Verzameling zonnenpaneeleigenaars
-
- Full Member
- Contacteer:
Verzameling zonnenpaneeleigenaars
Weet er iemand of er een forum is voor ontevreden zonne-paneel eigenaars?
Ik vind persoonlijk dat het hier zoals in nederland ook beklaagd mag worden hoeveel er van de investeerders gestolen word aan energie. Zodoende die bedrijven op de investeerder zijn rug rijker en rijker worden.
Het lijkt mij geen slecht idee om daarom tot acties over te gaan van het masaal uitschakelen van zonnepaneelinstalaties tussen bepaalde tijdstippen om betere voorwaarden te bekomen bedwongen door overkoepelende instanties.
Minder dan 10 procent ontvangen voor stroom lijkt mij alles behalve redelijk ten aanzien van het door hun beargumenteerde gebruik van het 'net'.
Bij deze vraag ik me dus af waar er mensen zich organiseren om mee klacht in te dienen.
Ik vind persoonlijk dat het hier zoals in nederland ook beklaagd mag worden hoeveel er van de investeerders gestolen word aan energie. Zodoende die bedrijven op de investeerder zijn rug rijker en rijker worden.
Het lijkt mij geen slecht idee om daarom tot acties over te gaan van het masaal uitschakelen van zonnepaneelinstalaties tussen bepaalde tijdstippen om betere voorwaarden te bekomen bedwongen door overkoepelende instanties.
Minder dan 10 procent ontvangen voor stroom lijkt mij alles behalve redelijk ten aanzien van het door hun beargumenteerde gebruik van het 'net'.
Bij deze vraag ik me dus af waar er mensen zich organiseren om mee klacht in te dienen.
Re: Verzameling zonnenpaneeleigenaars
Haha, ik zou maar niet te veel van mijn oren maken als zonnepaneel bezitter. Op steeds meer momenten wanneer je stroom op het net steekt, zijn de stroomprijzen negatief, wees blij dat ze er voorlopig nog 10% voor betalen. Met dat collectief afschakel plan dat je voorstelt zullen ze heel blij zijn, mocht je het nog steeds niet weten, grote producenten en de netbeheerder zijn al die kleine producentjes met hun piekinjectie liever kwijt dan rijk. Het kost immers steeds meer om die piek injecties door zonnepanelen op te vangen (lokale verzwaring van netten, subsidies batterij parken, afschakel vergoedingen voor gascentrales, windmolens en gascentrales die niks voor hun stroom krijgen tijdens zo een injectie piek,...) een kost die tot nu toe doorgerekend wordt aan alle verbruikers. Het zal niet zo heel lang meer duren eer zonnepanelen gaan betalen voor injectie tijdens overaanbod.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als die negatieve tarieven er komen voor injectie kunnen we onze zonnepanelen nog altijd uitschakelen.
Ik ben dat dan ook van plan. Ik kan 1 van de 2 omvormers uitschakelen. Of allebei natuurlijk ook.
Slecht eraan is wel dat je je productie nooit echt mooi weggewerkt krijgt. Je zal altijd een overschot dat je injecteert moeten betalen in dat geval.
Tenzij je een omvormer hebt die programmeerbaar is om geen elektriciteit op het net te steken.
Het wordt nog even zoeken wat we best kunnen doen als het zover is maat Nederland gaat ons voor. Dat maakt het iets makkelijker om al wat bij te leren over hoe je zoiets kan aanpakken.
Ik ben dat dan ook van plan. Ik kan 1 van de 2 omvormers uitschakelen. Of allebei natuurlijk ook.
Slecht eraan is wel dat je je productie nooit echt mooi weggewerkt krijgt. Je zal altijd een overschot dat je injecteert moeten betalen in dat geval.
Tenzij je een omvormer hebt die programmeerbaar is om geen elektriciteit op het net te steken.
Het wordt nog even zoeken wat we best kunnen doen als het zover is maat Nederland gaat ons voor. Dat maakt het iets makkelijker om al wat bij te leren over hoe je zoiets kan aanpakken.
Twee antwoorden die niet terzake doen.
https://www.zonstraal.be/forum/
is misschien een mogelijkheid.
https://www.zonstraal.be/forum/
is misschien een mogelijkheid.