De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Er zijn analisten van een Amerikaanse bank die gerust nog 20% van de S&p500 zien afgaan.
Ik kijk nog even de kat uit de boom om IWDA bij te kopen. Sta nog steeds op +12 procent maar ik kom natuurlijk wel van +22 of zo.
Van mij mag het dus nog wat naar beneden.
Nu, ik heb een hangmat portefeuille en een losse aandelen portefeuille. Beide kleuren toch weer fors rood vandaag.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat is wel zeer optimistisch

Zoals Trump vandaag weer tekeer gaat, kunnen we alleen zeggen dat de s&p niet negatief kan worden.
Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Op 2 jaar ongeveer 40% winst en 1/3 de cash bij broker. En gaan we toch nog veel lager ik heb toch ook nog veel te veel op spaarrekeningen staan.voordeel van een crash is in principe dat dit veel sneller gaat dan omhoog, in theorie toch.
KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 16:11Dat is wel zeer optimistisch![]()
Zoals Trump vandaag weer tekeer gaat, kunnen we alleen zeggen dat de s&p niet negatief kan worden.

Gisteren dacht ik ook : "ik ga nu toeslaan voor IWDA, augustus vorig jaar heb ik de dip ook gemist, geen 2de keer ."Kwakkie schreef: ↑Gisteren 16:07Ik kijk nog even de kat uit de boom om IWDA bij te kopen. Sta nog steeds op +12 procent maar ik kom natuurlijk wel van +22 of zo.
Nu, ik heb een hangmat portefeuille en een losse aandelen portefeuille. Beide kleuren toch weer fors rood vandaag.
Blijkbaar zakt het toch nog wat verder. Timing , het is toch wat ....
Van jou mag het dus nog wat naar beneden? Nog 12%? Ik snap dat niet goed. Ik sta met iwda op -10% nu. Ik heb dus de top gekocht. Maar daarvoor had ik wel andere beleggingen. Het maakt toch niet uit of je nu winst of verlies hebt. Ik heb tijd en nog meer obligaties/goud dan Buffett op dit moment. Van mij mag het ook gerust zakken. Of niet, het maakt me niet echt uit.Kwakkie schreef: ↑Gisteren 16:07Ik kijk nog even de kat uit de boom om IWDA bij te kopen. Sta nog steeds op +12 procent maar ik kom natuurlijk wel van +22 of zo.
Staal in de VS nu 40% duurder dan in Europa.
Zal die energiehandicap nog meevallen en op termijn zal Europa daar sterker uitkomen. (tov de VS niet tov China of zo)
Zal die energiehandicap nog meevallen en op termijn zal Europa daar sterker uitkomen. (tov de VS niet tov China of zo)
72% aandelen, 17% obligaties, 11% cash
Normaal is hij in ieder geval niet.
Trump verdubbelt importheffingen op Canadees staal en aluminium naar 50 procent
De Amerikaanse president Donald Trump verhoogt de importheffingen op Canadees staal en aluminium naar 50 procent. Eerder was al een verhoging tot 25 procent aangekondigd. De heffingen gaan woensdagochtend in, stelt hij in een bericht op zijn socialemediakanaal Truth Social.
Die Doug Ford een even grote gek dus dat escaleert daar met Canada in een ongezien sneltempo.
4 jaar campagne voeren van China hier en ginder en na 2 maand in oorlog liggen met een vriendschappelijk buurland, moet je kunnen.
4 jaar campagne voeren van China hier en ginder en na 2 maand in oorlog liggen met een vriendschappelijk buurland, moet je kunnen.
72% aandelen, 17% obligaties, 11% cash
Verdeeldheid zaaien in het land & dan annexeren.
In Groenland verkiezingen las ik ergens?
Acties van Rusland goedpraten om dan zelf het territorium uit te breiden...
We gaan nog wat meemaken de komende jaren.
Ik kan dan nog goedkoper bijkopen als het nog zakt. Ik heb tijd zat.Barryke schreef: ↑Gisteren 16:17Van jou mag het dus nog wat naar beneden? Nog 12%? Ik snap dat niet goed. Ik sta met iwda op -10% nu. Ik heb dus de top gekocht. Maar daarvoor had ik wel andere beleggingen. Het maakt toch niet uit of je nu winst of verlies hebt. Ik heb tijd en nog meer obligaties/goud dan Buffett op dit moment. Van mij mag het ook gerust zakken. Of niet, het maakt me niet echt uit.Kwakkie schreef: ↑Gisteren 16:07
Ik kijk nog even de kat uit de boom om IWDA bij te kopen. Sta nog steeds op +12 procent maar ik kom natuurlijk wel van +22 of zo.
Haha, en wat zag je gisteren als triger dat het vanaf dan weer omhoog zou gaan?

Voor diegene die trachten te timen; we zitten nog maar in de escalatie fase van een wellicht globale handelsoorlog, die kan uitdraaien op een flink stuk blijvende de-globalisering. Voorlopig is er zelfs nog geen reële impact op de economie laat staan dat er nu reeds economisch herstel kan verwacht worden. Met andere woorden laat de cash nog maar wat op het spaarboekje staan, geen enkele reden om nu al aan FOMO toe te geven.
Tja, Vortex, maar dat zei jij ook bij de Coronacrash. Wie toen geluisterd heeft, heeft veel en veel te laat gekocht. De beurs is ook de economie niet. Niemand kan je zeggen wat je nu moet doen.