De crash van 2025
TIP
Re: De crash van 2025
Daarom dat ik niet snap dat je Alphabet en Amazon nog steeds buiten je universum laat. Google Cloud + YouTube zitten nu samen op een revenue run rate van >$100 miljard, Cloud groeit 30% en marges knallen daar omhoog. AWS zit op zichzelf aan $110 miljard run rate met operating margin van 37%.
"During the past 13 years, Amazon.com's highest Price-to-Operating-Cash-Flow Ratio was 46.65. The lowest was 16.44. And the median was 26.42"
Momenteel op 18. Bezwaarlijk duur, historisch gezien. Winstgevendheid is daarintegen historisch hoog en ze groeien nog steeds consequent double digit met margin expansion. 60% van AMZN operating income komt van AWS. Amazon heeft nu ook een sterk groeiende ad business die cash spuit, de retail krijg je gratis bij (bij wijze van spreke). Google heeft bv ook de volledige AI stack in-house. Eindeloze datapool over alles en iedereen, eigen top R&D van DeepMind, eigen TPU's (en dus niet per sé afhankelijk van duur Nvidia spul + Apple en Meta gebruiken ook Google TPU's. Lees eens in die hun rapporten wat die aan Capex gaat uitgeven..), eigen software, datacenters, cybersecurity, Workspace toepassingen, etc. Het is een van de innovatiefste techbedrijven ter wereld en wordt daar nog altijd niet voor beloond. Is het enige bedrijf dat al een publiek toegankelijk zelfrijdend taxinetwerk uitbaat. Absoluut onbetwist technologisch leiderschap in autonomous driving en dat gaat er vroeg of laat sowieso van komen. Op lange termijn droom ik van een deal met Uber (of Tesla) die de technologie voor een waanzinnig bedrag overkopen om die met hun model te monetizen. Voor YouTube gaat er vroeg of laat (al dan niet als volwaardige spinoff) worden overgegaan naar een paid subscription. Netflix heeft met zijn harde anti password sharing aanpak bewezen dat consumenten gewoon plooien én zelfs verdere prijsverhogingen slikken ondanks dalende kwaliteit. Google is zelfs nog héél mild met zijn huidige Adblock-verbod. YouTube is een platform zonder vergelijkbaar alternatief en de enige reden dat ze dat nog niet doen is omdat het niet nodig is. Ze zwemmen nu al in de cash (zie overnamebod Wiz) en gebruiken die luxe om YouTube nog dieper te verweven met zoveel mogelijk mensen hun dagelijks leven. Fun fact: sinds vorig jaar zijn huiskamer TV toestellen het meest gebruikte apparaat om YouTube te kijken (in totale kijktijd). Al die kabelknippers en wegzakkende TV kijkers? Die kijken nu YouTube en Netflix.
PE van 18,3 voor dit jaar en <16 voor 2026.
Ik zou toch echt nog eens willen aanraden om er nog eens een open blik op te werpen. Je zit al zeer lang met veel cash, bent ultra selectief, maar laat de obvious quality growth liggen imo.
wat raadt Pascal Paepen aan van de Duitse Aandelen op HLN ?
iemand ?
alvast bedankt!
iemand ?
alvast bedankt!
man man man, paul d'hoore en pascal paepen zijn samen gaan eten zeker
rheinmetall kopen op zijnen top!
waarom kwam dat advies niet enkele weken geleden
rheinmetall kopen op zijnen top!
waarom kwam dat advies niet enkele weken geleden
Zolang er mensen dom genoeg zijn om hln te lezen, bevestigen jullie dat het goed is...
Het ligt echt meer aan jullie dan aan hen hoor..
Het ligt echt meer aan jullie dan aan hen hoor..
-
- Full Member
- Contacteer:
Berkshire van Buffett staat al 25 jaar bijna altijd op zijn top. Is volgens jouw strategie dus altijd slecht geweest om te kopen

Beursanalisten zijn altijd te laat met hun advies. Als ze goed waren, moesten ze al lang niet meer werken

Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
HLN = VTM = spaargids...

Ja, maar het verschil is dat elke klik op hln geld opbrengt, hier brengt het geen geld op, dit is een verliespost voor dpg
Dus het doel van hln is om je zoveel mogelijk te laten klikken...
Daarom herhaal ik mijn oproep: zet hln.be op je blokkeerlijst zodat je niet "per ongeluk" er kan terecht komen en hun zever moet lezen.
Beste beslissing die ik zelf ooit heb genomen, echt waar.
Thank me later, graag rode wijn van een goed jaar als je iets wil kopen

Dus het doel van hln is om je zoveel mogelijk te laten klikken...
Daarom herhaal ik mijn oproep: zet hln.be op je blokkeerlijst zodat je niet "per ongeluk" er kan terecht komen en hun zever moet lezen.
Beste beslissing die ik zelf ooit heb genomen, echt waar.
Thank me later, graag rode wijn van een goed jaar als je iets wil kopen