Belfius nieuwe spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Belfius nieuwe spaarrekening
Een valse move van Belfius :
Belfius lanceert op 1 april de Belfius Flow spaarrekening. Volgens vergelijkingssite spaargids.be biedt de bank daarmee de hoogste rente op de markt, samen met vdk.
https://www.hln.be/economie/nieuwe-spaa ... ~ac357026/
Belfius lanceert op 1 april de Belfius Flow spaarrekening. Volgens vergelijkingssite spaargids.be biedt de bank daarmee de hoogste rente op de markt, samen met vdk.
Re: Belfius nieuwe spaarrekening
Wat is daar nu "valse move" aan?
Ze zetten gewoon een nieuw type gereglementeerde spaar-rekening in de markt, gelijkaardig aan de formule die bij andere banken al langer bestaat:
-max maandelijkse bedrag (600 ipv 500 doorgaans)
-max 1 rekening per persoon
-een betere rente dan hun "gewone" spaarrekeningen.
-------------
Op moment van de start (1 april 2025) is de geboden rente daarop het beste van de markt.
Tegelijk daalt de rente op alle gewone rekeningen, maar dat ging zowiezo gebeuren (maar misschien wel een kleinere daling dan).
Ze zetten gewoon een nieuw type gereglementeerde spaar-rekening in de markt, gelijkaardig aan de formule die bij andere banken al langer bestaat:
-max maandelijkse bedrag (600 ipv 500 doorgaans)
-max 1 rekening per persoon
-een betere rente dan hun "gewone" spaarrekeningen.
-------------
Op moment van de start (1 april 2025) is de geboden rente daarop het beste van de markt.
Tegelijk daalt de rente op alle gewone rekeningen, maar dat ging zowiezo gebeuren (maar misschien wel een kleinere daling dan).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wat daar een valse move aan is Lirec ? Ik zal het je vertellen.
Banken die een nieuwe spaarrekening starten met een hogere intrest en tegelijk de intrest op hun bestaande spaarrekeningen laten zakken, en nog geen beetje, zijn bezig met bedriegt-den-boer praktijken.
Ze rekenen er uiteraard op dat klanten hun geld niet verschuiven van de slechte naar de goede spaarrekening.
In dit geval maken ze het zelfs erg moeilijk door de beperkte inleg per maand.
Laakbaar, vals, oneerlijk.
Schurkenstreken.
Ze verhogen zogezegd de intrest maar in feite verlagen ze die voor bestaande klanten.
Banken die een nieuwe spaarrekening starten met een hogere intrest en tegelijk de intrest op hun bestaande spaarrekeningen laten zakken, en nog geen beetje, zijn bezig met bedriegt-den-boer praktijken.
Ze rekenen er uiteraard op dat klanten hun geld niet verschuiven van de slechte naar de goede spaarrekening.
Schurkenstreken.
Ze verhogen zogezegd de intrest maar in feite verlagen ze die voor bestaande klanten.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat is inderdaad geheel correct, het is verwerpelijk gedrag.
Ik heb Fortis daar ook eerder op aangesproken, met betrekking tot hun spaarrekening en Spaarrekening Plus. Dit bleek eveneens een volslagen misleiding van hun trouwe klanten te zijn.
Het is dan ook niet verstandig om ooit loyaal te zijn aan een bank.
Ik heb Fortis daar ook eerder op aangesproken, met betrekking tot hun spaarrekening en Spaarrekening Plus. Dit bleek eveneens een volslagen misleiding van hun trouwe klanten te zijn.
Het is dan ook niet verstandig om ooit loyaal te zijn aan een bank.
De perceptie weet je wel!!haelewyn schreef: ↑25 maart 2025, 08:43 Wat daar een valse move aan is Lirec ? Ik zal het je vertellen.
Schurkenstreken.
Tjeven geloven alles.Kakkie schreef: ↑24 maart 2025, 21:19 Een valse move van Belfius :
Estate Guru believer.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Geen voorstandster zijnde van Belfius, geven ze samen met Beobank wel de hoogste getrouwheidspremie op hun Fidelity spaarrekening van 1,70%, terwijl alle andere banken allang gezakt zijn.
Denk eens even na.Gwendoline1 schreef: ↑25 maart 2025, 12:57 Geen voorstandster zijnde van Belfius, geven ze samen met Beobank wel de hoogste getrouwheidspremie op hun Fidelity spaarrekening van 1,70%, terwijl alle andere banken allang gezakt zijn.
Bij Belfius zakt de getrouwheidspremie vanaf 1 april 1,7% naar 1,3% en de basisrente van 0,3% naar 0,2%.
Als je vanaf 1 april 600 euro per maand stort per maand stort dan heb je er na 12 maanden 7.200 euro op staan.
Je krijgt dan alleen 1,3% + 1,5% over de eerste 600. Want de rest staat er nog geen jaar op.
Leuke truc.

Zo verdienen ze leuk aan jou.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is dan ook een staatsbank 

-
- Full Member
- Contacteer:
Belfius is dan ook zo een bedrijf... 'vals'.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Maar die Fidelity rekening is toch 1 getrouwheidsrekening, als je er vandaag 100.000e opzet heb je over 1jaar toch zeker 1700e getrouwheidspremie? En nog deeltje basisrente ook die kan aangepast worden. Ik zie geen andere banken(buiten Beobank) met deze getrouwheidspremie voor 1 spaarboekje. Ik zeg ook niet dat dit super is, maar voor sommigen die enkel geld op 1 spaarboekje will zetten is dit toch niet verkeerd vind ik.Finny10 schreef: ↑25 maart 2025, 13:51Denk eens even na.Gwendoline1 schreef: ↑25 maart 2025, 12:57 Geen voorstandster zijnde van Belfius, geven ze samen met Beobank wel de hoogste getrouwheidspremie op hun Fidelity spaarrekening van 1,70%, terwijl alle andere banken allang gezakt zijn.
Bij Belfius zakt de getrouwheidspremie vanaf 1 april 1,7% naar 1,3% en de basisrente van 0,3% naar 0,2%.
Als je vanaf 1 april 600 euro per maand stort per maand stort dan heb je er na 12 maanden 7.200 euro op staan.
Je krijgt dan alleen 1,3% + 1,5% over de eerste 600. Want de rest staat er nog geen jaar op.
Leuke truc.![]()
OK als je het voor 1 april doet, is die 1,7% voor 1 jaar gegarandeerd.Gwendoline1 schreef: ↑25 maart 2025, 21:06Maar die Fidelity rekening is toch 1 getrouwheidsrekening, als je er vandaag 100.000e opzet heb je over 1jaar toch zeker 1700e getrouwheidspremie? En nog deeltje basisrente ook die kan aangepast worden. Ik zie geen andere banken(buiten Beobank) met deze getrouwheidspremie voor 1 spaarboekje. Ik zeg ook niet dat dit super is, maar voor sommigen die enkel geld op 1 spaarboekje will zetten is dit toch niet verkeerd vind ik.Finny10 schreef: ↑25 maart 2025, 13:51
Denk eens even na.
Leuke truc.![]()
Echter, als binnenkort de regering beslist (moeten ze ook van de EU) dat daarover 15 of 30% belasting wordt geheven...? Succes!
Dan kun je nog beter een 0% rente obligatie kopen.
Als hij de storting op 1 mei 2024 deed, is de verlengjng daarentegen niet meer aan 1,7.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zal niet voor meteen zijn denk ik, aangezien ze eerst het vrijgesteld bedrag terug naar 1020e willen brengen.Finny10 schreef: ↑25 maart 2025, 21:31OK als je het voor 1 april doet, is die 1,7% voor 1 jaar gegarandeerd.Gwendoline1 schreef: ↑25 maart 2025, 21:06
Maar die Fidelity rekening is toch 1 getrouwheidsrekening, als je er vandaag 100.000e opzet heb je over 1jaar toch zeker 1700e getrouwheidspremie? En nog deeltje basisrente ook die kan aangepast worden. Ik zie geen andere banken(buiten Beobank) met deze getrouwheidspremie voor 1 spaarboekje. Ik zeg ook niet dat dit super is, maar voor sommigen die enkel geld op 1 spaarboekje will zetten is dit toch niet verkeerd vind ik.
Echter, als binnenkort de regering beslist (moeten ze ook van de EU) dat daarover 15 of 30% belasting wordt geheven...? Succes!
Dan kun je nog beter een 0% rente obligatie kopen.
Ik denk het wel, gezien het regeerakkoord.
Maar we zullen het maar afwachten.
Maar we zullen het maar afwachten.