Kredietkaart Argenta
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Kredietkaart Argenta
Ja. De zichtrekening van kbc is betalend.tuinder666 schreef: ↑29 maart 2025, 07:49Die zogenaamde “gratis” Visakaart van KBC in de lijst, wekt toch een misleidende indruk, nietwaar?haelewyn schreef: ↑28 maart 2025, 21:08 https://www.spaargids.be/sparen/krediet ... view=cards
Buiten Argenta zijn er nog 11 die gratis zijn
KBC-Kredietkaart
Gratis bij zowel een KBC-Basisrekening als KBC-Plusrekening
https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... ening.html
Ik heb nog een levenslang gratis kaart van Beobank waar ik ga aan vasthouden. Zeer tevreden over omdat je tussendoor dmv stortingen je beschikbare saldo kan verhogen. Beobank is trouwens niet gierig in het permanent verhogen van het bruikbare saldo.
De kaart van argenta aan 24 euro per jaar is imho duur. Het is een slecht aanbod als je de markt vergelijkt.
Ideale moment om even de toegevoegde waarde van Argenta tegen het licht te houden. Heb green pakket met gratis credit-kaart. Die was vooral mijn 2de credit-kaart voor op reis dus werd buiten het reizen niet gebruikt.
De opbrengst van mijn spaarrekening is niet om te zeggen iets om het pakket aan te houden. De tijd van prijsbreker is al even geleden.
Dus eerstdaags vertrekt het laatste geld daar naar een andere rekening en zal ik even langs lopen om hun klantenrelatie met mij stop te zetten.
De opbrengst van mijn spaarrekening is niet om te zeggen iets om het pakket aan te houden. De tijd van prijsbreker is al even geleden.
Dus eerstdaags vertrekt het laatste geld daar naar een andere rekening en zal ik even langs lopen om hun klantenrelatie met mij stop te zetten.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Spijtig dat niet meer mensen zo'n reactie hebben, bij mij is dat juist dezelfde. Toen KBC een jaar geleden hun gratis rekening afschafte, idem, bye bye. Doet morgen Argenta hetzelfde, dan is het daar ook bye bye daar ik vernomen heb dat je get pensioensparen toch kan blijven doen via een externe rekening al beweren hun kantoorhouders van niet ...Natal schreef: ↑29 maart 2025, 11:00 Ideale moment om even de toegevoegde waarde van Argenta tegen het licht te houden. Heb green pakket met gratis credit-kaart. Die was vooral mijn 2de credit-kaart voor op reis dus werd buiten het reizen niet gebruikt.
Make Spaargids " Great Again ! "
Ik gebruik mijn kredietkaart alleen bij hotels of autoverhuur, waar je verplicht bent om deze op te geven.
Heeft iemand ervaring met hoe dit werkt zonder kredietkaart?
Heeft iemand ervaring met hoe dit werkt zonder kredietkaart?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
En zo verdwijnt opnieuw een gratis aanbod voor betaaldiensten. Duur of niet, het blijft toch een gek principe om te betalen om te kunnen betalen, voor een service die niet noodzakelijk beter is dan de resterende gratis alternatieven. Wanneer volgen Belfius Pulse en Keytrade zichtrekening?
Wellicht gaat dit technisch perfect met een Visa/MC Debit, maar je loopt het risico dat een aanzienlijk bedrag voor enige tijd gereserveerd staat (in geval van waarborg). Dat is bedrag dat je niet noodzakelijk uitgeeft, maar gedurende die hele periode ook niet kan uitgeven vanuit je zichtrekening.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
raar hé....een visakaart die 150 €/jaar kost, krijg je bij 12 verrichtingen/jaar GRATIS bij Keytrade. mét alle verzekeringen er gratis bij.tuinder666 schreef: ↑29 maart 2025, 07:55Ik ondervind hier geen hinder van. En indien er mensen hier wel hinder van hebben een tip: smijt die kaart buiten.
Slechte bank hé, @Platin
Bij Argenta (de bank waar de meesten hier op 'klaarkwamen' al jaren, maar je vooral niets negatief mocht zeggen), betaal je 24 €/jaar. En dan nog een Aldi-versie.

https://www.keytradebank.be/nl/bankiere ... a-platinum

- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
+1, Argenta is al jaren naar beneden aan het gaan op elk vlak, eerst de intresten, dan het proberen aansmeren van slechte fondsen, dan een betaalrekening, slechte afhandeling bij hun verzekering, ...; hoort thuis bij de categorie "grootbanken"
terwijl bij Keytrade van dag 1, en was bij de eersten, tot nu steeds zeer tevreden
terwijl bij Keytrade van dag 1, en was bij de eersten, tot nu steeds zeer tevreden
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Full Member
- Contacteer:
Ah, het heeft hier toch enige tijd geduurd voordat de fanboi's van Keytrade zich lieten zien. 
Disclosure:
Ik ben al jaren tevreden met de (gratis!) Platinum-kaart van Keytrade, die me zelfs een maximale limiet van 10.000 euro biedt. Wel is het belangrijk om te weten dat dit een kredietkaart zonder kredietlijn betreft, wat inhoudt dat het volledige bedrag aan het einde van de maand dient te worden afgelost. Voor mij werkt dit prima, aangezien ik geen behoefte heb aan gespreide betalingen, maar ik begrijp dat dit voor anderen soms minder geschikt is.

Disclosure:
Ik ben al jaren tevreden met de (gratis!) Platinum-kaart van Keytrade, die me zelfs een maximale limiet van 10.000 euro biedt. Wel is het belangrijk om te weten dat dit een kredietkaart zonder kredietlijn betreft, wat inhoudt dat het volledige bedrag aan het einde van de maand dient te worden afgelost. Voor mij werkt dit prima, aangezien ik geen behoefte heb aan gespreide betalingen, maar ik begrijp dat dit voor anderen soms minder geschikt is.
Laatst gewijzigd door tuinder666 op 30 maart 2025, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
+1, vrijdagmorgen een aanvraag gedaan voor een Visa Classic bij Keytrade en dezelfde dag om 16.00hr een mail dat de kaart onderweg is.
Voor 1 juli zullen we dan de mastercard bij Argenta opzeggen, dit kan blijkbaar via de app.
Zolang ik iets gratis kan gebruiken bij mijn gebruikelijke banken ben ik niet gek om hiervoor te betalen. De banken maken al genoeg winst!
Aja, tot op heden nog altijd tevreden over Keytrade!
Voor 1 juli zullen we dan de mastercard bij Argenta opzeggen, dit kan blijkbaar via de app.
Zolang ik iets gratis kan gebruiken bij mijn gebruikelijke banken ben ik niet gek om hiervoor te betalen. De banken maken al genoeg winst!
Aja, tot op heden nog altijd tevreden over Keytrade!
-
- Full Member
- Contacteer:
kaart wel 12 keer gebruiken om ze gratis te houden.
Met deze kredietkaart kunt u zelfs kosteloos contant geld opnemen bij een geldautomaat in België.
In het buitenland is het echter raadzaam om voorzichtig te zijn, aangezien er mogelijk kosten in rekening worden gebracht. U ontvangt echter altijd eerst een kostenmelding op het scherm voordat de transactie wordt uitgevoerd.
Bovendien beschouw ik het als een belangrijke oefening om eerst duidelijk vast te stellen wat men wenst en vervolgens te onderzoeken of er aanbieders zijn die het gewenste product kosteloos aanbieden. Indien de Keytrade kaart voldoet aan jouw wensen, zeker niet aarzelen.
Met deze kredietkaart kunt u zelfs kosteloos contant geld opnemen bij een geldautomaat in België.
In het buitenland is het echter raadzaam om voorzichtig te zijn, aangezien er mogelijk kosten in rekening worden gebracht. U ontvangt echter altijd eerst een kostenmelding op het scherm voordat de transactie wordt uitgevoerd.
Bovendien beschouw ik het als een belangrijke oefening om eerst duidelijk vast te stellen wat men wenst en vervolgens te onderzoeken of er aanbieders zijn die het gewenste product kosteloos aanbieden. Indien de Keytrade kaart voldoet aan jouw wensen, zeker niet aarzelen.
hier zeker ook +1 Wat ik me bovendien ook nog eens afvraag: stel dat de green rekening ook betalend wordt, en je die dan ook meteen buiten kiepert. Wat gebeurt er dan met een eventueel lidmaatschap bij ArgenCo. Want intrest op die aandelen wordt normaliter op een Argenta rekening gestort, tenzij je dat kunt laten wijzigen. Dat ga ik vragen als ik mijn kredietkaart bij Argenta ga opzeggen. Ik ben eens benieuwd.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 07:52+1, Argenta is al jaren naar beneden aan het gaan op elk vlak, eerst de intresten, dan het proberen aansmeren van slechte fondsen, dan een betaalrekening, slechte afhandeling bij hun verzekering, ...; hoort thuis bij de categorie "grootbanken"DonQuichot schreef: ↑29 maart 2025, 22:24
raar hé....een visakaart die 150 €/jaar kost, krijg je bij 12 verrichtingen/jaar GRATIS bij Keytrade. mét alle verzekeringen er gratis bij.
Slechte bank hé, @Platin
Bij Argenta (de bank waar de meesten hier op 'klaarkwamen' al jaren, maar je vooral niets negatief mocht zeggen), betaal je 24 €/jaar. En dan nog een Aldi-versie.![]()
https://www.keytradebank.be/nl/bankiere ... a-platinum
![]()
Goede vraag. Ik kegel de kaart alvast buiten.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
-
- Full Member
- Contacteer:
In de FAQ staat er alvast dit:
"Moet ik een Argenta rekening hebben om lid te zijn?
Neen, dat is niet nodig, je kan ook een ander belgisch rekeningnummer opgeven om je dividend te ontvangen. Belangrijk is dat het IBAN nr begin met BE."
@Yezzer: Het gebruik van de term “interest” in relatie tot aandelen is niet correct; de juiste term is “dividend.” Ik geef het maar mee.
"Moet ik een Argenta rekening hebben om lid te zijn?
Neen, dat is niet nodig, je kan ook een ander belgisch rekeningnummer opgeven om je dividend te ontvangen. Belangrijk is dat het IBAN nr begin met BE."
@Yezzer: Het gebruik van de term “interest” in relatie tot aandelen is niet correct; de juiste term is “dividend.” Ik geef het maar mee.