Zonnepanelen
Re: Zonnepanelen
Wat bedoel je met 'beperkte' levensduur omvormer?
Hier liggen zonnepanelen sinds midden december 2010, dus nu 14 jaar en 3 maanden. Er zijn 3 omvormers. Nog geen defecte omvormer gehad.
In mijn vrienden- en kennissenkring zijn heel wat installaties die tussen 10 en 16 jaar oud zijn, nog nooit van iemand gehoord dat een omvormer defect was.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Nope, van reteIP weet ik niet hoe oud zijn diepvriezer washaelewyn schreef: ↑Vandaag 15:27Slecht geteld. Je hebt reteIP niet meegerekend.VincentVega schreef: ↑Vandaag 15:25
Dat zijn dan meteen (minstens) 2 30 jaar oude diepvriezers die vervangen kunnen worden: 1 bij kakkie en 1 bij haelewyn. Het milieu is gered …![]()

En hij heeft zijn diepvriezer al vervangen ...

Ik denk dat in plaats van te proberen upscalen naar 3 dat we eerder moeten downscalen naar 1: 1 mogelijke vervanging voor kakkie en haelewyn samen

Het milieu is nog niet gered ...

Laatst gewijzigd door VincentVega op 13 maart 2025, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Kom Kom ... Statistiek op zijn Belgisch. We tellen ReteIP toch nog mee.
Het mag al eens meevallen ook.
Ik heb gekocht op een moment dat er veel vraag was. Zonnepanelen en omvormers uit China. Ik hoop dat het een beetje goeie zullen geweest zijn.
Zonnepanelen zelf blijken ook langer mee te gaan dan men eerst dacht. En batterijen voor EV's en PHEV's ook.zwembad schreef: ↑Vandaag 15:45Hier liggen zonnepanelen sinds midden december 2010, dus nu 14 jaar en 3 maanden. Er zijn 3 omvormers. Nog geen defecte omvormer gehad.
In mijn vrienden- en kennissenkring zijn heel wat installaties die tussen 10 en 16 jaar oud zijn, nog nooit van iemand gehoord dat een omvormer defect was.
Ik heb gekocht op een moment dat er veel vraag was. Zonnepanelen en omvormers uit China. Ik hoop dat het een beetje goeie zullen geweest zijn.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ok, dan komen we op 2 uit: 1 vervanging van een diepvriezer bij reteIP en 1 bij halewyn/kakkie

Mijn installatie (zonnepanelen en omvormer) dateren van 2009. Meer dan 15 jaar oude dus.haelewyn schreef: ↑Vandaag 16:08Zonnepanelen zelf blijken ook langer mee te gaan dan men eerst dacht. En batterijen voor EV's en PHEV's ook.zwembad schreef: ↑Vandaag 15:45
Hier liggen zonnepanelen sinds midden december 2010, dus nu 14 jaar en 3 maanden. Er zijn 3 omvormers. Nog geen defecte omvormer gehad.
Nog geen defecten gehad of vervangingen moeten doorvoeren (al beweerde mijn installateur dat ik na 10 jaar de omvormer zou moeten vervangen).
Vervang ineens ook die van jou. Dat telt voor 15 in de Belgische statistieken.VincentVega schreef: ↑Vandaag 17:00
Ok, dan komen we op 2 uit: 1 vervanging van een diepvriezer bij reteIP en 1 bij halewyn/kakkie![]()
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Haha leuk, veranderd van nicknameKakkie schreef: ↑Vandaag 18:05Vervang ineens ook die van jou. Dat telt voor 15 in de Belgische statistieken.VincentVega schreef: ↑Vandaag 17:00
Ok, dan komen we op 2 uit: 1 vervanging van een diepvriezer bij reteIP en 1 bij halewyn/kakkie![]()

Grapjas

Dat doe jij vaker dan ik, als ik het goed inschat.
Wauwelaar.

Wauwelaar.

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Bij mij is het gissen, bij jou is het 100% zeker weten, beste kakkie/haelewyn en co
Ging je niet stoppen met wauwelen? Of is dat weeral een leugen, de zoveelste va, jou …
Over jou en die andere nicks, dat is voor mij zeker weten en voor nog een paar anderen ook.
Maar eigenlijk is dat altijd hetzelfde gezaag dat je vertelt en uitlokt.
Oervervelend gesprek tussen 2 nitwits op SG :
"Heb je het gezien.. ik heb hem weer geplaagd".
"Jaja, ik heb het gevolgd en ik heb me geamuseerd."
Maar eigenlijk is dat altijd hetzelfde gezaag dat je vertelt en uitlokt.
Oervervelend gesprek tussen 2 nitwits op SG :
"Heb je het gezien.. ik heb hem weer geplaagd".
"Jaja, ik heb het gevolgd en ik heb me geamuseerd."
Dit was eens een informatieve post. Doe dat eens vaker. Ik was verbaasd want ik ben niet gewoon om dit te zien van jou. Toch bedankt voor je info.VincentVega schreef: ↑Vandaag 17:00
Mijn installatie (zonnepanelen en omvormer) dateren van 2009. Meer dan 15 jaar oude dus.
Nog geen defecten gehad of vervangingen moeten doorvoeren (al beweerde mijn installateur dat ik na 10 jaar de omvormer zou moeten vervangen).