De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Hangt er ook vanaf voor hoeveel je wil bijkopen en bij welke broker. 'Een plukje' van bv 2000€ nu toch reeds investeren is anders dan 'een plukje" van bv 500€. In het laatste geval liggen de transactiekosten procentueel een pak hoger en zeker ook bij geregeld aankopen met deze bedragen.
Dat is voor iedereen om zelf uit te maken. Voor hetzelfde geld gaat de beurs nu x aantal jaar horizontaal. Als uw persoonlijke horizon nog ver genoeg ligt, pakt nu eens 30 jaar, is de kans op rendement hoger dan verlies natuurlijk. Maar aan de (paniek)reacties van velen hier te lezen de laatste weken, zitten we eerder met een publiek die zich beter tot wat meer obligaties zou wenden of (zoals enkelen hier al hebben aangegeven) een herverdeling van de portefeuille naar less risk tolerantie. En op zich niet erg, maar hopelijk een zelfreflectie waar je iets uit kunt leren voor de toekomst. En wellicht ook beter voor uw eigen gemoedsrust.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.Indalo schreef: ↑12 maart 2025, 16:22 Hangt er ook vanaf voor hoeveel je wil bijkopen en bij welke broker. 'Een plukje' van bv 2000€ nu toch reeds investeren is anders dan 'een plukje" van bv 500€. In het laatste geval liggen de transactiekosten procentueel een pak hoger en zeker ook bij geregeld aankopen met deze bedragen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik gok overigens dat vandaag een dead cat bounce is.
GOLD $3000!
Een kilo goud (88.500 euro) is op dit moment een pak meer waard dan een bitcoin (74.000 euro).
Bericht van 10 maart 2024:
Een kilo goud (88.500 euro) is op dit moment een pak meer waard dan een bitcoin (74.000 euro).
Bericht van 10 maart 2024:
Voorlopig wint goud.
Interessante tijden toch. Op de daggrafiek lijkt een death cross in de maak, het 50 daags gaat scherp naar beneden, richting 200 daags. Vandaag lijkt er herstel maar nog steeds LL, LH(lagere lows, lagere highs) De onzekere factor in dit herstel is Trump met zijn dreigende taal betreffende heffingen.
Deze week een plukje bijgekocht maar nu vinger terug op de knip. Afwachten maar. Eens kijken of het povere herstel doorzet of we toch het death cross gaan krijgen.
Voor een hogere top moeten de futures richting 5680.
Deze week een plukje bijgekocht maar nu vinger terug op de knip. Afwachten maar. Eens kijken of het povere herstel doorzet of we toch het death cross gaan krijgen.
Voor een hogere top moeten de futures richting 5680.
En vandaag ook effectief boven de symbolische kaap van 3.000 USD/ounce, maar nu weer wat teruggevallen.
Het zat er vanochtend al heel de tijd tegenaan te hikken voor meer dan 2h, ik vond dat best wel spannend
Het zat er vanochtend al heel de tijd tegenaan te hikken voor meer dan 2h, ik vond dat best wel spannend

Echt waar Tesla verkocht aan 222,.. het quasi laagste, begint het erna weer te stijgen ...
Dan rest de vraag: aan hoeveel heb je ze gekocht? 

- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Dat had men al lang verwacht, men verwacht een prijs van rond de 2700 USD tegen het jaareinde. Ik denk dat dit realistisch is, dit zou een consolidatie zijn van een bijna ATH en een verdubbeling in iets van een 7 jaar.
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Anderzijds, wie goud kocht de laatste jaren zal bijna altijd op winst staan, bij Bitcoin kan dit heel anders zijn; zeker al die gekocht hebben in de afgelopen hype, die staan mooi in de min.
Geef mij maar goud, geen twijfel aan !
Make Spaargids " Great Again ! "
Bij een ATH sta je sowieso op winst hé
Hoeveel hangt af van je instapmoment, in 2009 na de Fin crisis was dat nog mogelijk rond de 21K € per kilo (aankoop), nu zit de koers rond de 87K € per kilo (verkoop). Zo waardeer ik zelf mijn portefeuille want aankoop gaat door de spread al stevig richting de 90K €. Maar dat krijg ik er niet voor
Ach, het zal me wat. Op een lang ter ziele gaan forum was er een oude wijze man die schreef “ wat de koers ook is, een kilo blijft een kilo”. Ik heb dat toen goed in mijn oren geknoopt.

Hoeveel hangt af van je instapmoment, in 2009 na de Fin crisis was dat nog mogelijk rond de 21K € per kilo (aankoop), nu zit de koers rond de 87K € per kilo (verkoop). Zo waardeer ik zelf mijn portefeuille want aankoop gaat door de spread al stevig richting de 90K €. Maar dat krijg ik er niet voor

Ach, het zal me wat. Op een lang ter ziele gaan forum was er een oude wijze man die schreef “ wat de koers ook is, een kilo blijft een kilo”. Ik heb dat toen goed in mijn oren geknoopt.