Tips and tricks om de solidariteitsbijdrage (vermogensbelasting) te beperken.
TIP
Re: Tips and tricks om de solidariteitsbijdrage (vermogensbelasting) te beperken.
"In a country that is well governed, poverty is something to be ashamed of. In a country that is badly governed, wealth is something to be ashamed of." (Confucius)Popkwiskampioen schreef: ↑9 februari 2025, 17:34Zeg dat wel. Een beleggersforum en je moet je straks gaan excuseren dat je probeert om iets bij elkaar te werken, te sparen en te beleggen.
Neen, neen, afgeven. Iedereen gelijk (iedereen arm) en de staat zal het allemaal oplossen. Mij niet gezien.
Bron: het internet.
Re: Tips and tricks om de solidariteitsbijdrage (vermogensbelasting) te beperken.
Nou, hier geen schaamte hoor. Dat laat ik me absoluut niet aanpraten.
Alsof je die 100.000 gelukzoekers die er hier elk jaar bijkomen zomaar de 'gevestigde welstand' gaat schenken. De koek wordt verdeeld, aangezien de koek niet groter wordt maar het aantal gegadigden wel ...
Alsof je die 100.000 gelukzoekers die er hier elk jaar bijkomen zomaar de 'gevestigde welstand' gaat schenken. De koek wordt verdeeld, aangezien de koek niet groter wordt maar het aantal gegadigden wel ...

Hoe zou het intussen nog met de meerwaardebelasting zijn? 

Volgens ‘De Tijd’ wil CD&V de vrijstelling van 10.000 euro verdubbelen om de ‘kleine langetermijnbelegger’ te ontzien.
Was er ook geen sprake van een "pot" van € 6000 voor ondermeer recuperatie van RV op dividenden van aandelen ? Ik hoor of lees daar precies ook niets meer over. Iemand meer info ? Bedankt.
Schrijf maar op een papiertje dat, wegens het huidig beleid van Trump, er nog wel een verandering zal komen aan deze "solidariteitsbijdrage" voor langetermijnbeleggers
Helemaal met je eens.,Ze hebben heeeeel veeeeel geld nodig voor hun defensieplannen en politici beginnen meer en meer hun pijlen te richten op ons spaargeld daarvoor...dus investeren ( in oorlogstuig) gaan ze toch niet teveel mogen "verstikken"
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik hoop het met u mee maar vrees dat je de redenering ook kan omdraaien. Meer geld nodig = meer taks.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Volgens mij komt er een defensiebon (Staatsbon) uit met verminderde RV (15%).
In ruil wordt de RV op gereglementeerde spaarrek verhoogd van 15% naar 30%, zoals op de niet-geregl, want dat 'moet' van Europa
In ruil wordt de RV op gereglementeerde spaarrek verhoogd van 15% naar 30%, zoals op de niet-geregl, want dat 'moet' van Europa

-
- Hero Member
- Contacteer:
Bijkomend zullen de pensioenfondsen ook in de wapenindustrie mogen investeren, wat nu niet mag.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wellicht ook naar boven gelijkschakelen TOB, zeker wat ETF's betreft: de 1,32% zoals voor in BE geregistreerde, weldra ook voor de andere.
Wel ferme verhoging voor die met 0,12% TOB.
11 keer meer dus of +1100%
Equal level playing field, noemen ze dat
Wel ferme verhoging voor die met 0,12% TOB.
11 keer meer dus of +1100%

Equal level playing field, noemen ze dat

Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 13 maart 2025, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En... Mahdi legt opnieuw een belasting op huurinkomsten op tafel.
En, en, en....
En, en, en....
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat was iets van de blauwdruk van Van Peteghem ten tijde van Vivaldi en kaderde in een grote fiscale hervorming die er nooit is gekomen.