Alternatieven voor Amerikaanse producten
Re: Alternatieven voor Amerikaanse producten
In plaats van direct onnozele tegenacties te starten zou men eens kunnen onderhandelen met de VS. Trump gebruikt die tarief dreiging immers vooral om onderhandelingen te forceren die niet noodzakelijk direct over handel gaan. Een voorbeeld; het zit de VS dwars dat Europa specifieke wetgeving en regulering uitvindt om bedrijven als Google, Apple, Meta, enz... miljarden boetes en taksen op te leggen. Nog een, ook op zowat alle landbouwproducten heft Europa hoge taksen of mogen Europa niet binnen wegens specifieke wetgeving. Hier zitten ze nu wel te janken dat die VS tarieven onrechtvaardig zijn maar als je het plaatje langs VS zijde bekijkt, is Europa met zijn regulitis en tarieven een ramp voor hun export.
Je kan het natuurlijk ook nuchter op de manier van Trump bekijken.
Alle Europese producten bevoordelen we. Import van buiten de EU belasten we.
Als iemand echt producten die in België gemaakt worden of in de landen rond ons wil bevoordelen door daarvoor te kiezen : niets mis mee. Iedereen is vrij om te kiezen. Eender wat de basis van vergelijking is.
Zelf ga ik dat niet fanatiek doen maar als een US product als Jack Daniels een pak duurder wordt is de keuze direct gemaakt.
Haagen Dazs als voorbeeld : ze gaan hun hoge winst moeten verlagen in EU. De heffing van 25 procent (?) doorrekenen op hun reeds hoge prijzen kan wel eens hun laatste keuze voor de EU markt geweest zijn.
Ik vind het geen slecht idee om producten van ver weg op die manier onaantrekkelijk te maken op de eigen markt.
Net zoals met die andere problematiek heeft de "deuren open" politiek ons gebracht waar we niet willen zijn.
Goed idee van Trump. Goed idee om dat te volgen en zien waar het ons brengt.
Heel lekker. Jammer genoeg ook Amerikaans. Die ga ik niet laten staan.
Ben en Jerry vind ik rommel.
Alle Europese producten bevoordelen we. Import van buiten de EU belasten we.
Als iemand echt producten die in België gemaakt worden of in de landen rond ons wil bevoordelen door daarvoor te kiezen : niets mis mee. Iedereen is vrij om te kiezen. Eender wat de basis van vergelijking is.
Zelf ga ik dat niet fanatiek doen maar als een US product als Jack Daniels een pak duurder wordt is de keuze direct gemaakt.
Haagen Dazs als voorbeeld : ze gaan hun hoge winst moeten verlagen in EU. De heffing van 25 procent (?) doorrekenen op hun reeds hoge prijzen kan wel eens hun laatste keuze voor de EU markt geweest zijn.
Ik vind het geen slecht idee om producten van ver weg op die manier onaantrekkelijk te maken op de eigen markt.
Net zoals met die andere problematiek heeft de "deuren open" politiek ons gebracht waar we niet willen zijn.
Goed idee van Trump. Goed idee om dat te volgen en zien waar het ons brengt.
Haagen Dazs ?KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 22:19 Mijn Ben & Jerries in mijn diepvries zal mijn laatste pot zijn. Genoeg alternatieven beschikbaar.
Heel lekker. Jammer genoeg ook Amerikaans. Die ga ik niet laten staan.
Ben en Jerry vind ik rommel.
Was het de bedoeling van Europa om miljarden uit Google, Apple en Meta te kloppen ?
Nee hoor, dat zit zo in het hoofd van Trump die zijn 'second world' als realiteit aanneemt.
Europa wilt de persoonlijke levenssfeer van personen beschermen. Dat privé-gegevens die door gelijk wie van grote bedrijven tot kleine verenigingen of zelfs overheidsadminstratie wordt vergaard, op een correcte manier wordt behandeld.
De GDPR-wetgeving is meer dan wat boete clausules.
De GDPR-wetgeving hierrond wilt de Europeanen rust gunnen in hun privé-sfeer.
Als Google, Apple en Meta zich aan de spelregels houden dan zijn er geen boetes en dan had Trump wel iets anders gevonden.
Best eens om zich die wetgeving te verdiepen of om een opleiding te volgen.
Dat is natuurlijk de Europese versie van het verhaal. En het gaat natuurlijk niet enkel over privacy, ook de bemoeienissen over welke content en hoe bedrijven als Meta en Google die content moeten controleren en censureren met bijhorende mega boetes gaat voor de VS te ver. Europa misbruikt dit natuurlijk omdat bigtech geen of amper belastingen betalen (legaal) op de winsten die ze hier genereren. En of wij als consument daar nu zoveel mee vooruit zijn (bv de verplichte cookie pop-ups) is nog maar de vraag, met of zonder al die regulities, privacy is een illusie wanneer je internet toepassingen gebruikt.iejoor schreef: ↑Vandaag 10:08 Was het de bedoeling van Europa om miljarden uit Google, Apple en Meta te kloppen ?
Nee hoor, dat zit zo in het hoofd van Trump die zijn 'second world' als realiteit aanneemt.
Europa wilt de persoonlijke levenssfeer van personen beschermen. Dat privé-gegevens die door gelijk wie van grote bedrijven tot kleine verenigingen of zelfs overheidsadminstratie wordt vergaard, op een correcte manier wordt behandeld.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Grappig dat diegenen die zo hard van leer trekken tegen het optrekken van de budgetten van defensie en het ons bewapenen tegen Rusland (zie elders op dit forum) zo hard voor een handelsoorlog met de USA zijn ...vortex schreef: ↑Vandaag 10:27Dat is natuurlijk de Europese versie van het verhaal. En het gaat natuurlijk niet enkel over privacy, ook de bemoeienissen over welke content en hoe bedrijven als Meta en Google die content moeten controleren en censureren met bijhorende mega boetes gaat voor de VS te ver. Europa misbruikt dit natuurlijk omdat bigtech geen of amper belastingen betalen (legaal) op de winsten die ze hier genereren. En of wij als consument daar nu zoveel mee vooruit zijn (bv de verplichte cookie pop-ups) is nog maar de vraag, met of zonder al die regulities, privacy is een illusie wanneer je internet toepassingen gebruikt.iejoor schreef: ↑Vandaag 10:08 Was het de bedoeling van Europa om miljarden uit Google, Apple en Meta te kloppen ?

De gesimplificeerde PVDA propaganda werkt (of toch bij sommigen)

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Mijn favoriete radiozender Voice of America is door Trump gekortwiekt
Trump signs order to gut Voice of America, other agencies.
March 15 (Reuters) - President Donald Trump signed an executive order on Friday aimed at gutting the parent of U.S. government-funded media outlet Voice of America and six other federal agencies, his administration's latest step to shrink bureaucracy.

Trump signs order to gut Voice of America, other agencies.
March 15 (Reuters) - President Donald Trump signed an executive order on Friday aimed at gutting the parent of U.S. government-funded media outlet Voice of America and six other federal agencies, his administration's latest step to shrink bureaucracy.
Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
"""""Ondanks een aanbeveling van de eigen luchtmacht, zal Portugal dan toch geen Amerikaanse F-35’s kopen. Als reden daarvoor wordt gewezen naar Amerikaans president Donald Trump."""""
(Het Nieuwsblad)
Portugal doet als land ook mee precies.
(Het Nieuwsblad)
Portugal doet als land ook mee precies.