Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
Re: Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
Bedankt Yvekes. Klinkt goed.
Het addertje zit hem in de tarieven als je de kaart WEL gebruikt. Carrefour is dan vandaag niet goedkoop. Vooral niet zonder bundels.
Zelf hou ik een nummer in de lucht met JIM.
Zeer goeie klantendienst en absoluut wel goedkoop als je het toch eens nodig hebt om het te gebruiken, in mijn geval met een MIFI toestel.
Belwaarde van 5 a 10 euro op een jaar heb ik er nodig. Niet meer dan dat.
Voor totaal geen gebruik is Carrefour wel interessant denk ik.
Carrefour gebruikt base netwerk.
Jim gebruikt proximus.
Dat kan ook bepalend zijn, naargelang je situatie.
Beide operatoren hebben alleen prepaid.
Als je de kortingen bij Carrefour optimaal gebruikt, kom ik ook aan 9,5 cent per minuut bellen of betaal je voor hun bundel van €6 met 1gb data, 1 uur bellen en 50 sms net geen €4 netto. Voor mij groot voordeel dat de belwaarde niet vervalt.haelewyn schreef: ↑30 januari 2025, 20:07Het addertje zit hem in de tarieven als je de kaart WEL gebruikt. Carrefour is dan vandaag niet goedkoop.
Zelf hou ik een nummer in de lucht met JIM.
Zeer goeie klantendienst en absoluut wel goedkoop als je het toch eens nodig hebt om het te gebruiken, in mijn geval met een MIFI toestel.
Belwaarde van 10 euro op een jaar heb ik er nodig. Niet meer dan dat.
Ik heb nu zowel bij Carrefour als bij Jim een nummer geparkeerd maar bel zelden. Data gebruik ik via een buitenlandse esim (bnesim) waar je voordelig data voor gebruik in EU kan kopen die niet vervalt. Bijkomend voordeel is dat de esim in België automatisch een netwerk kiest. Thuis zit ik dus op BASE en in Antwerpen op Proximus.
Ja.. alle begrip voor andermans' methodes.
Zelf hou ik niet van constant rekenen en 22 formules voor korting maar zie ik liever het lage vlakke tarief van Jim.
Ieder zijn ding zeker he.
Zelf hou ik niet van constant rekenen en 22 formules voor korting maar zie ik liever het lage vlakke tarief van Jim.
Ieder zijn ding zeker he.
Enige wat ik jammer vind bij Jim is dat de belwaarde vervalt na 1 jaar ongeacht of er binnen het jaar nog herladen wordt of niet. Mijn ouders laten zich hier ieder jaar aan vangen. Toch maar geregeld herladen want ze moesten maar eens zonder belwaarde vallen als ze een paar keer moeten bellen en voelen zich niet comfortabel met slechts paar euro belwaarde. Dikwijls dat dan €5 à €10 weer vervalt na een jaar.
Maar hun goedkope tarieven voor de sporadische gebruiker zijn zeker top. Ik vrees dat prepaid wel zal uitsterven met de goedkope abo's aan €5/maand tegenwoordig.
Maar hun goedkope tarieven voor de sporadische gebruiker zijn zeker top. Ik vrees dat prepaid wel zal uitsterven met de goedkope abo's aan €5/maand tegenwoordig.
Je hebt een publiek die geen 60 euro per jaar opdoen en je hebt er ook die nergens nog een abonnement krijgen..
Jim is al beter dan MV. Daar vervalt belwaarde elke 6 maanden.
Een restant van 5 euro belwaarde verliezen is niet zo erg, vind ik. Dat is dan de kost om een jaar je nummer te houden.
Jim is al beter dan MV. Daar vervalt belwaarde elke 6 maanden.
Een restant van 5 euro belwaarde verliezen is niet zo erg, vind ik. Dat is dan de kost om een jaar je nummer te houden.
Vandaag mijn eerste factuur van Digi gekregen. Er worden mij sms'en aangerekend naar internationale nummers, die ik niet heb verstuurd. Ik heb hier voor naar Digi gebeld, maar ze kunnen niet zien om welke nummers het gaat. Blijkbaar zouden ontvangen sms berichten die je krijgt om in te loggen bij een bank aangerekend worden, als ze verzonden zijn vanuit het buitenland.
Is er nog iemand die klant is bij NIBC, Medirect of een andere bank met hetzelfde probleem?
Is er nog iemand die klant is bij NIBC, Medirect of een andere bank met hetzelfde probleem?
-
- Newbie
- Contacteer:
Aah ja, omdat je het netwerk van PXM gebruikt is ALLES hetzelfde. Evenzeer als je Orange vast internet gebruikt. Is ook hetzelfde.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
ik lees op een ander forum
Nog geen maand na lancering van prijsbreker Digi zijn er al klachten: wat is er aan de hand?.
"al met verschillende personen gehad, zou me sterk verwonderen dat het telkens aan de andere partij zou liggen, terwijl ik dit, voor de overstap nooit voorhad."
"Hier ook bij quasi iedereen problemen met kwaliteit van gesprekken, gewoon in de wagen via gsm netwerk. Vroeger nooit issues met zelfde setup/situatie.
Heb terug overstap naar Yoin hierom aangevraagd: ik bel toch een 45 minuten per dag en dit gaat gewoon niet."
En je was toen in het buitenland? Of klopt zelfs dat niet?Torro schreef: ↑Gisteren 19:55 Vandaag mijn eerste factuur van Digi gekregen. Er worden mij sms'en aangerekend naar internationale nummers, die ik niet heb verstuurd. Ik heb hier voor naar Digi gebeld, maar ze kunnen niet zien om welke nummers het gaat. Blijkbaar zouden ontvangen sms berichten die je krijgt om in te loggen bij een bank aangerekend worden, als ze verzonden zijn vanuit het buitenland.
Vandaag ook mijn eerste faktuur gekregen van DIGI.
Een abonnement voor een nummer waarvoor ik nooit de simkaart activeerde werd toch gestart, zelfs nog een week voordat ik de simkaart had ontvangen. Die was ook 19 dagen onderweg..
Dat klopt niet dus.
ik heb de simkaart nooit geactiveerd. ik vraag dus aan DIGI om dat te annuleren.
Ze gingen het laten weten maar konden het niet direct oplossen. Dan begint een mens al wat te vrezen. .
We zien wel zeker ?
Ik ga voor Digi, als ik op tijd ben, toch mijn domiciliering schrappen, ook al is het maar voor 5 euro per maand.
Hun facturatie verloopt blijkbaar ook niet vlot..
En, a propos Don Quichot : Met HEY gaat alles perfect. Niet meer dezelfde problemen die ik ooit had met Orange en die volgens mij wezen op End Of Life apparatuur of overbelaste servers.
Goede kwaliteit gesprekken, toevallig betere 5G dan met Base of Proximus bij mij thuis. SMS gebruik ik nog zelden, dus ... Daar zie ik het verschil niet meer. Data : alles ok. Het systeem kan altijd volgen met mijn behoeften.
Er zijn wel 'betalende sms'en', in binnen-en buitenland mogelijk. En daar zal het schoentje wel knellen.
Je nummer overdragen naar een andere operator helpt niet. Dan komen de sms'en nog altijd toe op hetzelfde nummer.
Een abonnement voor een nummer waarvoor ik nooit de simkaart activeerde werd toch gestart, zelfs nog een week voordat ik de simkaart had ontvangen. Die was ook 19 dagen onderweg..
Dat klopt niet dus.
ik heb de simkaart nooit geactiveerd. ik vraag dus aan DIGI om dat te annuleren.
Ze gingen het laten weten maar konden het niet direct oplossen. Dan begint een mens al wat te vrezen. .
We zien wel zeker ?
Ik ga voor Digi, als ik op tijd ben, toch mijn domiciliering schrappen, ook al is het maar voor 5 euro per maand.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Hun facturatie verloopt blijkbaar ook niet vlot..
En, a propos Don Quichot : Met HEY gaat alles perfect. Niet meer dezelfde problemen die ik ooit had met Orange en die volgens mij wezen op End Of Life apparatuur of overbelaste servers.
Goede kwaliteit gesprekken, toevallig betere 5G dan met Base of Proximus bij mij thuis. SMS gebruik ik nog zelden, dus ... Daar zie ik het verschil niet meer. Data : alles ok. Het systeem kan altijd volgen met mijn behoeften.
SMS ontvangen uit het buitenland is overal gratis. Bij elke operator.Torro schreef: ↑Gisteren 19:55 Vandaag mijn eerste factuur van Digi gekregen. Er worden mij sms'en aangerekend naar internationale nummers, die ik niet heb verstuurd. Ik heb hier voor naar Digi gebeld, maar ze kunnen niet zien om welke nummers het gaat. Blijkbaar zouden ontvangen sms berichten die je krijgt om in te loggen bij een bank aangerekend worden, als ze verzonden zijn vanuit het buitenland.
Er zijn wel 'betalende sms'en', in binnen-en buitenland mogelijk. En daar zal het schoentje wel knellen.
Je nummer overdragen naar een andere operator helpt niet. Dan komen de sms'en nog altijd toe op hetzelfde nummer.
Neen, ik ben niet in het buiteland geweest, en zelf verstuur ik geen sms'en. Dus denk ik dat het van inlog sms'en van banken moet komen. Maandag mag ik terugbellen naar Digi voor meer uitleg. Het is mij niet te doen om die 50 cent, maar zou toch graag weten hoe dat komt.mver schreef: ↑Vandaag 16:14En je was toen in het buitenland? Of klopt zelfs dat niet?Torro schreef: ↑Gisteren 19:55 Vandaag mijn eerste factuur van Digi gekregen. Er worden mij sms'en aangerekend naar internationale nummers, die ik niet heb verstuurd. Ik heb hier voor naar Digi gebeld, maar ze kunnen niet zien om welke nummers het gaat. Blijkbaar zouden ontvangen sms berichten die je krijgt om in te loggen bij een bank aangerekend worden, als ze verzonden zijn vanuit het buitenland.
Ik merkte hetzelfde op bij mijn afrekening…Torro schreef: ↑Gisteren 19:55 Vandaag mijn eerste factuur van Digi gekregen. Er worden mij sms'en aangerekend naar internationale nummers, die ik niet heb verstuurd. Ik heb hier voor naar Digi gebeld, maar ze kunnen niet zien om welke nummers het gaat. Blijkbaar zouden ontvangen sms berichten die je krijgt om in te loggen bij een bank aangerekend worden, als ze verzonden zijn vanuit het buitenland.
Ook op nummers van kinderen en die ontvangen geen sms’en van banken.
Ja, natuurlijk, bij andere providers heb je die kosten niet. Juist is juist.Torro schreef: ↑Vandaag 17:12Neen, ik ben niet in het buiteland geweest, en zelf verstuur ik geen sms'en. Dus denk ik dat het van inlog sms'en van banken moet komen. Maandag mag ik terugbellen naar Digi voor meer uitleg. Het is mij niet te doen om die 50 cent, maar zou toch graag weten hoe dat komt.