Kredietkaart Argenta
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Kredietkaart Argenta
Ah, ik merk het ook. Er zijn veel zaken die niet mijn sterkste kant zijn. Mocht u zich gekwetst of ongemakkelijk voelen, bied ik bij deze alvast mijn oprechte excuses aan.
Ik vrees dat de quotes voor mij reeds zijn misgelopen als je even terugscrolt.
door Warren » Vandaag 08:27
Ik vrees dat de quotes voor mij reeds zijn misgelopen als je even terugscrolt.

door Warren » Vandaag 08:27
Ik heb ook een kredietkaart bij Argenta die ik max 1x jaar gebruik maar dan heb ik ze ook effectief nodig.
Nu op de nieuwe Debit-kaart van Argenta staat ook het Mastercard logo.
Kan deze dan niet gebruikt worden om dergelijke betalingen te doen?
Nu op de nieuwe Debit-kaart van Argenta staat ook het Mastercard logo.
Kan deze dan niet gebruikt worden om dergelijke betalingen te doen?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik denk het wel hoor.
Een Debit Mastercard zal overal worden geaccepteerd waar Mastercard wordt geaccepteerd.
Een Debit Mastercard zal overal worden geaccepteerd waar Mastercard wordt geaccepteerd.
Ik heb die bovenstaande vraag rechtstreeks gesteld aan ArgenCo: stel dat ook de green rekening op termijn betalend wordt (Argenta kennende ondertussen) en je Argenta daardoor buiten kiepert, wat dan met uw Argenta tegenrekening bij ArgenCo.yezzer schreef: ↑30 maart 2025, 10:16hier zeker ook +1 Wat ik me bovendien ook nog eens afvraag: stel dat de green rekening ook betalend wordt, en je die dan ook meteen buiten kiepert. Wat gebeurt er dan met een eventueel lidmaatschap bij ArgenCo. Want intrest op die aandelen wordt normaliter op een Argenta rekening gestort, tenzij je dat kunt laten wijzigen. Dat ga ik vragen als ik mijn kredietkaart bij Argenta ga opzeggen. Ik ben eens benieuwd.voorheenCP1234 schreef: ↑30 maart 2025, 07:52
+1, Argenta is al jaren naar beneden aan het gaan op elk vlak, eerst de intresten, dan het proberen aansmeren van slechte fondsen, dan een betaalrekening, slechte afhandeling bij hun verzekering, ...; hoort thuis bij de categorie "grootbanken"
terwijl bij Keytrade van dag 1, en was bij de eersten, tot nu steeds zeer tevreden
Wel hun antwoord is duidelijk en simpel:
Het is mogelijk om Argen-Co aandelen te bezitten zonder Argenta rekening.
Wanneer u dit wil doen, moet u dit via mail op dit adres communiceren (info@argenco.be).
Dit kan eender welke Belgische rekening zijn.
Meld zeker de volgende gegevens:
- Vennotennummer
- Oude rekeningnummer
- Nieuwe rekeningnummer
ps @Lukske: uw recente reactie in deze thread is treffend en ik sluit me daar volledig bij aan, ook wat uw signature betreft onderaan

Volgens mij kan in dit geval de extra kredietkaart gewoon weggelaten worden.tuinder666 schreef: ↑Gisteren 16:29 Ik denk het wel hoor.
Debit Mastercard is uw betaalkaart gekoppeld aan je bankrekening, waarbij aankopen direct van je bankrekening worden afgeschreven.
Daarnaast is er de Mastercard kredietkaart. Hierbij wordt het totaalbedrag van uw aankopen doorgaans één keeer per maand afgeschreven.
Grootste voordeel van de kredietkaart : Dankzij de nulfranchisebescherming geniet u bescherming bij fraude en hoeft u géén kosten te betalen.
Neen. Mastercard is gewoon de naam van de onderneming die de kaart voorziet, maar de kaart waarover jij het hebt is wel degelijk een debet-kaart. Hetzelfde met Visa. Het bedrijf Visa geeft zowel krediet- als debetkaarten uit. Wanneer mensen het over een "visakaart" hebben, dan bedoelen ze echter de kredietkaart. De voorwaarden van de "visakaart" van Keytrade heeft wel degelijk betrekking op de kredietkaart van Visa. Zelf hebben ze het nooit over een "visakaart" maar over de kredietkaart.
Ik heb een bliksemafleider op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Maar ik veronderstel als ik het zo lees dat ik wel dergelijke betalingen ermee kan uitvoeren?
Wat is het verschil tussen een debit Mastercard en een Mastercard?
Debit Mastercard is een merk debitcards dat wordt aangeboden door Mastercard . Ze gebruiken dezelfde systemen als standaard Mastercard creditcards, maar ze gebruiken geen kredietlijn voor de klant, maar vertrouwen in plaats daarvan op fondsen die de klant op zijn bankrekening heeft staan. Mastercard Inc.
Wat is het verschil tussen een debit Mastercard en een Mastercard?
Debit Mastercard is een merk debitcards dat wordt aangeboden door Mastercard . Ze gebruiken dezelfde systemen als standaard Mastercard creditcards, maar ze gebruiken geen kredietlijn voor de klant, maar vertrouwen in plaats daarvan op fondsen die de klant op zijn bankrekening heeft staan. Mastercard Inc.
Een debit MasterCard is een debetkaart. Zoals de alom gekende bancontact kaart. Alleen loopt dat gedeeltelijk over een ander netwerk. Zoals met maestro.
Een kredietkaart dient ook om mee te betalen maar heeft niet de eigenschap om direct je rekening te debiteren.
Voor aankopen zal je een debit MasterCard kunnen gebruiken in dezelfde verkooppunten als MasterCard zelf. Voor garanties en waarborgen: geen idee
Nog niet geprobeerd.
Een kredietkaart dient ook om mee te betalen maar heeft niet de eigenschap om direct je rekening te debiteren.
Voor aankopen zal je een debit MasterCard kunnen gebruiken in dezelfde verkooppunten als MasterCard zelf. Voor garanties en waarborgen: geen idee
Nog niet geprobeerd.
Bij Kbc geen probleem voor mezelf.tuinder666 schreef: ↑31 maart 2025, 10:50
Een bank biedt doorgaans een Platinum kredietkaart aan klanten die voldoen aan bepaalde criteria met betrekking tot financiële stabiliteit, inkomen en kredietwaardigheid.
Bij Keytrade wacht ik al jaren op de voorwaarden, voor slechts een visa gold.
Stabiel inkomen.
En volledig schulden vrij.
Dat men niet kan of mag vertellen welke voorwaarden is wel heel klantvriendelijk.
Trouwens niet in bezit van een Argenta kredietkaart.
Als ze te weinig verdienen aan mij als klant dat ze er voor uitkomen.
Estate Guru believer.