Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
LOL, nog nooit van sociaal overleg gehoord, is nochtans wettelijk geregeld en op verschillende niveau's. Maar misschien zouden vakbonden minder genegeerd worden indien ze zich wat constructiever zouden opstellen, met een partner aan tafel zitten die middels stakingen hun wil trachten op te leggen en voor geen enkele reden vatbaar is, is natuurlijk niet echt constructief te noemen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Luister, die pensioenhervorming moet er komen en iedereen met abnormaal gunstige pensioenregeling zal die verliezen.
Laat ons eerlijk zijn, er is geen objectieve reden waarom spoorwegpersoneel op 55 jaar met pensioen moet kunnen.
Laat ons eerlijk zijn, er is geen objectieve reden waarom spoorwegpersoneel op 55 jaar met pensioen moet kunnen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
LOLvortex schreef: ↑24 maart 2025, 19:20LOL, nog nooit van sociaaloverleg gehoord, is nochtans wettelijk geregeld en op verschillende niveau's. Maar misschien zouden vakbonden minder genegeerd worden indien ze zich wat constructiever zouden opstellen, met een partner aan tafel zitten die middels stakingen hun wil trachten op te leggen en voor geen enkele reden vatbaar is, is natuurlijk niet echt constructief te noemen.

een sociaal overleg noemt vortex dit….
waarbij het de laatste 2 keren 0% was en daarvoor 0,4% , toch maar een heel mager beestje op 6jaar tijd...
Waarover overleg je dan ? Je begint de zaken precies ook met een roze bril te zien , er loopt er hier nog zo ene rond ….
En verder over dat sociaal overleg :
De man die het daar o.a. allemaal leidt Pieter Timmermans , bekijk hem en bezie hoe verzuurd die man geworden is (het fenomeen van +20jaar vastgeroest te zitten in een functie)
Welk fris akkoord kan je met die man nog maken ?
Laatst gewijzigd door KV op 24 maart 2025, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt niet, het gaat ook over het feit dat de PVDA tegen het verhogen van de budgetten voor defensie is. Zelfs tegen een verhoging tot 2% van het BBP, nochtans een vereiste om lid te mogen zijn de beste bescherming die we kunnen hebben, de NAVO.KV schreef: ↑24 maart 2025, 17:49Het is je kameraad VEGA die daar steevast komt mee aandraven .... :vortex schreef: ↑24 maart 2025, 17:30 Daar zijn ze weer met hun "Russen op de Brusselse markt"Ligt daar pas de rode lijn voor het links gepeupel? Geen probleem mocht Rusland de Baltische staten of de rest van Oekraïne innemen, of wat raketten naar Polen of Duitsland sturen, zolang ze maar niet op de Brusselse markt komen? Die moet waarschijnlijk vrij blijven voor vakbondsacties en dergelijke
![]()
In dat bewuste artikel wordt gepeild bij PVDA waarom ze niet meestemmen in het parlement voor het verder sanctioneren van Rusland en probeert de oorlogsdrang-en opbod aan te kaarten. Niet meer dan dat.
VEGA maakt daar dan maar van dat dat sympathiseren is met de Russen , ik merk dat we daar een verschillende interpretatie over hebben.....
O ja, de PVDA is ook tegen de NAVO en het lidmaatschap van de NAVO.
Wat de Russen en de Grote Markt van Brussel betreft: ik heb dat niet uitgevonden maar het is een letterlijke quote van Jos D’haese van de PVDA:
“Ik vraag me toch af waar die bangmakerij goed voor is”, zegt D’Haese in De Zondag. “Is er echt iemand die denkt dat Poetin overmorgen op de markt van Brussel zal staan?
Vortex heeft 100% gelijk. Voor extreem-links vormt Poetin duidelijk geen gevaar. We moeten ons niet extra bewapenen volgens hen. Voor onze linkse kameraden is het ook allemaal OK wat Poetin doet in Oost-Europa zolang ze maar niet op de Grote Markt van Brussel komen. Wat de Russen met Oekraïne doen - en eventueel later met de Baltische staten en andere ex-Oostbloklanden - ken hen niet schelen.
Rare jongens, die Romeinen linkse extremistische “pacifisten” van de PVDA …

Maar ja, hun fractieleider in de Kamer vond ook Stalin nog niet zo’n slechte gozer. Hij zou ook een aantal goede dingen gedaan hebben

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
O ja, de PVDA is ook tegen de NAVO en het lidmaatschap van de NAVO.VincentVega schreef: ↑24 maart 2025, 20:09Klopt niet, het gaat ook over het feit dat de PVDA tegen het verhogen van de budgetten voor defensie is. Zelfs tegen een verhoging tot 2% van het BBP, nochtans een vereiste om lid te mogen zijn de beste bescherming die we kunnen hebben, de NAVO.KV schreef: ↑24 maart 2025, 17:49
Het is je kameraad VEGA die daar steevast komt mee aandraven .... :
In dat bewuste artikel wordt gepeild bij PVDA waarom ze niet meestemmen in het parlement voor het verder sanctioneren van Rusland en probeert de oorlogsdrang-en opbod aan te kaarten. Niet meer dan dat.
VEGA maakt daar dan maar van dat dat sympathiseren is met de Russen , ik merk dat we daar een verschillende interpretatie over hebben.....
Als je de artikel die je als talloze keren hebt doorgestuurd , zou je dat standpunt ook beter snappen.
De EU moet zich losser weken van de VS , de laatste weken wordt dat ook alleen maar bevestigt.
En dat verhogen ?
Het was al verfrissend om Paul de Grauwe daar afgelopen vrijdag en Tom Sauer de donderdag ook over bezig te horen :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/2025/ ... -a0c7-eef/
https://www.goplay.be/video/de-tafel-va ... evering-32
Deze zien ook in : laat ons nu eerst eens de uitgaven op een grondige manier besteden in plaats van wildweg elk doet maar wat.
En wat zal jij nu van deze 2 professoren maken ? Dat het PVDA'ers zijn zeker ....

Welke fractieleider ?VincentVega schreef: ↑24 maart 2025, 20:09 Rare jongens, die Romeinen linkse extremistische “pacifisten” van de PVDA …![]()
Maar ja, hun fractieleider in de Kamer vond ook Stalin nog niet zo’n slechte gozer. Hij zou ook een aantal goede dingen gedaan hebben![]()
![]()
![]()
Ik stel een portret van Stalin op de achtergrond vast hieronder, maar Kris Roman is eerder iemand uit Vlaams Belang kringen.....
KleineSpaarder schreef: ↑23 maart 2025, 18:45Altijd die fantasie van jou.VincentVega schreef: ↑23 maart 2025, 17:36 Of geen extra-inspanningen doen inzake Defensie want volgens extreem-links vormt Poetin toch geen gevaar …
De waarheid is:
Kris Roman met Kalashnikov op bijeenkomst van de Putinjeugd, met Stalin op de achtergrond
![]()
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
O maar ik verdedig het VB helemaal niet. Integendeel. Zij zijn even erg als de PVDA

Zoals ik enige tijd geleden al aangaf: beide extremistische partijen - zowel extreem links (PVDA) als extreem rechts (VB) - zitten op precies dezelfde golflengte als het over Oekraïne en Rusland gaat

Ook sommige journalisten hebben dit in het recente verleden al opgemerkt:
https://www.demorgen.be/nieuws/van-pvda ... ~b6743dad/
Van PVDA tot Vlaams Belang. De bondgenoten van Poetin in het parlement: wat hebben die extremen toch met Rusland?
Conclusie: extreem-links of extreem-rechts … beiden hebben blijkbaar een voorkeur voor extremistische en totalitaire regimes
En hetzelfde geldt ook voor hun houding tegenover China

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
O ja, de fractieleider van de PVDA in de Kamer is Sofie Merckx

https://www.standaard.be/cnt/dmf20221127_96670701
PVDA-fractieleidster Sofie Merckx: ‘Ja, Stalin was een massamoordenaar. Maar ik wil niet zwart-wit naar de geschiedenis kijken’
Na de aanval van PVDA-fractieleidster Sofie Merckx op Alexia Bertrand wierp De Zondag haar meteen voor de voeten dat haar eigen vader sympathieën had voor Mao en zelfs voor Stalin. ‘Ik neem daar geen voorbeeld aan, neen. Al moet je dat ook in de geest van die tijd zien’, reageert Merckx.
Of ze Stalin ook een massamoordenaar vindt, wat gevoelig ligt in haar partij? ‘Ja, hij was dat’, zegt Merckx. ‘Maar ik wil niet zwart-wit kijken naar die geschiedenis. Dat het nazisme is verslagen, is ook dankzij de Sovjet-Unie. Dat mag ook gezegd worden. Het communisme heeft goede dingen gerealiseerd. Zie de gratis gezondheidszorg op Cuba. Dat vind ik niet terug in het nazisme, hoor. Ik wil daarom met nuance kijken naar deze experimenten.’
Wel ja , en volgens ik lees veroordeelt ze dat ....VincentVega schreef: ↑24 maart 2025, 21:45O ja, de fractieleider van de PVDA in de Kamer is Sofie Merckx![]()
PVDA-fractieleidster Sofie Merckx: ‘Ja, Stalin was een massamoordenaar. Maar ik wil niet zwart-wit naar de geschiedenis kijken’
Na de aanval van PVDA-fractieleidster Sofie Merckx op Alexia Bertrand wierp De Zondag haar meteen voor de voeten dat haar eigen vader sympathieën had voor Mao en zelfs voor Stalin. ‘Ik neem daar geen voorbeeld aan, neen. Al moet je dat ook in de geest van die tijd zien’, reageert Merckx.
Of ze Stalin ook een massamoordenaar vindt, wat gevoelig ligt in haar partij? ‘Ja, hij was dat’, zegt Merckx. ‘Maar ik wil niet zwart-wit kijken naar die geschiedenis. Dat het nazisme is verslagen, is ook dankzij de Sovjet-Unie. Dat mag ook gezegd worden. Het communisme heeft goede dingen gerealiseerd. Zie de gratis gezondheidszorg op Cuba. Dat vind ik niet terug in het nazisme, hoor. Ik wil daarom met nuance kijken naar deze experimenten.’
Ze voegt er enkel aan toe naar het totaalplaatje te kijken.
Eens breder naar de zaken leren kijken is trouwens een tip dat jij hier ook al meermaals gekregen hebt.
Jammer dat je die tip nog steeds niet opgenomen hebt
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Zou je ook zo tolerant zijn moest iemand van het VB in de pers zeggen dat hij niet zwart/wit over Hitler wil oordelen? Dat je naar het totale plaatje moet kijken en Hitler ook een aantal goede dingen heeft verwezenlijkt?KV schreef: ↑Gisteren 07:50Wel ja , en volgens ik lees veroordeelt ze dat ....VincentVega schreef: ↑24 maart 2025, 21:45
O ja, de fractieleider van de PVDA in de Kamer is Sofie Merckx![]()
Ze voegt er enkel aan toe naar het totaalplaatje te kijken.
Eens breder naar de zaken leren kijken is trouwens een tip dat jij hier ook al meermaals gekregen hebt.
Jammer dat je die tip nog steeds niet opgenomen hebt
Je tips mag je voor jezelf houden …
Ja typisch de vakbonden, ze hebben niks gekregen maar vergeten wel de automatische index aanpassing die er voor gezorgd heeft dat de loonkost hier afgelopen jaren meer is gestegen dan in de buurlanden en de koopkracht bij de hoge inflatie op peil is gebleven. Daarnaast bieden werkgevers tal van alternatieven zoals verzekeringen, cafetariaplannen, maaltijdcheques, winstdeelname, premies, enz.. aan, telt allemaal als niks volgens de vakbonden, die eisen enkel meer loon waarvan de helft direct naar de belastingen gaat.KV schreef: ↑24 maart 2025, 19:30
LOL![]()
waarbij het de laatste 2 keren 0% was en daarvoor 0,4% , toch maar een heel mager beestje op 6jaar tijd...
Waarover overleg je dan ? Je begint de zaken precies ook met een roze bril te zien , er loopt er hier nog zo ene rond ….
En welk fris akkoord kun je met pakweg de spoorbonden of om het even welke vakbond nog maken? Die kennen maar twee dingen meer loon voor minder werken en 100% tegen elke wijziging van zo genaamde verworvenheden, de miljarden tekorten in de sociale zekerheid en de veel te hoge schuldtoename interesseert hen geen bal, enkel meer, meer en de anderen moeten het maar betalen (lees volgende generaties).
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Jou interesseert dat ook niet, want jij vindt het maar normaal dat Vlaanderen schulden en tekorten blijft opstapelen onder NVA bestuur !vortex schreef: ↑Gisteren 17:40Ja typisch de vakbonden, ze hebben niks gekregen maar vergeten wel de automatische index aanpassing die er voor gezorgd heeft dat de loonkost hier afgelopen jaren meer is gestegen dan in de buurlanden en de koopkracht bij de hoge inflatie op peil is gebleven. Daarnaast bieden werkgevers tal van alternatieven zoals verzekeringen, cafetariaplannen, maaltijdcheques, winstdeelname, premies, enz.. aan, telt allemaal als niks volgens de vakbonden, die eisen enkel meer loon waarvan de helft direct naar de belastingen gaat.KV schreef: ↑24 maart 2025, 19:30
LOL![]()
Waarover overleg je dan ? Je begint de zaken precies ook met een roze bril te zien , er loopt er hier nog zo ene rond ….En welk fris akkoord kun je met pakweg de spoorbonden of om het even welke vakbond nog maken? Die kennen maar twee dingen meer loon voor minder werken en 100% tegen elke wijziging van zo genaamde verworvenheden, de miljarden tekorten in de sociale zekerheid en de veel te hoge schuldtoename interesseert hen geen bal, enkel meer, meer en de anderen moeten het maar betalen (lees volgende generaties).
Werk jij soms voor de NVA ? Jij bent al even gefrustreerd over dit topic als Spaarplan over zijn zonnepanelen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vind je het zinvoller om overschotten op te bouwen om daarmee dan de schulden van anderen af te lossen ?voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 18:38 ...dat Vlaanderen schulden en tekorten blijft opstapelen ...