Welk type order beschermt tegen crash
TIP
Re: Welk type order beschermt tegen crash
Een bepaalde percentage cash, afhankelijk van je broker wordt geblokkeerd, uiteraard.Orakel van Brakel schreef: ↑15 februari 2025, 05:51
Naakt puts schrijven wanneer je wil kopen?? Hoe ga je die dan betalen?
Wil je ze hebben moet je uiteraard het geld klaarhoquden hoewel dit tijdelijk met margin kan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gaan je broker dan niet gewoon je positie sluiten als je margin op is? Dus geen assignment, maar wel een dik verlies op de sluitingsaankoop.
Dit is dan geen naakte put meer maar een cash covered put vermits je het volledige aankoopbedrag cash beschikbaar hebt.Popkwiskampioen schreef: ↑15 februari 2025, 08:00 Door 100 x de strike price op je rekening te hebben staan. Een andere manier zie ik niet. Ik schrijf zelf ook veel. Mijn resultaten zijn, denk ik, beter dan toen ik meteen de aandelen kocht, mijn portefeuille is minder volatiel en ik laat me minder leiden door emo.
Op een aandeel en je wordt aangewezen: krijg je ze alle 100.Orakel van Brakel schreef: ↑16 februari 2025, 06:57 Gaan je broker dan niet gewoon je positie sluiten als je margin op is? Dus geen assignment, maar wel een dik verlies op de sluitingsaankoop.
Op de index schrijven: uiteraard wel.
In het licht van de controles op de 10 % "Conner matrakkentaks" zou de Roverheid mensen de opties ( geschreven, gekocht, puts, calls) niet beschouwen als een speculant en daar een aanslag van minstens 33 % op gaan plegen ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zou me straf lijken. Als je geen geld hebt, gaat die broker je de aandelen niet cadeau geven. Je zal een margin call krijgen en als je geen geld overmaakt, zal de broker de short positie sluiten voor je aangewezen wordt. Allez, dat lijkt mij toch het meest logische...Indalo schreef: ↑16 februari 2025, 11:10Op een aandeel en je wordt aangewezen: krijg je ze alle 100.Orakel van Brakel schreef: ↑16 februari 2025, 06:57 Gaan je broker dan niet gewoon je positie sluiten als je margin op is? Dus geen assignment, maar wel een dik verlies op de sluitingsaankoop.
Op de index schrijven: uiteraard wel.
Zal er ook vanaf hangen hoeveel je tekort komt. Heb toch ooit Apple zo ‘gekregen’ en de helft van dat bedrag stond niet op mijn rekening.
Ik stond toen ook wel serieus negatief in dollar…
Ik stond toen ook wel serieus negatief in dollar…
Laatst gewijzigd door Indalo op 16 februari 2025, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Zal toch ook wel van je aantal transacties afhangen denk ik.
klopt, maar voor opties is de kans groter dat ze 33% gaan vragen, en heeeeeeeeeeeeeeeel veel hele kleine orders zijn ook veel transacties, dan iemand die enkele hele grote orders doet. ( voor opties kunnen kleine orders interessant zijn om een juiste prijszetting te vinden, want in sommige opties wordt maar weinig gehandeld )