De crash van 2025
TIP
Re: De crash van 2025
Tja Tom Simons is niet de beste belegger. Ik geloof dat tijd in de markt in mijn voordeel zal spelen maar het kan stormen en dat is uiteraard niet prettig.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Je ziet dat het weekend is. Alles word terug wat meer gerelativeerd en m.i. komen de verstandigere uitspraken weer boven.. namelijk geïnvesteerd blijven en bijkopen wanneer de beurzen laag staan, ook al lijkt dit nu wat vreemd. Het is precies of gedurende de week, we met moeite rationeel kunnen nadenken, zelfs hier. When in doubt, zoom out en DCA. Als je blijft zitten moet je niet nadenken wanneer te kopen en verkopen.
Denk dat er hier toch enkele zitten die een pilletje nodig hebben om hunne angst voor Trump onder controle te krijgen en rustig te blijven !
Doe onderzoek !! En haal je voordeel eruit. Het nieuwe beleid in Amerika heeft een plan en voeren het uit. Is duidelijk voorbereid en dat zie je aan sommige daden van de FED al vele weken geleden.... maar nogmaals doe je eigen onderzoek via VERSCHILLENDE KANALEN.
En onthou,hoe lager je kunt kopen ,hoe groter je beloning in de toekomst zal zijn.
Doe onderzoek !! En haal je voordeel eruit. Het nieuwe beleid in Amerika heeft een plan en voeren het uit. Is duidelijk voorbereid en dat zie je aan sommige daden van de FED al vele weken geleden.... maar nogmaals doe je eigen onderzoek via VERSCHILLENDE KANALEN.
En onthou,hoe lager je kunt kopen ,hoe groter je beloning in de toekomst zal zijn.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
We zijn benieuwd op welke daden je doelt. Kun je ons zeggen welke daden dat zijn?
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Mooi verwoord.Divi schreef: ↑5 april 2025, 13:28 Denk dat er hier toch enkele zitten die een pilletje nodig hebben om hunne angst voor Trump onder controle te krijgen en rustig te blijven !
Er zit inderdaad duidelijk een plan in, Vietnam is een mooi voorbeeld, die kregen tarieven van 49% voorgeschoteld; hun reactie was de tarieven op Amerikaanse producten op nul zetten als Trump de nieuwe heffingen wou herzien. Dat is "het plan," enkel de EU zal met de tarieven opgezadeld blijven, de rest van de wereld zal wel blijven onderhandelen. De UK is ook direct in gang geschoten, geen veroordeling en tegensancties maar gesprekken om de relaties nog te verbeteren en wij hier maar dreigen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Eigen onderzoek via verschillende kanalen leert dat Trump zijn tarieven zelfmoord zijn. Elke gerenommeerde krant spreekt vandaag 5/4/25 van een meltdown van de beurzen en de economie. Het ganse plan komt uit het hoofd van twee personen, Trump en Howard Lutnick. In het beste geval uit het hoofd van de volgende 4: Jamieson Greer, Howard Lutnick, Scott Bessent and Peter Navarro. Zo-wie-zo zijn het allemaal hielenlikkers van Trump.Divi schreef: ↑5 april 2025, 13:28 Denk dat er hier toch enkele zitten die een pilletje nodig hebben om hunne angst voor Trump onder controle te krijgen en rustig te blijven !
Dit is maw geen economisch beleid maar een doctrine die in het hoofd van een paar enkelingen zit. De afstand tot de jaren 30 in Europa is klein geworden.
Niemand weet ook exact wie de tarieven berekend heeft. Volgens insiders heeft Trump himself er finaal een slag in geslagen.
Hoe meer je zoekt hoe meer duidelijk wordt dat dit knettergek is. Het is geen plan, het is geen beleid, het is een klein clubje dat zit te dwepen met ideeën en die het via Trump geïmplementeerd krijgt.
Blijkbaar is het in hoofde van Trump finaal vooral te doen om de 600 Miljard Dollar aan heffingen die hij jaarlijks hoopt te incasseren. Dit is geen beleid, dit is pure middeleeuwse taxatie.chesini schreef: ↑5 april 2025, 15:29Eigen onderzoek via verschillende kanalen leert dat Trump zijn tarieven zelfmoord zijn. Elke gerenommeerde krant spreekt vandaag 5/4/25 van een meltdown van de beurzen en de economie. Het ganse plan komt uit het hoofd van twee personen, Trump en Howard Lutnick. In het beste geval uit het hoofd van de volgende 4: Jamieson Greer, Howard Lutnick, Scott Bessent and Peter Navarro. Zo-wie-zo zijn het allemaal hielenlikkers van Trump.Divi schreef: ↑5 april 2025, 13:28 Denk dat er hier toch enkele zitten die een pilletje nodig hebben om hunne angst voor Trump onder controle te krijgen en rustig te blijven !
Dit is maw geen economisch beleid maar een doctrine die in het hoofd van een paar enkelingen zit. De afstand tot de jaren 30 in Europa is klein geworden.
Niemand weet ook exact wie de tarieven berekend heeft. Volgens insiders heeft Trump himself er finaal een slag in geslagen.
Hoe meer je zoekt hoe meer duidelijk wordt dat dit knettergek is. Het is geen plan, het is geen beleid, het is een klein clubje dat zit te dwepen met ideeën en die het via Trump geïmplementeerd krijgt.
Mischien eens naar onze Vlaamse Buffet luisteren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tom Simonts is geen groot licht hoor. Vb. Een tijdje geleden besprak hij de resultaten van Tencent. Hij was lyrisch over Prosus. Resultaat volgende dag Prosus -6%. Vrijdag hebben ze de koers van Prosus eventjes stilgelegd.karine schreef: ↑5 april 2025, 11:59 Hier ook enkel brede trackers.
Geen rekening mee gehouden, anders had ik vorige week wel winst genomen.
Maar zoals Tom Simonts gisteren al zei, we wisten dat dit ging gebeuren toen Trump verkozen werd.
Het negatieve nieuws van de handelstarieven zit vandaag al in de lagere beurskoersen. Bovendien zal het vanaf nu wellicht alleen maar beter gaan.
Hij is toch positief.
P.S : maar of hij zo bekwaam is![]()
Tom Simonts is senior econoom bij KBC Group. De selectie van een jaar geleden staat op een gemiddeld verlies van 20,2 procent, exclusief dividenden. Over dezelfde periode won de Stoxx 600 index 8,7 procent.
Nog zo een voorbeeld bij de resultaten van Sofina schreeuwde hij het van de daken dat je moest kopen en trok zijn koersdoel op tot BOVEN de NAV. Resultaat volgende dag Sofina op 255 euro. Hij noemde de resultaten uitstekend. Ja man de NAV is gestegen met 13% op 1 jaar tijd terwijl groeitechnologiebeurs NASDAQ met 30% steeg.
Ik denk niet dat je lang zal moeten wachten op een koers van 200 euro voor Sofina zoals je in 1 van uw postings al aanhaalde.
Maar niemand weet hoe lang de lange termijn nu gaat duren , mijn beleggingshorizon is nog max. 10 jaar , dan zal ik 72 zijn . Ik zat gisteren met de vinger op de rode knop om te verkopen ....op enkele dagen tijd al enkele duizenden euro's verloren ...als het zo nog een tijdje zal doorgaan , is alles weggesmolten . Heb niet op de knop gedrukt ...maar zit met twijfels ....verder investeren of wachen aan de zijlijn ? Geen idee
Volgens Paul D'hoore(voor wat het waard is) niets aan de hand. Komt om de zoveel jaar voor. (corona). De start maandag zou belangrijk kunnen zijn. Is er hoop of gaan we verder naar omlaag.
10 jaar is toch nog een hele tijd. Ik zit ongeveer waar jij zit, enkele jaren verschil. Niemand heeft een glazen bol, sommigen hier halen het herstel van S&P500 in de jaren 30 aan, dat was 25 jaar. Er waren ook periodes van ongeveer 6 jaar. Waarom wil nu plots iedereen verkopen? Wat zou je doen als je binnen 6 maand bv terug breakeven zou staan? Alles maar buiten kieperen?denJohn2 schreef: ↑5 april 2025, 18:00Maar niemand weet hoe lang de lange termijn nu gaat duren , mijn beleggingshorizon is nog max. 10 jaar , dan zal ik 72 zijn . Ik zat gisteren met de vinger op de rode knop om te verkopen ....op enkele dagen tijd al enkele duizenden euro's verloren ...als het zo nog een tijdje zal doorgaan , is alles weggesmolten . Heb niet op de knop gedrukt ...maar zit met twijfels ....verder investeren of wachen aan de zijlijn ? Geen idee
https://www.slickcharts.com/sp500/returns
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Heb een doorlopende opdracht naar mijn zichtrekening bij Saxo , ga het geld voorlopig parkeren en niet bijkopen ....een tijdje wachten . En natuurlijk ga ik alles niet verkopen als het breakeven staat , maar hoe lang dat gaat duren , is nog maar de vraag , waar niemand nu een juist antwoord op heeft. Het zal voorlopig nog wel in de dalende lijn gaan denk ik , dus wachten . Ik begrijp dat velen nu willen verkopen , we zijn nu eenmaal niet allemaal even koelbloedig , maar heb zelf niet verkocht ....Iets willen en doen is een groot verschil .Indalo schreef: ↑5 april 2025, 18:4010 jaar is toch nog een hele tijd. Ik zit ongeveer waar jij zit, enkele jaren verschil. Niemand heeft een glazen bol, sommigen hier halen het herstel van S&P500 in de jaren 30 aan, dat was 25 jaar. Er waren ook periodes van ongeveer 6 jaar. Waarom wil nu plots iedereen verkopen? Wat zou je doen als je binnen 6 maand bv terug breakeven zou staan? Alles maar buiten kieperen?denJohn2 schreef: ↑5 april 2025, 18:00
Maar niemand weet hoe lang de lange termijn nu gaat duren , mijn beleggingshorizon is nog max. 10 jaar , dan zal ik 72 zijn . Ik zat gisteren met de vinger op de rode knop om te verkopen ....op enkele dagen tijd al enkele duizenden euro's verloren ...als het zo nog een tijdje zal doorgaan , is alles weggesmolten . Heb niet op de knop gedrukt ...maar zit met twijfels ....verder investeren of wachen aan de zijlijn ? Geen idee
https://www.slickcharts.com/sp500/returns
Laatst gewijzigd door denJohn2 op 5 april 2025, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet direct bijkopen en cash achter de hand houden is goed denk ik. Bijkopen bij forse daling is ook niet slecht. Ik vroeg het ChatGPT, lol, en wat is het antwoord: Met Trump-tarieven verwacht ik dat de S&P 500 in 2035 waarschijnlijk tussen de 9000 en 12000 punten zal staan — tenzij er extreme geopolitieke escalaties zijn. Maar verwacht wel meer volatiliteit en mogelijk zwakke jaren rond 2025-2027.
Maar inderdaad, je geld zal op een veilige spaarrekening wellicht zeker 10% opbrengen binnen 10 jaar.