Ervaringen met Saxo Bank
TIP
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Zijn de kosten dan zoveel lager dan Bolero? Want met deze praktijken moet het verschil al groot zijn.
Ja, anders zou ik het er niet voor over hebben. Dat spreekt voor zich. Ik spaar ongeveer 70% uit, denk ik. Zeker als je ook al eens op Xetra koopt, dan betaal je 2 euro ipv 15 bvb. 5000 euro iwda? 2,5 euro ipv 15 euro bij Bolero. Een obligatie 0.08% ipv minstens 0.3% bij Bolero, valuta omwisselen 0.25% ipv 0.6%. Een optie $1 ipv $3. Als je weet dat ik vorig jaar meer dan 5000 euro transactiekosten had bij Bolero, dan is het wel de moeite. Al heeft alles zijn grenzen natuurlijk. Als ze nu nog moeilijk blijven doen, dan komt er niets bij, en ben ik mogelijk zelfs helemaal weer weg.
-
- Full Member
- Contacteer:
Nu de fiscus met een vergrootglas zal kijken wie nieuwe beleggingsrekeningen opent om de taks 0,15% te vermijden, doe je er misschien best aan bestaande rekeningen te behouden. Als je ze lang voor de taks 0,15% had, kunnen ze niet beweren dat je ze geopend hebt om de taks te vermijden.
Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Daar heb ik ook al aan gedacht. Voorlopig moet ik die taks nog niet betalen. Maar misschien bespaar ik toch nog meer aan transactiekosten dan die 0.15% effectentaks. Waarschijnlijk gaan ze wel die effectentaks bij elke begrotingsoefening een beetje verhogen, samen met de accijnzen op tabak…KleineSpaarder schreef: ↑Vandaag 12:27Nu de fiscus met een vergrootglas zal kijken wie nieuwe beleggingsrekeningen opent om de taks 0,15% te vermijden, doe je er misschien best aan bestaande rekeningen te behouden. Als je ze lang voor de taks 0,15% had, kunnen ze niet beweren dat je ze geopend hebt om de taks te vermijden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Of de vrijstelling verlagen ...Barryke schreef: ↑Vandaag 13:12 Daar heb ik ook al aan gedacht. Voorlopig moet ik die taks nog niet betalen. Maar misschien bespaar ik toch nog meer aan transactiekosten dan die 0.15% effectentaks. Waarschijnlijk gaan ze wel die effectentaks bij elke begrotingsoefening een beetje verhogen, samen met de accijnzen op tabak…
Maar ook los daarvan kan n.m.i. spreiden over meerdere brokers zinvol zijn.
Welke broker laat je dan afhangen van o.a. valutawissel nodig, op welke beurs genoteerd, frequentie van je handel bv.