Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
Re: Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
Deze discussie gaat niet specifiek over uw abonnement.DonQuichot schreef: ↑Gisteren 19:27 Zoek eens een goedkoper abbo in buitenland zoals het mijne kenner Rhijnvis? 35 GB voor 4 € en onbeperkt bellen en 5G? Zelfs Lyca heeft dat niet.
Een vergelijking met buurlanden vindt U alvast hier. Het gaat zowel om mobiele als vaste telecommunicatie: https://www.bipt.be/consumenten/publica ... -voor-2024
Ik heb gezegd.
Ik weet dat FR en UK traditioneel markten zijn waar mobiele abonnementen goedkoper zijn.
Ken jij goedkoper dan dit ?
Ik heb dat verslag gelezen van bipt maar als ik me niet vergis houden zij rekening met gemiddelden. Ze vergelijken niet de goedkoopste abonnementen op de markt.
Als je aan 5 euro per maand niks meer kan verdienen is het alleen maar nog minder als het abonnement ergens goedkoper geleverd wordt.
Dat is mogelijk.
Een gratis abonnement is niet ondenkbaar.
Stel dat bv. Colruyt je elke maand een abonnement van 5 euro geeft in maanden waar je voor meer dan 250 euro gekocht hebt in de winkels.
Zeer goed denkbaar allemaal.
Uit mijn beroepsverleden weet ik dat een abonnement van 10 euro al iets was waar telecombedrijven niet happig voor waren. En daar zat toen niks op of aan.
De opstartkosten bijvoorbeeld, haal je er niet uit het eerste jaar. De mobile number portability, abonnement starten, controle identiteit, simkaart versturen en registreren, kost van het verkooppunt of de commissie, klantendienst.. het kost allemaal geld aan de operator.
Dat is alleen nog maar de.kost om een klant op te starten.
Ik blijf er bij dat een abonnement van 5 euro bijna verlies is voor een operator en dat het niet meer dan een stunt is, zoals de zweedse balletjes van ikea.
Als je echt wil geloven dat ze daar nog altijd winst scheppen met de pollepel, kan ik je niet tegenhouden uiteraard.
Ken jij goedkoper dan dit ?
Ik heb dat verslag gelezen van bipt maar als ik me niet vergis houden zij rekening met gemiddelden. Ze vergelijken niet de goedkoopste abonnementen op de markt.
Als je aan 5 euro per maand niks meer kan verdienen is het alleen maar nog minder als het abonnement ergens goedkoper geleverd wordt.
Dat is mogelijk.
Een gratis abonnement is niet ondenkbaar.
Stel dat bv. Colruyt je elke maand een abonnement van 5 euro geeft in maanden waar je voor meer dan 250 euro gekocht hebt in de winkels.
Zeer goed denkbaar allemaal.
Uit mijn beroepsverleden weet ik dat een abonnement van 10 euro al iets was waar telecombedrijven niet happig voor waren. En daar zat toen niks op of aan.
De opstartkosten bijvoorbeeld, haal je er niet uit het eerste jaar. De mobile number portability, abonnement starten, controle identiteit, simkaart versturen en registreren, kost van het verkooppunt of de commissie, klantendienst.. het kost allemaal geld aan de operator.
Ik blijf er bij dat een abonnement van 5 euro bijna verlies is voor een operator en dat het niet meer dan een stunt is, zoals de zweedse balletjes van ikea.
Als je echt wil geloven dat ze daar nog altijd winst scheppen met de pollepel, kan ik je niet tegenhouden uiteraard.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dit is waar automatisering, offshoring en operationele efficientie het verschil kunnen maken.haelewyn schreef: ↑Vandaag 13:56 De opstartkosten bijvoorbeeld, haal je er niet uit het eerste jaar. De mobile number portability, abonnement starten, controle identiteit, simkaart versturen en registreren, kost van het verkooppunt of de commissie, klantendienst.. het kost allemaal geld aan de operator.
Dit is niet noodzakelijk. Telecommunicatie is geen hoogtechnologische innovatie meer, maar een basale dienst. Daar hoeven geen uitzonderlijke winsten gerealiseerd te worden. De infrastructuur bestaat uit chinese commodity-apparatuur, de fysieke installatie gebeurt door laaggeschoolden in onderaanneming etc. Zolang men de kosten kan dekken is dit voldoende.
Ik heb gezegd.