De crash van 2025
TIP
- MeneerParmentier
- Full Member
- Contacteer:
Re: De crash van 2025
Inderdaad. Dat en natuurlijk de wisselkoers die een rol speelt.
Vooral europese value doet het erg goed.
Vooral europese value doet het erg goed.
Klopt, zelfde probleem hier.
Ik heb 1 aandeel op het oog dat ik wil kopen, maar het daalt maar niet mee, terwijl het net een super cyclisch aandeel is...
Ik heb nu eindelijk eens wat cash omdat mijn Campine positie te groot werd ( en laat dat net een aandeel zijn dat nog verder steeg in de laatste week), maar bon, het was sowieso niet comfortabel meer..
En in mijn portfeulle is buiten iwda niks echt zwaar gedaald, dus bijkopen is niet echt optie ook..
Ik heb 1 aandeel op het oog dat ik wil kopen, maar het daalt maar niet mee, terwijl het net een super cyclisch aandeel is...
Ik heb nu eindelijk eens wat cash omdat mijn Campine positie te groot werd ( en laat dat net een aandeel zijn dat nog verder steeg in de laatste week), maar bon, het was sowieso niet comfortabel meer..
En in mijn portfeulle is buiten iwda niks echt zwaar gedaald, dus bijkopen is niet echt optie ook..
Helemaal mee eens. Nu zie je waar echt waarde zit, zeker in Europa …Divi schreef: ↑11 maart 2025, 17:20 Hier mijn aankoopkanidaten nog eens overlopen.
Het is het bekijken nog niet ééns waard ! Dalingen,nog niet het bespreken waard. Zelfs een groot deel die de afgelopen dagen gewoon doorstijgen.
Wie op zoek gaat naar (dividend)kwaliteitsaandelen ,merkt nauwelijks iets van een correctie op.
Mijn inziens zijn het vooral de gehypte aandelen die (eindelijk) wat lucht lossen.
Heb je toevallig al eens naar MercadoLibre of Nu Holdings gekeken?
En voor big tech... Ik ga het nog eens herhalen: je moet verder kijken dan de FCF en al zeker voor dit jaar. Google is (weeral) gewoon goedkoop en het gaat ze voor de wind. Feit dat die zonder verpinken $100 miljard kunnen wegpissen aan datacenters en nog steeds schuldenvrij blijven zegt toch genoeg over wat voor een waanzinnige cashflowmachine dat is. Alle metrics schreeuwen quality compounder. Marktpositie is ultradominant, zie posts vorig jaar. ChatGPT mass adoption heeft niks gedaan aan de Search business. No way dat een Trump admin Google geforceerd gaat opsplitsen in deze economie dus dat argument kan ook de vuilbak in.
Echt niet slecht bedoeld, maar je koopt dan bv wel een tweederangs cybersecurity bedrijf dat op termijn de concurrentie met geïntegreerde oplossingen van Crowdstrike, Palo Alto, ZScaler, etc. niet gaat overleven. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat private equity niet geïnteresseerd raakt. De optisch hoge FCF yield is een reflectie van de slechte marktpositie. Daarnaast is de balans echt afschuwelijk voor een bedrijf in die sector.
5 jaars rendement van Fortinet is +500%, Palo Alto +600%. Rapid7... -27%
Ja hallo.
Eens met de opmerkingen van Rise. FCF incl. groeicapex zou een betere metric zijn voor dergelijke bedrijven. Mijns inziens is een Alphabet, META en Amazon niet zo gek geprijsd. De overige bedrijven volg ik zo niet.
Alsook eens met MELI en NU. Beiden aan het opbouwen. Luister maar eens naar de conference calls van beide bedrijven, het bruist van enthousiasme en cijfermatig presteren beiden sterk.
Alsook eens met MELI en NU. Beiden aan het opbouwen. Luister maar eens naar de conference calls van beide bedrijven, het bruist van enthousiasme en cijfermatig presteren beiden sterk.
-
- Full Member
- Contacteer:
Na de Nasdaq is de S&P 500 nu ook officieel in correctie, 10% gezakt sinds de recente top.
Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
-
- Full Member
- Contacteer:
De kans is groot dat Trump de VS in een stagflatie duwt: een periode van lage economische groei, en hoge inflatie. Een nachtmerrie want eens erin, is het moeilijk eruit te geraken.
Nu al hebben Walmart (-20% in een maand) en US Airlines (-26% in een maand) hun prognoses voor 2025 verlaagd, met dank aan Trump.
Goldman Sachs heeft een portefeuille samengesteld om in dergelijke situaties te beleggen. Dit geldt voor Amerikaanse beleggers die in de US beleggen. Het is een long/short portefeuille.
A Goldman Sachs Group Inc. basket bets on strength in commodities and defensive sectors like health care, and is short on the consumer discretionary sector, semiconductors and unprofitable tech stocks.
Nu al hebben Walmart (-20% in een maand) en US Airlines (-26% in een maand) hun prognoses voor 2025 verlaagd, met dank aan Trump.
Goldman Sachs heeft een portefeuille samengesteld om in dergelijke situaties te beleggen. Dit geldt voor Amerikaanse beleggers die in de US beleggen. Het is een long/short portefeuille.
A Goldman Sachs Group Inc. basket bets on strength in commodities and defensive sectors like health care, and is short on the consumer discretionary sector, semiconductors and unprofitable tech stocks.
Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again
Rapid7 is te lang blijven hangen in klassiek vulnerability management en moet nu de inhaalbeweging maken naar een breder aanbod van zgn. 'exposure management'. De producten daarvoor zijn wel klaar maar nu moeten ze hun klanten gaan laten overschakelen op het nieuwe platform en dat gaat wat tijd kosten. Daarnaast groeit de tak 'Detection & Response' die bijna de helft van de omzet uitmaakt wel aan mid-teens %. De nettoschuld is zeker beheersbaar en kan in 2027 zelfs weggewerkt zijn. Maar zoals je zegt is het wel een tweederangsbedrijf geworden.Rise schreef: ↑Gisteren 02:27 Heb je toevallig al eens naar MercadoLibre of Nu Holdings gekeken?
En voor big tech... Ik ga het nog eens herhalen: je moet verder kijken dan de FCF en al zeker voor dit jaar. Google is (weeral) gewoon goedkoop en het gaat ze voor de wind. Feit dat die zonder verpinken $100 miljard kunnen wegpissen aan datacenters en nog steeds schuldenvrij blijven zegt toch genoeg over wat voor een waanzinnige cashflowmachine dat is. Alle metrics schreeuwen quality compounder. Marktpositie is ultradominant, zie posts vorig jaar. ChatGPT mass adoption heeft niks gedaan aan de Search business. No way dat een Trump admin Google geforceerd gaat opsplitsen in deze economie dus dat argument kan ook de vuilbak in.
Echt niet slecht bedoeld, maar je koopt dan bv wel een tweederangs cybersecurity bedrijf dat op termijn de concurrentie met geïntegreerde oplossingen van Crowdstrike, Palo Alto, ZScaler, etc. niet gaat overleven. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat private equity niet geïnteresseerd raakt. De optisch hoge FCF yield is een reflectie van de slechte marktpositie. Daarnaast is de balans echt afschuwelijk voor een bedrijf in die sector.
5 jaars rendement van Fortinet is +500%, Palo Alto +600%. Rapid7... -27%
Ja hallo.
Private equity is momenteel overigens wel op zoek naar bedrijven met veel recurrente omzet, zelfs al zijn het laggards in hun sector. Kijk naar de overname van observability-softwaremaker SolarWinds.
Rapid7, Illumina, Tenable en BlackLine... dat zijn bedrijven die goedkoop noteren in aantrekkelijke sectoren, en daarom dat ik ingestapt ben, al realiseer ik mij intussen ook dat hun hoge short interest misschien een reden tot voorzichtigheid zou moeten zijn, mijn mislukte belegging in QuidelOrtho indachtig.
Rapid7 en Illumina zijn in dat rijtje van vier degenen met een zeer lage omzetverwachting voor 2025, dus ik heb de voorbije dagen mijn blootstelling aan hen dan ook verminderd.
Alphabet, MercadoLibre, Nu Holdings: zij zitten niet in mijn universum. Ik beleg enkel nog in informatie, software, cybersecurity, TIC, verzekeringsmakelaars, uitrusting voor industrie en laboratoria, en heel selectief consumer.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash