Peiling nieuw beleid VS
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling nieuw beleid VS
Bij mijn weten is het dan ook altijd enkel de bedoeling geweest Oekraïne te helpen om zich te verdedigen, niet Oekraïne te helpen om Rusland aan te vallen.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 19:30Neen en ja.
De Oekraïners hebben meermaals in dit conflict op het punt gestaan om ergens te kunnen doorbreken, maar steeds kwamen ze zonder materiaal te zitten.
Met doorbreken werd volgens mij hier bedoelt : stellingen van de Russen In Oekraïne aan te vallen om deze terug te drijven.EarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 19:44Bij mijn weten is het dan ook altijd enkel de bedoeling geweest Oekraïne te helpen om zich te verdedigen, niet Oekraïne te helpen om Rusland aan te vallen.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 19:30
Neen en ja.
De Oekraïners hebben meermaals in dit conflict op het punt gestaan om ergens te kunnen doorbreken, maar steeds kwamen ze zonder materiaal te zitten.
De eerste 2jaar van de oorlog zat het niet echt in het hoofd van de Oekraïners Rusland in hun land zelf aan te vallen.
Het laatste jaar begin je dat meer te zien omdat men enerzijds geen doortastende verrassingsaanvallen meer te lanceren tegen de Russen op Oekraïens grondgebied zelf, en in wanhoop een zelfde soort van aanval(letjes) te lanceren op strategische plaatsen in Rusland en dat ook daardoor het Russisch volk zelf ook wat in onrustheid komt
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je gaat aan een paar zaken voorbij:KV schreef: ↑Gisteren 19:32Ik kan niet spreken voor de linkse rakkers van Europa maar hoe ik het zelf zie :voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 19:17
Vroeger wilden de "linkse rakkers" dat de Amerikanen met al hun wapens zo snel mogelijk uit Europa waren, nu schijten ze in hun broek omdat Trump hun misschien niet meer gaat verdedigen tegen hun communistische vriendjes die eens op bezoek willen komen ...
De strategische kans om zich los te weken van de USA hier in Europa is -weerom- gemist.
versterking en verbetering van de eigen defensie hier , aan tafel gaan zitten met de Russen , een deal maken met de Russen.
Oekraïne opnemen in Europa zoals ondertussen 80% van de burgers dat daar wilt.
Europa wordt als continent veel groter, heeft met Oekraïne mee een land in de groep met zeldzame mineralen, het doet je als continent sterker staan.
En dit allemaal .... buiten de Amerikanen om , het is toch dat dat men daar toch wou in de States ? Dat Europa zijn eigen boontjes zou doppen ?
1) Rusland wil niet onderhandelen met Europa.
2) Ik vraag mij ook af hoe die eventuele deal met Rusland er uit zou zien.
3) Of Rusland er mee akkoord zou gaan om Oekraïne in Europa op te nemen is ook twijfelachtig.
Maar ik volg je in de mening dat Europa meer voor zichzelf moet zorgen en minder afhankelijk moet zijn van Amerika. Maar dat gebeurt niet op een paar dagen of weken tijd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad, KV, daar ik niet reageer op trollen ( buiten Bremtrol ) had ik de originele reactie niet gezien.KV schreef: ↑Gisteren 19:57Met doorbreken werd volgens mij hier bedoelt : stellingen van de Russen In Oekraïne aan te vallen om deze terug te drijven.EarthNvstr1 schreef: ↑Gisteren 19:44
Bij mijn weten is het dan ook altijd enkel de bedoeling geweest Oekraïne te helpen om zich te verdedigen, niet Oekraïne te helpen om Rusland aan te vallen.
De eerste 2jaar van de oorlog zat het niet echt in het hoofd van de Oekraïners Rusland in hun land zelf aan te vallen.
Het laatste jaar begin je dat meer te zien omdat men enerzijds geen doortastende verrassingsaanvallen meer te lanceren tegen de Russen op Oekraïens grondgebied zelf, en in wanhoop een zelfde soort van aanval(letjes) te lanceren op strategische plaatsen in Rusland en dat ook daardoor het Russisch volk zelf ook wat in onrustheid komt
Maar ik kan direct 2 offensieven binnen hun eigen land opnoemen waar ze omwille van een tekort aan munitie ( voornamelijk artilleriegranaten waarvan de EU er zogezegd 2 jaar geleden 1 miljoen van ging leveren maar wat ze ondertussen, zelfs met aankopen in het buitenland nog steeds niet hebben gerealiseerd ... ) en materiaal zijn moeten stoppen.
1- de eerste verrassingsopmars waar ze oa. Kherson hebben kunnen bevrijden
2- de operatie aan de Krim waar ze een bruggenhoofd over de rivier hadden veilig gesteld met als doel om de bevoorrading naar de Krim via het land onmogelijk te maken
Je moet maar eens kijken naar hoeveel zware tanks ( type Leopard/ Abrams ) er ondertussen effectief geleverd zijn .. Met 50 tanks ga je geen oorlog winnen ...
Make Spaargids " Great Again ! "