweede woning ) willen afschaffen
https://www.test-aankoop.be/geld/belast ... e-verblijf
https://www.test-aankoop.be/geld/belast ... e-verblijf
Ze willen het ongetwijfeld gewoon volledig afschaffen, staat zo in de budgetaire tabellen, en het kan niet explicieter in de tekst staan. En ik zie niet in wie hard genoeg zal roepen om dit tegen te houden.
Dit jaar zal de aftrek nog kunnen, ze kunnen de belastingregels personenbelasting moeilijk veranderen als het aanslagjaar al begonnen is. Dat zou zeker juridisch aangevochten worden, veel kans dat het dan ongedaan gemaakt wordt en als het zo is een hoop gedoe dat niemand wil. Ze gaan geen Trumpje doen.
Dit jaar zal de aftrek nog kunnen, ze kunnen de belastingregels personenbelasting moeilijk veranderen als het aanslagjaar al begonnen is. Dat zou zeker juridisch aangevochten worden, veel kans dat het dan ongedaan gemaakt wordt en als het zo is een hoop gedoe dat niemand wil. Ze gaan geen Trumpje doen.