De crash van 2025
TIP
Re: De crash van 2025
De EU heeft nu eenmaal helaas geen enkele kennis van zaken doen.vortex schreef: ↑7 april 2025, 11:15Al meer dan 50 landen staan in de rij om te onderhandelen over hun handelsverdragen met de VS, zowat alle landen zijn bereid toegevingen te doen wat betreft de tarieven die ze aan de VS opleggen. Twee uitzonderingen die zoals te verwachtten voor de frontale confrontatie kiezen China en de EU.vortex schreef: ↑6 april 2025, 10:14 Die tarieven zijn inderdaad niet het uiteindelijke doel, wel een middel om voor de VS een meer evenwichtige handelsbalans en minder restricties op hun export te verkrijgen. ....
Laat ons hopen dat Ursula en de rest van de EU hier niet even onnozel het conflict gaan oppoken zoals ze ook de oorlogsretoriek tegen Rusland blijven oppoken. Hoe dit verder zal verlopen gaat vooral van de tegen reacties en bereidheid tot nieuwe handelsverdragen afhangen.
De aanpak waarbij landen Trump proberen te paaien door zelf heffingen te schrappen, staat in schril contrast met die van onder andere China en de EU. Beide blokken beantwoordden het Amerikaanse heffingenbombardement met vergeldingsmaatregelen. China kondige vrijdag een invoertarief van 34 procent aan op de invoer van alle Amerikaanse goederen. Ook de Europese Commissie werkt aan vergeldingstarieven, al wil ze ook de piste van onderhandelde tariefverlagingen nog niet opgeven.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Die 50 landen: dat is info die komt van de ploeg van Trump. Betrouwbaarheid 0.0.vortex schreef: ↑7 april 2025, 11:15Al meer dan 50 landen staan in de rij om te onderhandelen over hun handelsverdragen met de VS, zowat alle landen zijn bereid toegevingen te doen wat betreft de tarieven die ze aan de VS opleggen. Twee uitzonderingen die zoals te verwachtten voor de frontale confrontatie kiezen China en de EU.vortex schreef: ↑6 april 2025, 10:14 Die tarieven zijn inderdaad niet het uiteindelijke doel, wel een middel om voor de VS een meer evenwichtige handelsbalans en minder restricties op hun export te verkrijgen. ....
Laat ons hopen dat Ursula en de rest van de EU hier niet even onnozel het conflict gaan oppoken zoals ze ook de oorlogsretoriek tegen Rusland blijven oppoken. Hoe dit verder zal verlopen gaat vooral van de tegen reacties en bereidheid tot nieuwe handelsverdragen afhangen.
De aanpak waarbij landen Trump proberen te paaien door zelf heffingen te schrappen, staat in schril contrast met die van onder andere China en de EU. Beide blokken beantwoordden het Amerikaanse heffingenbombardement met vergeldingsmaatregelen. China kondige vrijdag een invoertarief van 34 procent aan op de invoer van alle Amerikaanse goederen. Ook de Europese Commissie werkt aan vergeldingstarieven, al wil ze ook de piste van onderhandelde tariefverlagingen nog niet opgeven.
Als dat van die 50 landen waar was, dan schoten de aandelen nu omhoog. Niemand gelooft er dus in, behalve de Trump fans.
China en Europa hebben gelijk. Het is een gezond principe: geen onderhandelingen met terroristen. En wat Trump doet, is economisch terrorisme.
Trump blijft ondertussen de realiteit ontkennen

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik denk dat we nu wel van een crash mogen spreken zeker? Eindelijk.
Plukje listed private equity bijgekocht. Ik koop nog steeds maar mondjesmaat. 30% korting sinds de top.. Da’s toch al de moeite.
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Niet als de top 70% overgewaardeerd was natuurlijk. PE ratio's van de verguisde S&P500 staat zelfs na deze crash op een zeer hoog niveau.
Ready for take off? Ze gaan eraan beginnen.
Akkoord. Daarmee dat ik zeg “met mondjesmaat”. Het is te vroeg om agressief te kopen.MeneerParmentier schreef: ↑7 april 2025, 13:06Niet als de top 70% overgewaardeerd was natuurlijk. PE ratio's van de verguisde S&P500 staat zelfs na deze crash op een zeer hoog niveau.
Umicore bijgekocht. Al 4% erbij sinds die aankoop. Misschien morgen wel weer algemene solden, we zien wel.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Nee ik denk dat dat nog niet mag.MeneerParmentier schreef: ↑7 april 2025, 11:55 Ik denk dat we nu wel van een crash mogen spreken zeker? Eindelijk.
Waarschijnlijk eerst nog eenbounce en als er dan nog niets veranderd is, dan pas een goede kans op een crash.
Dat van die 50 kan perfect kloppen, maar over wat gaat het dan? Neem pakweg Cambodia. Dat land importeert amper iets in verhouding tot wat ze exporteert, net als Vietnam. Vandaar dat die in de gatachterlijke lijst v Trump zo hard worden aangepakt. Dus wat maakt het uit dat Cambodja nu plots de taksen op Amerikaanse goederen zou laten dalen? Dat gaat over peanuts. Tuurlijk plooien die snel, hun verlies is minimaal.KleineSpaarder schreef: ↑7 april 2025, 11:27Die 50 landen: dat is info die komt van de ploeg van Trump. Betrouwbaarheid 0.0.vortex schreef: ↑7 april 2025, 11:15
Al meer dan 50 landen staan in de rij om te onderhandelen over hun handelsverdragen met de VS, zowat alle landen zijn bereid toegevingen te doen wat betreft de tarieven die ze aan de VS opleggen. Twee uitzonderingen die zoals te verwachtten voor de frontale confrontatie kiezen China en de EU.
Als dat van die 50 landen waar was, dan schoten de aandelen nu omhoog. Niemand gelooft er dus in, behalve de Trump fans.
China en Europa hebben gelijk. Het is een gezond principe: geen onderhandelingen met terroristen. En wat Trump doet, is economisch terrorisme.
Trump blijft ondertussen de realiteit ontkennen
![]()
Voor die ene keer dat ik eens geen rekening hield met het 200-daags gemiddelde…
Wat is het hier stil vandaag. Het is vandaag alleen maar onze bloeddruk die zakt, dat mag ook eens.
Het ergste wat er kan gebeuren is een snel herstel van de beurs. In dat geval zal Trump van de torens roepen dat hij gelijk had.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
-
- Full Member
- Contacteer:
Exact. Laat het maar eventjes duren. En laat ze daar in de VS maar eens goed zweten met de hogere consumptieprijzen.
Danku.MeneerParmentier schreef: ↑4 december 2024, 16:49 Naar aloude traditie... de-crash-van-2024-t33127.html
Deze keer goed op tijd om de nakende crash aan te kondigen! :-)
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.