Elia rechten
TIP
Elia rechten
Wat doe ik best, rechten van Elia houden(niks doen dus) of optie2 : per 4 aandelen kan je 1 kopen aan lagere prijs.
Sorry maar dit is nieuw voor mij, ik krijg al die Elia rechten zonder ik dit aangevinkt heb. De deadline is maar begin april, kan iemand me uitleg geven a.u.b.
Sorry maar dit is nieuw voor mij, ik krijg al die Elia rechten zonder ik dit aangevinkt heb. De deadline is maar begin april, kan iemand me uitleg geven a.u.b.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Elia rechten
Opgelet:
- "houden" is helemaal niet hetzelfde als "niks doen" ! Je kan die rechten nooit "houden", die zijn tijdelijk !
- dat "aan lagere prijs" is ook maar wat je ervan wil maken ...
Lees dit volledig: https://www.elia.be/-/media/project/eli ... ing_nl.pdf
En stel dan gerichte vragen als er iets niet duidelijk is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Klopt mijn redenering: 1 voorkeurrecht is momenteel 5 euro waard. Per 4 aandelen kan je 1 aandeel kopen momenteel 20 euro korting oftewel 5 euro korting per aandeel nu in je bezit. Dus gelijk; vanaf de prijs van Elia stijgt doe je voordeel door aandelen te kopen, als de prijs daalt dan had je beter je recht verkocht.
Financieel maakt het weinig verschil wat je doet, ofwel verkoop je de rechten en ontvang je per recht een bedrag dat ongeveer 1/4 bedraagt van het verschil tussen de koers van Elia en de vastgestelde prijs va 61,88€. Ofwel gebruik je de rechten om aandelen te kopen aan die prijs van 61,88€.Sint1 schreef: ↑27 maart 2025, 08:49 Wat doe ik best, rechten van Elia houden(niks doen dus) of optie2 : per 4 aandelen kan je 1 kopen aan lagere prijs.
Qua waarde zijn beide scenario’s gelijk, al is het zo dat je in het eerste cash ontvangt en in het tweede bijkomend moet investeren.
Uw beslissing moet dus vooral afhangen van de vraag of je extra in Elia wil investeren…
Ok dank .
Inderdaad. Als de koers na afwikkeling van de KV terug de weg naar boven vindt zullen degenen die zijn ingestapt een goeie zaak gedaan hebben. Maar andersom geldt dat ook...
Daarbij dan nog de vraag of je dat op korte of lange termijn bekijkt...
Conclusie: zoals bij elke beleggingsbeslissing is een kristallen bol handig

De rechten kan je verkopen .De koers ervan kan je volgen op Euronext.
Ik heb mijn rechten verkocht aan 4,86.Hou rekening met aftrek beurskosten.
Dus aan u de beslissing…
Ik heb mijn rechten verkocht aan 4,86.Hou rekening met aftrek beurskosten.
Dus aan u de beslissing…
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja.
Maar dat is dus gewoon "korting" t.o.v. de koers van de reeds bestaande aandelen.
De kost van je nieuwe aandelen is dus eigenlijk gewoon de koers van de bestaande aandelen op het moment dat je inschrijft.
Net zoals eender wanneer je gewoon bestaande aandelen zou kopen of verkopen inderdaad ...