Roerende voorheffing
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Roerende voorheffing
In het regeerakkoord staat:
Persoonlijk vind ik het huidige systeem ook onnozel, men zou beter alle effectenrekeningen samentellen en daarop dan een progressieve belasting heffen.De regering zal onderzoeken hoe, conform de aanbevelingen van het Rekenhof, ontwijking van de jaarlijkse taks op de effectenre-
kening kan worden aangepakt.
En ja, met inning op voorhand door de Belgische instellingen en eventuele terugvordering via de belastingsaangifte. Zoals de RV op dividenden dus.
En stel je nu voor dat je op 1 bank bv 2000€ intresten hebt gekregen en de bank heeft daar al de RV vanaf gehouden....en op je andere bank heb je bv 800€ intresten gekregen....wat moet je dan nog invullen op je belastingsbrief ? Als ik het goed voor heb 800€ -15% RV = dus dan die €120 ?
Gr swa
Gr swa
In uw voorbeeld moet je 800€ invullen. Het is de fiscus die dat bedrag zal belasten aan 15%, dus op die 800€ zul je 120€ moeten betalen.Swa58 schreef: ↑Vandaag 11:42 En stel je nu voor dat je op 1 bank bv 2000€ intresten hebt gekregen en de bank heeft daar al de RV vanaf gehouden....en op je andere bank heb je bv 800€ intresten gekregen....wat moet je dan nog invullen op je belastingsbrief ? Als ik het goed voor heb 800€ -15% RV = dus dan die €120 ?
Gr swa