Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
Inderdaad, die dure dollar houdt me ook tegen.
Er komen volgende maand ook nog enkele us bonds vrij trouwens. Misschien dat ik die terug in dollars beleg.
Nu zit ik met veel vrijgekomen euro bonds.
En dan wetende dat je 1-2 jaar geleden 'nog 4% op een termijnrekening kreeg. Als, als...
Er komen volgende maand ook nog enkele us bonds vrij trouwens. Misschien dat ik die terug in dollars beleg.
Nu zit ik met veel vrijgekomen euro bonds.
En dan wetende dat je 1-2 jaar geleden 'nog 4% op een termijnrekening kreeg. Als, als...
Een dure USD ( maar ja wat heet duur?) lijkt me niet in de kaart van Trump te spelen. Ik verkoop momenteel gestaag USD ( 1,03 -1,04). Dat is +5% op jaarbasis in de pocket. Maar de USD mag gerust terug richting 1,15 gaan.
Bijna alle euro-obligaties zijn, na een klein dipje, de laatste maand weer serieus doorgestegen. Jaarlijkse rendementen liggen rond de 2,2 - 2,3% momenteel. Daar stap ik niet in voor de lange termijn. Al loop je wel wat mis als je een berg cash maanden niet aanspreekt.

Bijna alle euro-obligaties zijn, na een klein dipje, de laatste maand weer serieus doorgestegen. Jaarlijkse rendementen liggen rond de 2,2 - 2,3% momenteel. Daar stap ik niet in voor de lange termijn. Al loop je wel wat mis als je een berg cash maanden niet aanspreekt.
Misschien eens kijken richting UK. Ook nog een land dat Trump (voorlopig) met rust lijkt te laten.
Iemand nog tips om geld voor enkele maanden te parkeren in een obligatie van 2-2,5% ?
Lijkt me nog steeds beter dan een spaarrekening van max 1,6%.
Lijkt me nog steeds beter dan een spaarrekening van max 1,6%.
Enkele maanden? 2-2,5% op jaarbasis?
Deze zit rond de 2,5% yield, wel tot eind 2026: DE000A2YNZW8
Deze zit rond de 2,5% yield, wel tot eind 2026: DE000A2YNZW8
XS2343822842 : 3% netto tot vervaldag (20.2.26)
XS2263684180: yield van 2,45 voor vervaldag 3.12.25
XS2263684180: yield van 2,45 voor vervaldag 3.12.25
We zijn amper een paar dagen verder en zie, de meest verhandelde obligaties dalen al 3 dagen op rij in waarde. Geen grote verschillen maar de stijging is alvast (even) een halt toe geroepen.pukkie007 schreef: ↑28 februari 2025, 18:02 Een dure USD ( maar ja wat heet duur?) lijkt me niet in de kaart van Trump te spelen. Ik verkoop momenteel gestaag USD ( 1,03 -1,04). Dat is +5% op jaarbasis in de pocket. Maar de USD mag gerust terug richting 1,15 gaan.![]()
Veiling van Belgisch staatspapier op 17 jaar,aan dik 2%KleineSpaarder schreef: ↑28 februari 2025, 14:49En jouw 3,75% is wel vast, no matter of je ze eerder verkoopt, en no matter de regels?
Tenzij ze die datacenters ook bouwen voor de hyperscalers (Amazon, Microsoft en Google), zou ik daar heel, heel ver van wegblijven.karine schreef: ↑28 februari 2025, 15:34 Meer rendement zal toch wat meer risico worden.
HOCHTIEF AG 0,625% 21/29
Onze core business is moderne gebouwen, energiesystemen en transportroutes. Maar we plannen, ontwikkelen en bouwen ook steeds meer hightechprojecten zoals datacenters.
ISIN: DE000A3E5S00
Netto : 2,7%
Rating BBB- of nog net investment grade.
Volgens Saxo is dit Hoog Risico.
Wat denken jullie hiervan?
Ter info, vandaag onderstaand schrijven & terugbetaling ontvangen van Bolero. Bedankt aan allen die de kat de bel aanbonden!TrX schreef: ↑30 september 2024, 13:31Geachte,ronnie schreef: ↑30 september 2024, 10:51 Van Bolero volgend antwoord gekregen eind augustus, betreft FR0014007TY9.
Eigenaardig genoeg betaal je bij nieuwe aankopen die taks niet meer.... niet serieus te nemen.
Graag mij af of de financiele ombudsman hiervoor bevoegd is.
"KBC Bank zal contact opnemen met de FOD financiën om deze problematiek aan te kaarten.
Rechtzettingen van onterecht ingehouden beurstaks zullen pas gebeuren van zodra KBC Bank zelf meer duidelijkheid van de fiscale administratie heeft verkregen over de kenmerken die leiden naar “analogie”.
We brengen u alvast op de hoogte eens er hierover duidelijkheid is."
Dank u voor uw bericht.
We hebben zonet bevestiging gekregen van onze fiscale experten dat er hier inderdaad geen TOB van toepassing is.
We verwachten nu een aanpassing in het systeem zodat we daarna de aankopen kunnen corrigeren en u de TOB terugbetalen.
Dank u voor uw geduld en voor de melding.
Wel van juni 2024, ik was er toen als eerste bij om de rechtzetting aan te vragen.
"Best belegger,
Zoals je weet verplicht de beurstakswetgeving de Belgische banken om beurstaks aan te rekenen bij bepaalde financiële transacties, o.a. bij de aan-en verkoop van obligaties.
Deze wetgeving kent ook beurstaksvrijstellingen toe, zoals op de volgende transacties:
primaire transacties
secundaire transacties in Belgische schatkistcertificaten en schatkistcertificaten uitgegeven door een EER lidstaat (T-bills)
secundaire transacties in Belgische OLO’s
secundaire transacties in buitenlandse overheidsobligaties analoog aan een Belgische OLO.
Over het laatste punt bestond lange tijd onduidelijkheid waardoor KBC en ook andere Belgische banken deze vrijstelling niet toepasten. Pas in november 2024 bracht de fiscale administratie meer duidelijkheid door het publiceren van de Circulaire 2024/C/70.
Daarom hebben we vandaag de beurstaks terugbetaald voor de transacties die je deed in 2024 en waarvoor je nog niet kon genieten van de vrijstelling op de beurstaks. Voor toekomstige orders zal reeds bij de bron geen beurstaks worden ingehouden.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten, "