P1 meter zonder abonnement
P1 meter zonder abonnement
Bestaat er een P1 meter voor elektriciteitsverbruik zonder een abonnement
Re: P1 meter zonder abonnement
Ik heb die van HomeWizard. Abonnement is niet nodig voor de basisfunctionaliteit.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Luminus heeft nu een actie.
Gratis dongle.
Gratis abonnement voor 3 maanden. Daarna 2,95 per maand.
Als je er wat mee bent...
Gratis dongle.
Gratis abonnement voor 3 maanden. Daarna 2,95 per maand.
Als je er wat mee bent...
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
de meter van homewizard is prima, betaalbaar, goed uitgewerkte interface en zonder abo
Je hebt een abo nodig van 1 euro/maand indien je bv ook hun stekers wil aansturen....ondertussen ook integratie met home assitent.
Je hebt een abo nodig van 1 euro/maand indien je bv ook hun stekers wil aansturen....ondertussen ook integratie met home assitent.
Sowieso HomeWizard. Eenmalige kost en je krijgt real-time inzicht in je verbruik en 1 jaar geschiedenis. Optioneel kan je abonnement nemen om > 1 jaar geschiedenis te hebben en voor export mogelijkheden.
Ondersteunt eveneens ook digitale elektriciteit, gas en watermeter.
Nadeel: inzicht in historiek is niet "super" (persoonlijke mening, die grafiekjes zijn niet zo schitterend), echter op Mijn Fluvius heb je zeer goed inzicht in historisch verbruik en ook om langer dan 1 jaar in te zien. Op zich is het abonnement van HomeWizard (voor geschiedenis te hebben of export) daar niet echt nodig.
Voordeel: HomeWizard laat zich gemakkelijk integreren naar een systeem als Home Assistant. Lokale API's waardoor je niet vast hangt aan de "grillen van de maker".
Ondersteunt eveneens ook digitale elektriciteit, gas en watermeter.
Nadeel: inzicht in historiek is niet "super" (persoonlijke mening, die grafiekjes zijn niet zo schitterend), echter op Mijn Fluvius heb je zeer goed inzicht in historisch verbruik en ook om langer dan 1 jaar in te zien. Op zich is het abonnement van HomeWizard (voor geschiedenis te hebben of export) daar niet echt nodig.
Voordeel: HomeWizard laat zich gemakkelijk integreren naar een systeem als Home Assistant. Lokale API's waardoor je niet vast hangt aan de "grillen van de maker".
Homewizard P1 meter, ook gemakkelijk via de API te integreren in Excel.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik spring hier even tussen want zit ook met een P1 meter vraag.
Mijn digitale meter staat helemaal vooraan de oprit aan de straat, en dus niet in de woning. Daar is geen WIFI / netwerk aansluiting.
Bestaan er alternatieven / oplossingen?
Mijn digitale meter staat helemaal vooraan de oprit aan de straat, en dus niet in de woning. Daar is geen WIFI / netwerk aansluiting.
Welke afstand moet er overbrugd worden?The Mars volta schreef: ↑Gisteren 10:32 Ik spring hier even tussen want zit ook met een P1 meter vraag.
-
- Newbie
- Contacteer:
Een meter of 40
Dan zul je wellicht een netwerkkabel moeten leggen met op het eind een (POE) accesspoint. Of eventueel proberen met een set powerline wifi adapters, hiervoor moet wel stroom (stopcontact) beschikbaar zijn aan de meter. Een andere optie is zelf een verbruiksmeter plaatsen op het punt waar de elektriciteitskabel binnen komt (zekeringkast).
Ik woon in een appartement (tweede verdiep) en de digitale meter staat in de kelder. Daar is ook geen WIFI maar ik heb een Telenet powerline in onze kelder geïnstalleerd en dat werkt perfect. Voor ons was dit ook nog eens de goedkoopste oplossing omdat ik deze powerline gratis bij Telenet kon bekomen. Gewoon in het stopcontact steken en werkte onmiddellijk.The Mars volta schreef: ↑Gisteren 10:32 Ik spring hier even tussen want zit ook met een P1 meter vraag.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt, maar in de meterkast aan de straat is er helaas geen stopcontact. Dus powerline is niet mogelijk.
Er rest mij dus enkel een kabel trekken blijkbaar of zorgen dat het wifi bereik van de woning tot aan de meterkast uitgebreid wordt. Vervelend! Er moeten toch nog mensen zijn met dit probleem
Er rest mij dus enkel een kabel trekken blijkbaar of zorgen dat het wifi bereik van de woning tot aan de meterkast uitgebreid wordt. Vervelend! Er moeten toch nog mensen zijn met dit probleem
Kan je geen stopcontact, al dan niet op de DIN-rail, voorzien nabij de meter ?