getrouwheidspremie in geval van overlijden
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
getrouwheidspremie in geval van overlijden
kunnen de erfgenamen in geval van overlijden de rekening van de overledene actief laten staan tot de getrouwheidspremie vervalt om deze niet te verliezen?
dank voor uw mening
dank voor uw mening
Re: getrouwheidspremie in geval van overlijden
Bank zal m.i. de rekening van overledene pas afsluiten na instructies van de erven. Dus daar zit wel wat marge op om eventueel te wachten tot na verwerven getrouwheidspremie. Sommige banken rekenen kosten aan per jaar dat een nalatenschapsdossier loopt. Ik weet niet of lopende getrouwheidsperiodes 'overgenomen' kunnen worden door erfgenamen. Ik vermoed - maar ben niet zeker - dat dit enkel kan als de rekening behouden blijft door langstlevende echtgenoot. Mijn persoonlijke ervaring in deze dateert van verscheidene jaren terug. Indien van toepassing, succes met alle regelingen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
dank voor de infoDieteren schreef: ↑26 maart 2025, 08:11 Bank zal m.i. de rekening van overledene pas afsluiten na instructies van de erven. Dus daar zit wel wat marge op om eventueel te wachten tot na verwerven getrouwheidspremie. Sommige banken rekenen kosten aan per jaar dat een nalatenschapsdossier loopt. Ik weet niet of lopende getrouwheidsperiodes 'overgenomen' kunnen worden door erfgenamen. Ik vermoed - maar ben niet zeker - dat dit enkel kan als de rekening behouden blijft door langstlevende echtgenoot. Mijn persoonlijke ervaring in deze dateert van verscheidene jaren terug. Indien van toepassing, succes met alle regelingen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Eerst en vooral mijn innige deelneming. Sterkte!
Zie: getrouwheidspremie-wat-gebeurt-er-als-e ... 32893.html
Je kan ook wel eens contact opnemen met de bank om te zien of er iets mogelijk is natuurlijk.
Je kan ook wel eens contact opnemen met de bank om te zien of er iets mogelijk is natuurlijk.
in 2023 klopte dit nog steeds.Dieteren schreef: ↑26 maart 2025, 08:11 Bank zal m.i. de rekening van overledene pas afsluiten na instructies van de erven. Dus daar zit wel wat marge op om eventueel te wachten tot na verwerven getrouwheidspremie. Sommige banken rekenen kosten aan per jaar dat een nalatenschapsdossier loopt. Ik weet niet of lopende getrouwheidsperiodes 'overgenomen' kunnen worden door erfgenamen. Ik vermoed - maar ben niet zeker - dat dit enkel kan als de rekening behouden blijft door langstlevende echtgenoot. Mijn persoonlijke ervaring in deze dateert van verscheidene jaren terug. Indien van toepassing, succes met alle regelingen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik vermoed dat dit eveneens verband kan houden met de titularissen. Indien men titularis is van de spaarrekening aangehouden samen met de overledene, blijft de getrouwheidspremie behouden, bij een overschrijving naar de persoonlijke spaarrekening. Maar er zal mogelijks een opsplitsing dienen te gebeuren na het overlijden.
Ik zou mij er niet te druk in maken, ookal betreft het wel wat geld. Het is al een stresserende en heel moeilijke periode die je doormaakt.
Ik zou mij er niet te druk in maken, ookal betreft het wel wat geld. Het is al een stresserende en heel moeilijke periode die je doormaakt.
met danktuinder666 schreef: ↑26 maart 2025, 14:01 Ik vermoed dat dit eveneens verband kan houden met de titularissen. Indien men titularis is van de spaarrekening aangehouden samen met de overledene, blijft de getrouwheidspremie behouden, bij een overschrijving naar de persoonlijke spaarrekening. Maar er zal mogelijks een opsplitsing dienen te gebeuren na het overlijden.
met danktuinder666 schreef: ↑26 maart 2025, 10:31 Eerst en vooral mijn innige deelneming. Sterkte!
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Als de overledene de enige titularis was, zullen de verworven intresten ( dus ook de getrouwheidspremie ) berekend worden op datum dat ze het attest van erfopvolging krijgen en de rekening vereffenen en uitbetalen.
Make Spaargids " Great Again ! "