S&P 500 INDEX
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: S&P 500 INDEX
YTD Hang Seng: +19,4%
YTD Eurostoxx 50: +8,4%
YTD Shenzhen: +1,9%
YTD S&P 500: -4,9%
YTD Nasdaq: -7,6%
Nog erger gemaakt door:
YTD USD tov EUR: -4,4%
Je wilt helemaal niet in de US zitten dit jaar.

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Dubbel
Laatst gewijzigd door karine op 29 maart 2025, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is jaar is ocharme 3 maanden bezig.
Toch meer en meer spijt dat ik 1,5 jaar geleden niet meer goud gekocht heb.
P.S :
UBS: 'Amerikaanse aandelendip is koopkans'
Hoofdstrateeg Mark Haefele van UBS GWM, de vermogensbeheertak van de zakenbank, voorziet dat Amerikaanse aandelen dit jaar, vanaf de huidige niveaus, beter zullen presteren dan Europese en Aziatische aandelen. 'De nieuwsflow zal waarschijnlijk verbeteren', klinkt het.
-
- Full Member
- Contacteer:
Jouw bericht is van begin februari. Tenminste de oorspronkelijke uitspraak.
Hier een bericht van 3 dagen geleden. Niet over de mening van 1 persoon maar van veel.
US recession is coming: The latest projections
Donald Trump is making a lot of people nervous, including top decision makers in the US. The latest survey of chief financial officers in the US shows that 60% of them are expecting a US recession in the second half of the year. That's not all the gloom in the horizon.
The US economy is likely to enter a recession in the second half of 2025, according to 60% of all the chief financial officers surveyed by CNBC. This is a sharp increase from the 7% in the last survey held in the last quarter of 2024. Another 15% projected a recession in the world's largest economy in 2026.
Not just CFOs, even the average consumers in the US are now fearing the worst. The proportion of US consumers expecting a recession is now at a 9-month high, according to Bloomberg. Data showed on March 25, that the US consumer confidence in the current situation was the lowest in over 4 years, and the confidence in the situation over the next six months has never been this bad in the last 12 years. Charts sourced from Bloomberg.
On March 10, Harvard University economist Kenneth Rogoff told CNBC-TV18 that there's a 30-35% of a US recession in 2025, largely due to unpredictability of Trump's economic policy, government spending cuts, and the impact of tariffs likely to be imposed on April 2.
Bond market expert Jeffrey Gundlach from DoubleLine Capital pegged the probability of a US recession in 2025 between 50% and 60%. A Deutsche Bank survey showed a 43% chance of US recession in the next 12 months.
The CFOs surveyed by CNBC described their mood as 'pessimistic'. 95% of them said the uncertainty caused the disruptive moves of the Donald Trump administration has affected their ability to make decisions.
40% of the CFOs didn't hazard a guess on which sector (within the stock market) is likely to show the biggest growth in the next six months. 90% of those surveyed said Dow Jones, the benchmark stock index, will test 40,000 this year. That's 6% below the last closing level on March 25. At the end of last week, the US stock market had seen over $5.5 trillion wiped off from its value in the preceding month led by a sell-off, largely, in big tech stocks like Tesla, Nvidia, Salesforce, Apple, and Google's parent Alphabet, among others.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 29 maart 2025, 10:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Als het negatief is, is het nog maar 3 maand bezig, als het positief is, is het jaar AL 3 maand bezig.
Hoe dan ook, 3 maand van je leven en 10% rendement dat je nooit nog van je leven terug ziet, whatever happens
Hoe dan ook, 3 maand van je leven en 10% rendement dat je nooit nog van je leven terug ziet, whatever happens

Wat is 10% op 119%? (IWDA 5 JAAR)
Het gaat dagelijks over aardig wat geld maar als je daar van wakker ligt moet je alles verkopen. En dan zit je weer met cash dat niks opbrengt.
Laatste weken toch weer vaker gemerkt hoe bv een microsoft geld uit de zakken van mensen haalt en daar ook aardig mee wegkomt. Dell eet intussen mee van de taart. Beloond worden ze hiervoor vroeg of laat sowieso.
Over de daling van 20% van Dell dit jaar wordt gesproken, over de stijging van 370% de laatste 5 jaar hoor ik weinig.
Het gaat dagelijks over aardig wat geld maar als je daar van wakker ligt moet je alles verkopen. En dan zit je weer met cash dat niks opbrengt.
Laatste weken toch weer vaker gemerkt hoe bv een microsoft geld uit de zakken van mensen haalt en daar ook aardig mee wegkomt. Dell eet intussen mee van de taart. Beloond worden ze hiervoor vroeg of laat sowieso.
Over de daling van 20% van Dell dit jaar wordt gesproken, over de stijging van 370% de laatste 5 jaar hoor ik weinig.
Wat ik wel interessant vind: de financiële wereld zelf belegt de laatste weken steeds minder in de VS, bij particulieren is de aanpassing kleiner.
Je mag nooit percentages op 5 jaar en ytd vergelijken, dat zijn 2 andere zaken...
Percentages kan je niet optellen, je moet ze vermenigvuldigen
Percentages kan je niet optellen, je moet ze vermenigvuldigen
-
- Full Member
- Contacteer:
Omdat dat geen belang heeft. Het enige dat nu belang heeft, is wat het aandeel vanaf vandaag gaat doen. Al die beleggers die blijven zitten zijn met Sofina, VGP, Kinnevik, Peugeot en wat weet ik, hebben ook die troost. Kijk eens wat het aandeel vroeger gedaan heeft ! Lernout & Hauspie ook. En nu Nvidia, Tesla, ... ook. Kijk eens wat ze vroeger hebben gedaan!
Dat de Amerikaanse beurzen de Europese beurzen sinds 20 jaar overschaduwd hebben, heeft geen belang.
Trump zet de wereld op zijn kop en de Amerikanen gaan dat hard voelen (maar het zal de schuld van Biden zijn). De rijke Amerikaanse beleggers hebben allang hun asset allocatie aangepast: die verschuiven naar Europa en China. Op dat punt zijn ze minder patriottisch

En het is niet nu pas. Studie van BoA begin januari waar ze zeggen dat de institutionelen al in december 2024 geswitcht zijn.
“Make Europe Great Again": Major investors flock to European stocks
The world’s institutional investors have flipped over the past month, flocking into European equities while dropping US stocks, according to a new survey from Bank of America.
Het heeft niet op HLN gestaan, en dus weet men dat hier niet

Inderdaad wie vorige week naar Kanaal Z heeft gekeken werd er daar gemeld dat Zakenbanken en fondsbeheerders in USA massaal Amerikaanse aandelen aan het verkopen zijn en dan de daling van de dollar niet vergeten. Wie koopt er nog de particulier in USA en de rest van de wereld he. Ik koop al sinds een tijdje enkel europese en aziatische holdings met minimum 40 a 50% korting, en liefst met een zeer hoge cashpositie en aan inkoop van eigen aandelen doen. En dan wat holdings die een snuifje goud en zilver gerelateerd hebben he.KleineSpaarder schreef: ↑29 maart 2025, 08:52YTD Hang Seng: +19,4%
YTD Eurostoxx 50: +8,4%
YTD Shenzhen: +1,9%
YTD S&P 500: -4,9%
YTD Nasdaq: -7,6%
Nog erger gemaakt door:
YTD USD tov EUR: -4,4%
Je wilt helemaal niet in de US zitten dit jaar.
Ook werd er gemeld dat het niet meer opportuun is om de hangmatbelegger uit te hangen.
Tja, als ik die aandelen nu eenmaal 5 jaar geleden heb aangekocht.
Wanneer er dan van die 370% eens 10 of 20% vanaf gaat.
Betreft : Het enige dat nu belang heeft, is wat het aandeel vanaf vandaag gaat doen. Al die beleggers die blijven zitten zijn met Sofina.
Een Sofina gaan vergelijken met gevestigde waarden als een Microsoft zijn ook twee verschillende zaken denk ik dan.
Ik zie bv een Microsoft enkel maar groeien. 10 jaar geleden draaide iedereen die ik kende een gratis illegale Windows en Office op zijn pc, vandaag hoor ik diezelfde mensen dat ze een Windows licentie aankopen en betalen voor Office 365 en nu zelfs gaan betalen voor Onedrive.
Betreft : Ook werd er gemeld dat het niet meer opportuun is om de hangmatbelegger uit te hangen.
Blijkbaar wordt er onder hangmatbelegger iemand verstaan die elke maand wat aandelen IWDA aankoopt.
Ik ben ook een hangmatbelegger, maar zit zowel in US als EU als India als Japan als China als Goud als vastgoed.
Ben trouwens wel eens benieuwd hoelang de grote tech jongens de oranje man nog met rust gaan laten.
Misschien moet je les gaan geven want aan uw berichten te zien weet je perfect hoe je uw portefeuille moet optimaliseren voor het beste rendement te bekomen.

Veel vergelijk tussen appels en peren hier. En tussen de appels zitten de laatste tijd precies veel appels die denken dat ze appels zijn, of willen zijn, maar eigenlijk toch stiekem peren als het wat te warm wordt. Misschien heeft de leeftijd er iets mee te maken. Aan die personen, blijf weg van het hangmatbeleggen, het is niets voor jou want de verleiding is te groot om uw portefeuille te herbalanceren bij de minste correctie.
Wat betreft de stockpickers en glazenbol markettimers onder ons, er is maar 1 mogelijke transparantie om te vergelijken en dat is uw aankoop en verkoop van aandelen met tijdstip hier te publiceren. Er zijn er maar enkelen op het forum die dit doen. Al de rest is larie.
Wat betreft de stockpickers en glazenbol markettimers onder ons, er is maar 1 mogelijke transparantie om te vergelijken en dat is uw aankoop en verkoop van aandelen met tijdstip hier te publiceren. Er zijn er maar enkelen op het forum die dit doen. Al de rest is larie.
Bwa nee, maar in het land der blinden is 1-oog koning he
Ik heb tenminste een relatief deftige infrastructuur, dat mankeren de meeste hier al...
Dat doet ECHT veel, een goed beleggingsplatform, niet die brol die belgische brokers in elkaar hebben geflanst.
En verder manage ik mijn portefeuille zo professioneel mogelijk, als een bedrijf, met structuren etc.