Veranderen van verzekeringsmakelaar
Veranderen van verzekeringsmakelaar
Hallo,
Ik heb een ganse reeks verzekeringen: auto, familiale, woning, rechtsbijstand privé, BA uitbating, vapz, gewaarborgd inkomen. Bij een verzekeringsmakelaar.
Nu ben ik uit interesse eens langs geweest bij een andere makelaar om eens zijn idee te horen over mijn stapeltje verzekeringen.
Daar zijn naar mijn idee wel een aantal interessante punten tot verbetering naar boven gekomen. (meer verzekering voor iets minder geld)
Nu is het ook wel zo dat ik nog nooit beroep heb moeten doen op mijn verzekeringen (hout vasthouden) maar er natuurlijk wel jaarlijks redelijk wat geld voor betaal.
Van mijn huidige makelaar kan ik dus weinig verkeerds zeggen, er is geen spontane communicatie van hun kant, behalve de facturen.
Nu overweeg ik om de boel te verplaatsen (telkens op vervaldag verzekering). Maar kan ik daar iets verkeerd mee doen?
Ik heb een ganse reeks verzekeringen: auto, familiale, woning, rechtsbijstand privé, BA uitbating, vapz, gewaarborgd inkomen. Bij een verzekeringsmakelaar.
Nu ben ik uit interesse eens langs geweest bij een andere makelaar om eens zijn idee te horen over mijn stapeltje verzekeringen.
Daar zijn naar mijn idee wel een aantal interessante punten tot verbetering naar boven gekomen. (meer verzekering voor iets minder geld)
Nu is het ook wel zo dat ik nog nooit beroep heb moeten doen op mijn verzekeringen (hout vasthouden) maar er natuurlijk wel jaarlijks redelijk wat geld voor betaal.
Van mijn huidige makelaar kan ik dus weinig verkeerds zeggen, er is geen spontane communicatie van hun kant, behalve de facturen.
Nu overweeg ik om de boel te verplaatsen (telkens op vervaldag verzekering). Maar kan ik daar iets verkeerd mee doen?
Re: Veranderen van verzekeringsmakelaar
Je kan altijd eens contact opnemen met je huidige makelaar. In het beste geval geeft die jou een evenwaardig of betere deal.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Normaal doet uw potentiële nieuwe makelaar de opzeggingen. Ik ben een paar jaren geleden ook overgestapt naar een andere makelaar die toen alles regelde. Persoonlijk heb ik al geleerd dat een verzekeraar nooit spontaan zelf contact opneemt voor mogelijke verbeteringen. Ik maak daarom om de 2 jaar een afspraak bij een andere makelaar voor offertes. Dit jaar werd de afspraak zelfs geannuleerd omdat de mogelijk nieuwe makelaar niet aan de prijzen kon van mijn huidige.
Voor mij bestaat er dan ook geen band met de verzekeraar. Correct betalen ok maar kan ik me verbeteren dan stap ik over. Puur persoonlijk natuurlijk.
Voor mij bestaat er dan ook geen band met de verzekeraar. Correct betalen ok maar kan ik me verbeteren dan stap ik over. Puur persoonlijk natuurlijk.
Ik ben momenteel meest geneigd van gewoon over te stappen.
Dat gebrek aan communicatie vind ik wel jammer. Al is het maar jaarlijks een koffie gaan drinken om eens de boel te overlopen.
Je krijgt enkel jaarlijks je facturen, met ieder jaar een indexatie.
Dat gebrek aan communicatie vind ik wel jammer. Al is het maar jaarlijks een koffie gaan drinken om eens de boel te overlopen.
Je krijgt enkel jaarlijks je facturen, met ieder jaar een indexatie.
Er zijn twee opties:
De nieuwe makelaar stelt nieuwe polissen op bij een nieuwe maatschappij en brengt de opzeggen tegenover de huidige maatschappij in orde.
De nieuwe makelaar laat U een bericht van wijziging tussenpersoon ondertekenen. Op deze manier komen de bestaande contracten bij de nieuwe makelaar, deze kan dan mits uw akkoord de nodige aanpassingen doen in de huidige contracten.
Zolang er geen lopende schadedossiers verloopt alles vlot, het durft wel eens gebeuren dat de verzekerde bij het overstappen vergeet te melden dat er nog een lopend dossier is. Normaal vraagt de nieuwe makelaar dit wel steeds, maar het valt wel eens voor dat een nieuwe makelaar pas na enkele weken( of maanden) de vraag krijgt hoe zit het met dossier x en deze valt dan uit de lucht.
Mvg,
Geblin
De nieuwe makelaar stelt nieuwe polissen op bij een nieuwe maatschappij en brengt de opzeggen tegenover de huidige maatschappij in orde.
De nieuwe makelaar laat U een bericht van wijziging tussenpersoon ondertekenen. Op deze manier komen de bestaande contracten bij de nieuwe makelaar, deze kan dan mits uw akkoord de nodige aanpassingen doen in de huidige contracten.
Zolang er geen lopende schadedossiers verloopt alles vlot, het durft wel eens gebeuren dat de verzekerde bij het overstappen vergeet te melden dat er nog een lopend dossier is. Normaal vraagt de nieuwe makelaar dit wel steeds, maar het valt wel eens voor dat een nieuwe makelaar pas na enkele weken( of maanden) de vraag krijgt hoe zit het met dossier x en deze valt dan uit de lucht.
Mvg,
Geblin
Even een oud topic naar boven halen.
Heb gisteren de brief gekregen om mijn autoverzekering te betalen bij KBC. Onderaan staat dat het, opnieuw, een tariefwijziging betreft.
Heb ik nu het recht om deze polis op te zeggen?
Of moet ik nu ook 3 maanden wachten vooraleer ik naar een andere maatschappij kan overstappen?
Stel dat ik nu naar Belfius wil overstappen, kan dat dan binnen de maand bijvoorbeeld? Hoe te werk gaan?
Heb gisteren de brief gekregen om mijn autoverzekering te betalen bij KBC. Onderaan staat dat het, opnieuw, een tariefwijziging betreft.
Heb ik nu het recht om deze polis op te zeggen?
Of moet ik nu ook 3 maanden wachten vooraleer ik naar een andere maatschappij kan overstappen?
Stel dat ik nu naar Belfius wil overstappen, kan dat dan binnen de maand bijvoorbeeld? Hoe te werk gaan?
Het staat er op dat het een tarief wijziging is dus ja, direct opzegbaar, als het enkel een indexering zou zijn, dan niet. Zie wel dat je niet eerst betaalt want daarmee geef je je akkoord aan de tariefwijziging. Administratie laat je door de nieuwe verzekeraar doen, neem gewoon je factuur en polis mee en sluit een nieuwe verzekering af.
Bedankt
Nieuwe verzekering vraagt ook een attest om mijn verzekeringsverleden (schadegevallen denk ik) te staven.
Dat moet ik dan wel opvragen bij mijn oude verzekering?
Zelf moet ik dus geen aangetekende brief sturen?
Nieuwe verzekering vraagt ook een attest om mijn verzekeringsverleden (schadegevallen denk ik) te staven.
Dat moet ik dan wel opvragen bij mijn oude verzekering?
Zelf moet ik dus geen aangetekende brief sturen?
De nieuwe verzekeraar zal dat wel opvragen bij de huidige, in principe als ze wat klantvriendelijk zijn hoef je zelf niks te doen. En als ze zelfs die kleine moeite niet willen doen kun je je afvragen wat je in geval van schade allemaal zelf gaat mogen doen.
Wij denken over te stappen van KBC naar ING of Belfius direct verzekeringen.
Dit voor de familiale & 2 auto's.
Brandverzekering laten we nog even bij KBC omwille van hypothecaire lening.
Iemand ervaring met ING of Belfius?
Dit voor de familiale & 2 auto's.
Brandverzekering laten we nog even bij KBC omwille van hypothecaire lening.
Iemand ervaring met ING of Belfius?