De crash van 2025
TIP
Re: De crash van 2025
Het is te hopen dat er niet teveel panikeurs onder die etf beleggers zitten, anders zou het wel eens een echte crash kunnen worden.
-
- Full Member
- Contacteer:
In de huidige setup kan het dat worden. Als men een bepaalde datum hanteert als 'startdatum' voor de taks en je hebt bijvoorbeeld een positie met 60% minwaarde waarop je daarna 30% minwaarde inloopt, zal je op dat verlies bij verkoop taks betalen.patrick4 schreef: ↑Gisteren 15:32Wat als we naast een meerwardetaks nu ook eens een minwaardetaks zouden invoeren?WartDeBever schreef: ↑4 maart 2025, 16:16 Daar is DE CRASH, de meerwaardetaks zal moet verlaagd worden vanaf 10€ winst en geen 10% maar 80%.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zeker niet.
Er zijn maar weinigen die met verliezen of correcties kunnen omgaan en tenslotte de handdoek in de ring gooien.
Ik prijs me zeer gelukkig dat ik op 19/02/2025 zowat 4/5e van mijn gehele aandelen-portefeuille heb geliquideerd. Dat was, nu terugkijkend, +- het hoogste all-time punt voor zowat alle onderliggende effecten, tov dat punt zou ik intussen 8% lager staan (wat nog extreem meevalt uiteraard, de portefeuiile was dan ook tamelijk gespreid en divers). Dit was een keyplan waar ik een 5-tal jaar maandelijks automatisch spaarde, stortingen gestopt zomer 2024, en nu dus stopgezet/verkocht.
Ik wacht de vermoedelijke rit naar beneden nog even af, om rond mei te bekijken in welk fonds/etf ik terug gespreid wil beginnen instappen. Vermoedelijk niet meer via keyplan.
Ik geloof geheel niet in timen van de markt & had dus een - althans voorlopige - gelukstreffer. Nu zien dat ik niet (veel) te vroeg/laat terug start met instappen :-)
Ik wacht de vermoedelijke rit naar beneden nog even af, om rond mei te bekijken in welk fonds/etf ik terug gespreid wil beginnen instappen. Vermoedelijk niet meer via keyplan.
Ik geloof geheel niet in timen van de markt & had dus een - althans voorlopige - gelukstreffer. Nu zien dat ik niet (veel) te vroeg/laat terug start met instappen :-)