Peiling nieuw beleid VS
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Peiling nieuw beleid VS
Oei, initieel was enkel Carpe vermeld maar nadien zijn ik en nog enkele anderen aan het lijstje toegevoegd. Lijstjes opmaken ... wie doet zoiets ook alweerAbatoetnie schreef: ↑29 maart 2025, 09:25 Waar zijn CarpeNoctem, VV, Vortex en consoorten als je hen nodig hebt om "ons" te verdedigen tegen jouw "fake-news-main-stream-media-berichten" over het nochtans fantastische beleid van de regering Trump ... of is the truth een beetje te "unconvenient" voor hem om hierop te reageren ?
Alléé, verblijdt ons eens met een paar prentjes dat we nog eens kunnen lachen ...
We zijn momenteel getuige van de lessen "Vorming van een dictatuur 101" in de VS ...
(en een beetje zoals bij Brembos stel ik vast dat iemand die niet meeloopt in het rechts verhaaltje hier op SG wordt weggezet als een trol, wat kan het leven eenvoudig zijn)

Soit, mijn mening over Trump en Musk heb ik al meermaals gegeven maar (extreem-) links weigert deze te aanvaarden of te erkennen. Ik was trouwens pro-Democratische partij bij de verkiezingen in de USA (al vond ik dat ze al eerder Biden hadden moeten vervangen en misschien door iemand anders dan Kamala Harris). En na de verkiezingen was ik een faire "verliezer" ...
Nuances zijn aan onze linkse kameraden niet besteed, enkel zwart-wit (of is het donkerrood-witRe: Peiling: presidentsverkiezingen VS 2024
Bericht door VincentVega » 6 november 2024, 11:58
ik kijk geamuseerd toe ipv mij te ergeren
Zoals het een goede democraat past: het volk heeft gesproken en heeft gelijk (ook al was het niet mijn keuze).

Laatst gewijzigd door VincentVega op 29 maart 2025, 13:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Beetje begrip hè , die hebben ook maar 2 handen hè.Abatoetnie schreef: ↑29 maart 2025, 09:25 Waar zijn CarpeNoctem, VV, Vortex en consoorten als je hen nodig hebt om "ons" te verdedigen tegen jouw "fake-news-main-stream-media-berichten" over het nochtans fantastischebeleid van de regering Trump ... of is the truth een beetje te "unconvenient" voor hem om hierop te reageren ?
Die mannen zijn vermoedelijk druk bezig hun campagne aan het voorbereiden van « anti-vakbond » voor aanstaande maandag , nationale stakingsdag.
Ook zij moeten hun prioriteiten stellen ….

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat Trump ook hier dingen doet bewegen in de goede richting klopt. Het Overton window is danig opgeschoven.Abatoetnie schreef: ↑29 maart 2025, 11:10Mocht Trump de president zijn van Saint Kitts en Nevis dan zou het inderdaad redelijk simpel zijn (en ja, ik weet dat King Charles III de derde er officieel staatshoofd is) ... helaas is de oranje opgeblazen kleuter net president van zo ongeveer het machtigste land ter wereld ... dus ja, hij heeft wel degelijk invloed op mijn en jouw leven.
Het VK echter blijft volharden in de boosheid. Het evolueert daar in sneltreintempo naar 1984, de Big Brother state.
Om al de 'incidenten' met mesaanvallen te counteren gaan ze daar niet strenger optreden tegen de daders maar wordt er opgeroepen om messen met een punt te verbieden

Die Starmer zou met pek en veren beladen Albion uitgejaagd moeten worden.
Wat er in de VS aan het gebeuren is? De macht van het overheidsapparaat wordt danig gekortwiekt, juist zoals de founding fathers het bedoeld hadden.Abatoetnie schreef: ↑29 maart 2025, 11:10Ik kan echt niet begrijpen dat jij als "Americalover" kan goedpraten wat er in de VS aan het gebeuren is ...
Ik juich dat natuurlijk toe.
Bwa, ik heb mij nooit laden leiden door de politiek du jour om mijn reizen te plannen. De laatste keer dat ik de VS bezocht was het zelfs onder de door mij verfoeide Obama.Abatoetnie schreef: ↑29 maart 2025, 11:10ik vermoed dat je jezelf aan het indekken bent om gemakkelijker door de immigration te geraken ben je volgende bezoek.
Het is al weer veel te lang geleden dat ik The Land Of The Free bezocht heb.

Ikzelf ben een verwoed filmliefhebber, als er iemand zegt wat zijn favoriete film is onthoud ik dat.Abatoetnie schreef: ↑29 maart 2025, 11:10Het bijhouden van lijstjes van de favoriete films van forumleden vind ik dan weer eerder creepy/cringe ... de Stasi hield ook zo'n lijstjes bij ...
Da's wel nog één van de weinige dingen die ik onthouden kan. Ofwel Korsakov ofwel ouder worden.

Bij ons is 't alleszins weer 'gank'. En ze gaan zelfs piketten aan de ingang. De werknemers gaan weer spitsroeden mogen lopen. Voor de vroege valt dat nog mee, dan zijn de wrakbonders nog nuchter. De dagploeg idem, maar de late en de nacht mogen weer wat verwachten

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Maandag moet u van mij geen bericht verwachten want dan staak ik.
Je hebt het over de bagger die kleinespaarder hier dagelijks loost? Dan moet ik je teleurstellen, lees dat al lang niet meer.Abatoetnie schreef: ↑29 maart 2025, 09:25 Waar zijn CarpeNoctem, VV, Vortex en consoorten als je hen nodig hebt om "ons" te verdedigen tegen jouw "fake-news-main-stream-media-berichten"
De VS? je bedoelt vast Europese bondgenoot Turkije waar dictator Erdogan zijn oppositie laat opsluiten? Of heb je het nog over de Biden periode waar de Democraten justitie misbruikten om in diverse pogingen Trump te laten opsluiten, juist zoals Erdogan nu doet?Abatoetnie schreef: ↑29 maart 2025, 09:25 We zijn momenteel getuige van de lessen "Vorming van een dictatuur 101" in de VS ...
Trump hoort dan ook thuis in de gevangenis. Natuurlijk hebben de democraten geprobeerd om hem in een cel te stoppen.
Alleen door een faling van het rechtssysteem is dat niet gelukt.
Alleen door een faling van het rechtssysteem is dat niet gelukt.
Volgens een weergave van feiten en dagelijkse gebeurtenissen .vortex schreef: ↑29 maart 2025, 17:01Je hebt het over de bagger die kleinespaarder hier dagelijks loost? Dan moet ik je teleurstellen, lees dat al lang niet meer.Abatoetnie schreef: ↑29 maart 2025, 09:25 Waar zijn CarpeNoctem, VV, Vortex en consoorten als je hen nodig hebt om "ons" te verdedigen tegen jouw "fake-news-main-stream-media-berichten"
Waarom zou dat bagger moeten zijn volgens u ?
Abatoetnie schreef: ↑29 maart 2025, 09:25 We zijn momenteel getuige van de lessen "Vorming van een dictatuur 101" in de VS ...
Na promofilmpjes over hoe Trump het ziet in Gaza in de toekomst (zonder Gazanen voor alle duidelijkheid) kregen we dan gisteren een nieuw promofilmpje te zien van wat ook nog op zijn lijst staat : Groenland was aan de beurt deze keer.
Van dictator Erdogan voorlopig nog geen filmpjes gezien
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
dan ben je blind of selectief blind ! die steekt gewoon de enige andere presidentskandidaat in de cel zonder meer en knuppelt elke dag door zijn stoottroepen de betogingen van honderdduizenden neer ...KV schreef: ↑29 maart 2025, 21:11Volgens een weergave van feiten en dagelijkse gebeurtenissen .
Abatoetnie schreef: ↑29 maart 2025, 09:25 We zijn momenteel getuige van de lessen "Vorming van een dictatuur 101" in de VS ...Na promofilmpjes over hoe Trump het ziet in Gaza in de toekomst (zonder Gazanen voor alle duidelijkheid) kregen we dan gisteren een nieuw promofilmpje te zien van wat ook nog op zijn lijst staat : Groenland was aan de beurt deze keer.
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Full Member
- Contacteer:
Het economisch genie in het witte huis denkt dat Amerikaanse autofabrikanten van de ene dag op de andere alle onderdelen van auto's in Amerika kunnen maken.
Hoe simpel ziet de wereld er toch uit voor fanatiekelingen
Het kan Trump ook niet schelen dat de prijzen van auto's omhooggaan. Hoe hij dat rijmt met zijn bewering dat hij vanaf dag 1 de inflatie zou laten dalen, is niet te begrijpen. Maar dat is de wereld van Trump. Feiten en cijfers tellen niet. Dat is voor losers.
En alweer regelrechte leugens,maar zo is de man. Een paar dagen eerder had hij de Amerikaanse autoconstructeurs bedreigd met nog hogere tarieven als ze de prijs van hun auto's zouden verhogen. Dat ontkent hij nu.
Trump says he ‘couldn’t care less’ if auto prices rise because of tariffs
By David Goldman, CNN
3 minute read
Published 9:33 PM EDT, Sat March 29, 2025
President Donald Trump said Saturday he doesn’t care if automakers hike prices because of his tariffs. In fact, he encouraged them to.
Asked by NBC News’ Kristen Welker in a phone interview about whether he pressured automakers to avoid raising prices after his 25% tariffs on imported cars and parts go into effect, Trump denied that he told CEOs to control costs.
“No, I never said that,” Trump told Welker. “I couldn’t care less if they raise prices, because people are going to start buying American cars.”
The Wall Street Journal reported Thursday that Trump held a call this month with auto CEOs and threatened them with even heftier tariffs if they raise prices because of the import taxes. But Trump on Saturday said he hopes his tariffs lead to higher prices, because it will encourage automakers to build their cars and parts in the United States and persuade customers to buy American.
“I couldn’t care less,” Trump said. “I hope they raise their prices, because if they do, people are gonna buy American-made cars. We have plenty.”
Hoe simpel ziet de wereld er toch uit voor fanatiekelingen

Het kan Trump ook niet schelen dat de prijzen van auto's omhooggaan. Hoe hij dat rijmt met zijn bewering dat hij vanaf dag 1 de inflatie zou laten dalen, is niet te begrijpen. Maar dat is de wereld van Trump. Feiten en cijfers tellen niet. Dat is voor losers.
En alweer regelrechte leugens,maar zo is de man. Een paar dagen eerder had hij de Amerikaanse autoconstructeurs bedreigd met nog hogere tarieven als ze de prijs van hun auto's zouden verhogen. Dat ontkent hij nu.
Trump says he ‘couldn’t care less’ if auto prices rise because of tariffs
By David Goldman, CNN
3 minute read
Published 9:33 PM EDT, Sat March 29, 2025
President Donald Trump said Saturday he doesn’t care if automakers hike prices because of his tariffs. In fact, he encouraged them to.
Asked by NBC News’ Kristen Welker in a phone interview about whether he pressured automakers to avoid raising prices after his 25% tariffs on imported cars and parts go into effect, Trump denied that he told CEOs to control costs.
“No, I never said that,” Trump told Welker. “I couldn’t care less if they raise prices, because people are going to start buying American cars.”
The Wall Street Journal reported Thursday that Trump held a call this month with auto CEOs and threatened them with even heftier tariffs if they raise prices because of the import taxes. But Trump on Saturday said he hopes his tariffs lead to higher prices, because it will encourage automakers to build their cars and parts in the United States and persuade customers to buy American.
“I couldn’t care less,” Trump said. “I hope they raise their prices, because if they do, people are gonna buy American-made cars. We have plenty.”
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
-
- Full Member
- Contacteer:
61% van de wagens die verkocht worden in de US worden in de US geproduceerd. 39% elders.KleineSpaarder schreef: ↑30 maart 2025, 09:49 Het economisch genie in het witte huis denkt dat Amerikaanse autofabrikanten van de ene dag op de andere alle onderdelen van auto's in Amerika kunnen maken.
Hoe simpel ziet de wereld er toch uit voor fanatiekelingen![]()
In zijn simpele geest denkt Trump dat het simpel is om autofabrieken naar de US te verplaatsen. Als de Amerikaanse productie van 61% naar 100% moet, dan is dat een stijging van 64%. Het economisch genie denkt dus dat je van de ene dag op de andere 64% meer wagens kunt produceren.
Maar cijfers en feiten, dat is voor losers ...

En in de wereld van Trump ... hoe kunnen de fabrikanten plannen maken?

En de fans van Trump doen zoals Trump zelf:

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is weeral een knaller van een uitspraak. Erdogan laat de oppositie oppakken en steekt ze in de gevangenis. Hij onderdrukt de Koerden, heeft ook een deel van Syrië binnengevallen en bezet … maar hij heeft geen promofilmpje gemaakt, dus is het OKKV schreef: ↑29 maart 2025, 21:11Na promofilmpjes over hoe Trump het ziet in Gaza in de toekomst (zonder Gazanen voor alle duidelijkheid) kregen we dan gisteren een nieuw promofilmpje te zien van wat ook nog op zijn lijst staat : Groenland was aan de beurt deze keer.

Ikzelf kijk liever naar de daden en niet naar een of ander promofilmpje om iemand te beoordelen.

Je maakt het mij moeilijk in de strijd om “de uitspraak van het jaar”. Nog niet zo lang geleden verheerlijkte je China, het land zonder enige oppositie, waar de Oeigoeren (een Turks volk

KV schreef:
Ik stel enkel vast dat in China er geen Musk leeft die op kap van zijn maatschappij zich rijk kan maken en aan de top van de macht kan belanden in dat land.
Strikt genomen heb je daarin gelijk: in China is er geen 1 Elon Musk maar zijn er zo'n goede 969 Elon Musks ofte multimiljardairs "die zich op de kap van de maatschappij rijk maken en aan de top van de macht belanden" want in totaal 969 Chinese multimiljardairs zijn opgenomen in de lijst van multimiljardairs voor 2023 (dat zijn er meer dan de VS of enig ander land hebben trouwens).
Laatst gewijzigd door VincentVega op 30 maart 2025, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Selectief blind …voorheenCP1234 schreef: ↑30 maart 2025, 07:49KV schreef: ↑29 maart 2025, 21:11
Volgens een weergave van feiten en dagelijkse gebeurtenissen .
Na promofilmpjes over hoe Trump het ziet in Gaza in de toekomst (zonder Gazanen voor alle duidelijkheid) kregen we dan gisteren een nieuw promofilmpje te zien van wat ook nog op zijn lijst staat : Groenland was aan de beurt deze keer.
dan ben je blind of selectief blind ! die steekt gewoon de enige andere presidentskandidaat in de cel zonder meer en knuppelt elke dag door zijn stoottroepen de betogingen van honderdduizenden neer ...

Maar hij heeft wel gelijk dat Erdogan geen filmpjes maakt

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat is het resultaat van de kudde die zich beperkt tot het voorgekauwde MSM-nieuws. Die vallen dan van de ene verbazing in de anderevoorheenCP1234 schreef: ↑30 maart 2025, 07:49dan ben je blind of selectief blind ! die steekt gewoon de enige andere presidentskandidaat in de cel zonder meer en knuppelt elke dag door zijn stoottroepen de betogingen van honderdduizenden neer ...

Voor KV: hier kan je je horizon wat verruimen.
Terug naar de VS:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
- Dat iemand tegen Tesla en Elon Musk is: geen probleem, vrijheid van meningsuitingCarpeNoctem schreef: ↑30 maart 2025, 10:53Dat is het resultaat van de kudde die zich beperkt tot het voorgekauwde MSM-nieuws. Die vallen dan van de ene verbazing in de anderevoorheenCP1234 schreef: ↑30 maart 2025, 07:49 dan ben je blind of selectief blind ! die steekt gewoon de enige andere presidentskandidaat in de cel zonder meer en knuppelt elke dag door zijn stoottroepen de betogingen van honderdduizenden neer ...![]()
Voor KV: hier kan je je horizon wat verruimen.
Terug naar de VS:
https://pbs.twimg.com/media/GnJueI-bcAA ... name=small
![]()

- Dat iemand Tesla (en andere Amerikaanse producten) wil boycotten: opnieuw geen probleem, iedereen doet wat hij wil

(al is het weinig consequent gedrag om niet Microsoft, Google, Apple enz … te boycotten, om geen pakweg Chinese of Turkse producten te boycotten en ook weten sommigen niet goed wat Amerikaans is en wat niet)
- Dat iemand meent Tesla’s te mogen beschadigen en in brand steken omdat ze Musk niet (meer) mogen: gewoon crapuleus gedrag

- Dat iemand meent mensen te mogen klemrijden en af te tuigen enkel en alleen omdat ze met een Tesla rijden: gewoon misdadig gedrag

https://www.hln.be/bizar/kijk-verkeersa ... ~a4813255/
Verkeersagressie tegen Tesla: man snijdt Susan (61) pas af en slaat op haar gezicht
Uit de Verenigde Staten komen schokkende beelden van een automobiliste die op straat brutaal wordt ingesloten en aangevallen. Susan (61) rijdt in een Tesla, waardoor ze een van de slachtoffers lijkt te zijn van de heisa tegen het automerk.