Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Initieel tot 6% onderuit, maar die resultaten zijn toch gewoon prima? Ik heb wel moeite met verklaren waarom de as-reported financials zo afschuwelijk ogen terwijl de FCF generatie zeer hoog is. Wachten op de supposed supply/demand omslag zeker?stockzombie schreef: ↑23 december 2024, 17:48 Loading the trunk with $HDSN here.
Aan deze prijs kunnen ze 8,5% van alle aandelen opkopen met het huidige programma. En bijna 10% van de float.
Strengere restricties komen er vroeg of laat. Niets doen is geen optie, zeker wetende dat alle datacenters koeling nodig hebben.
https://phys.org/news/2024-12-satellite ... nhouse.amp
Met nu al $70m net cash en $250m market cap snap ik ook niet dat ze nog geen nieuwe verhoging van de share buybacks hebben aangekondigd. Obv tempo Q4 buybacks is de huidige authorisation na Q2 uitgeput, dus ik hoop wel dat dat nog komt.
Anderszijds nemen ze ook deel aan een conference binnen enkele maanden. Tijdens de conference call werd ook vernoemd dat ze ca. $1m kosten maakten voor het onderzoeken van strategische opportuniteiten. Mogelijks dit jaar nieuwe overname en vandaar de cash hoard?
Zit hier comfortabel in en koop waarschijnlijk nog bij, maar samen met AMR toch weer een goeie illustratie van de absolute pain in the ass that is value investing.
Dat gezegd zijnde: recent ingestapt in Nu Holdings. Is na cijfers afgestraft door oa. currency headwinds (Zuid-Amerikaans bedrijf, reporten in USD). Dollar is laatste tijd flink gezakt, aandeel NU nog harder. Bedrijf groeit als kool, 13x 2026 earnings momenteel met nog véél ruimte voor organische groei en FCF optimalisatie.
Moeilijk om met zo'n fascistische gek aan het roer van de VS je kruit direct allemaal te verschieten, maar er zijn nu toch echt al flinke koopjes te doen imo. Nvidia staat bv ook aan een enorm redelijke 25x forward PE.