De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Voorspellen is uiteraard moeilijk. Toen x nog Twitter was schrok ik vaak wat een uitspraak van een man als Musk met ‘zijn eigen aandelen ‘ deed. Ben gelukkig nooit aandeelhouder geweest. Trump gaat ook voor veel onzekerheden zorgen en beleggers houden daar niet van. Vandaag +1%? Morgen -3?
Buffett is een democraat, Munger was een republikein. Daarom is het jammer dat we Munger zijn opinie niet meer zullen kennen. Ik maak me sterk dat hij zich omdraait in zijn graf

"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik maak me sterk dat Munger dit gezegd heeft:
Business titans like Munger have long maintained that the U.S. and China ought to knit ever closer to each other. “There’s been some tension in the economic relationship between the United States and China—I think that tension has been wrongly created on both sides,” he expressed to Berkshire Hathaway shareholders in 2023, at his final annual meeting. “I think we’re equally guilty of being stupid. If there’s one thing we should do, it’s get along with China. And we should have a lot of free trade with China, in our mutual interest.”
Dan is trump op de goede weg met zijn importheffingen. Munger kan inderdaad een paar keer draaien.
-
- Full Member
- Contacteer:
De tarieven-oorlog van Trump zal schade veroorzaken. Dit gaat niet alleen over de tarieven op zich, maar vooral over de onzekerheid over de tarieven.
- met veel bombarie kondigde Trump 25% tarief aan voor Mexico en Canada, starten begin februari
- dat werd dan uitgesteld tot begin maart
- nu zegt Trump dat ze morgen gaan ingaan maar hij weet niet met hoeveel.
De bedrijven weten het allemaal niet meer. Moeten ze hun strategie aanpassen aan constant hogere importtarieven? Moeten ze hun aanvoerlijnen en productielijnen aanpassen?
Voor bedrijven is die onzekerheid verlammend.

Trump zal het worst wezen. In zijn simpele geest:
"The tariffs will drive massive amounts of auto manufacturing to MICHIGAN," Trump posted on Truth Social. "
- met veel bombarie kondigde Trump 25% tarief aan voor Mexico en Canada, starten begin februari
- dat werd dan uitgesteld tot begin maart
- nu zegt Trump dat ze morgen gaan ingaan maar hij weet niet met hoeveel.
De bedrijven weten het allemaal niet meer. Moeten ze hun strategie aanpassen aan constant hogere importtarieven? Moeten ze hun aanvoerlijnen en productielijnen aanpassen?
Voor bedrijven is die onzekerheid verlammend.
Trump zal het worst wezen. In zijn simpele geest:
"The tariffs will drive massive amounts of auto manufacturing to MICHIGAN," Trump posted on Truth Social. "
Wie weet onder trump nog eens zoals in 2008 een pak van de S&p500? Dat zou hem zijn kop kosten.
Notering Smartphoto opgeschort, zouden normaal deze avond met cijfers komen. Ben benieuwd naar de reden, gisteren in het laatste half uur mijn (oude) aankooporder uitgevoerd.
Er is inmiddels een persbericht uitgestuurd. Daarin meldt men een overnamebod.
Ik heb gezegd.