Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
De klim over 5jaar is anders nog steeds spectaculair: +64%. En daar zit die 29% al ingecalculeerd. Een koersdoel van 182EUR lijkt er toch wat over te zijn oa gezien de dreiging van Trump om ook heffingen op de farma in te voeren. Het kan evengoed terugvallen naar 100EUR als het tegenvalt met mister president. De kern van het aandeel is natuurlijk UCB zelf. Gezien Belgie een van de bakermatten is van biotech zit UCB dus goed qua research & development. Qua portfolio zijn er 6 geneesmiddelen die 60% van de omzet uitmaken. Dat aantal is niet zo groot. Maar goed als er blockbusters tussenzitten kan het geen kwaad. Wat mij het meeste opvalt is de pipeline van UCB. Er zit maar 1 product in fase4: bimekizumab. Is dat niet wat pover vraag ik mij af. Maar goed, ik volg de biotech wel wat op maar minder de farmacie en je moet er dagelijks mee bezig zijn om het volledige waardepotentieel te kunnen inschatten.karine schreef: ↑10 april 2025, 07:47De link werkt weer volledig.annetje schreef: ↑5 april 2025, 16:33 Niet goed wetende in welk topic deze vraag te stellen, maar ik denk dat het hier wel kan.
Sinds 1 april is Dierickx Leys onderdeel van Bank Delen. Het handige overzicht https://www.dierickxleys.be/nl/studies werkt helaas niet meer.
Weet iemand van jullie waar dit nu te raadplegen is ?
Betreft koopwaardige aandelen overweeg ik om vandaag terug positie te nemen in Tubize. De daling dit jaar van 29% lijkt me sterk overdreven voor dit topaandeel.
Iemand nog een andere mening hierover?
Intussen staan we 40% lager, dat zijn koersen van 9 jaar geleden.
Is dit aandeel intussen niet een beetje teveel afgestraft?
Uitgebreide analyse.
https://substack.com/app-link/post?publ ... sdP78cKZ9c
Betreft Tubize, vorige week beperkte positie in genomen.
De omzet van Bimzelx (tegen psoriasis), dat eind 2023 werd goedgekeurd door de FDA, kwam boven de verwachtingen uit (€ 607 miljoen vs. € 551 miljoen verwacht, goed voor een verviervoudiging).
Briviact (epilepsie) (+19% tot € 686 miljoen) tekende een stevige groei op, net zoals Fintepla (epilepsie) dat de omzet met 50% zag toenemen tot € 340 miljoen.
Het door de FDA in 2024 goedgekeurde Zilbrysq (zilucoplan) tegen de zeldzame spierziekte myasthenia gravis, bracht een omzet van € 72 miljoen binnen.
Het management communiceerde de jaarprognose (guidance) : het verwacht in 2025 een omzet van € 6,5 - 6,7 miljard (eerder was er sprake van "ten minste € 6 miljard") en een kernwinst per aandeel (zonder uitzonderlijke items) van €6,80 - 7,40. De ebitdamarge zou moeten uitkomen op 30%.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
@Rise
AMR nog in port? Ik heb iets na de FY nog wat bijgekocht.
Pabrai heeft intussen zijn ‘coal bets’ vernauwd tot metallurgical coal en zijn thermal coal investeringen verkocht omdat hij die eerste sector veel interessanter vindt. Ook verhelderend : moest hij kunnen zou hij voor één bedrijf gaan itt een reeks aan bedrijven die cokeskool ontginnen. Ik neem m.a.w. aan dat hij volop zou inzetten op zijn grootste positie, zijnde AMR. Die Wagons Fund filmpjes zijn wel boeiend want je krijgt telkens een puzzelstukje waarin je de thesis van de Indiër meer en meer begrijpt. Groot verschil met de meeste fondsmanager video’s die eerder oppervlakkige info geven. Vanaf 11:30 (later in de video nog over position sizing, maar heel de video is eigelijk de moeite!).
https://m.youtube.com/watch?v=jP2Ar6ST5 ... 4JAYcqIYzv
Ben benieuwd wat jij/ jullie denken over Alphabet met die recente uitspraak van Amerikaanse rechtbank. Ruis?
Ik heb mijn positie in Melexis nog wat vergroot. Jammer genoeg niet zo heel veel cash meer.
Pabrai heeft intussen zijn ‘coal bets’ vernauwd tot metallurgical coal en zijn thermal coal investeringen verkocht omdat hij die eerste sector veel interessanter vindt. Ook verhelderend : moest hij kunnen zou hij voor één bedrijf gaan itt een reeks aan bedrijven die cokeskool ontginnen. Ik neem m.a.w. aan dat hij volop zou inzetten op zijn grootste positie, zijnde AMR. Die Wagons Fund filmpjes zijn wel boeiend want je krijgt telkens een puzzelstukje waarin je de thesis van de Indiër meer en meer begrijpt. Groot verschil met de meeste fondsmanager video’s die eerder oppervlakkige info geven. Vanaf 11:30 (later in de video nog over position sizing, maar heel de video is eigelijk de moeite!).
Ben benieuwd wat jij/ jullie denken over Alphabet met die recente uitspraak van Amerikaanse rechtbank. Ruis?
Ik heb mijn positie in Melexis nog wat vergroot. Jammer genoeg niet zo heel veel cash meer.
Hudson is sterk afhankelijk van de prijzen van koelmiddelen voor zijn (grote) winsten.
De prijzen gaan weer door het dak. Door de handelsoorlog, door stockpiling, door gebrek aan productie... Hudson verkoopt gerecupereerde koelgassen, dit is dus totaal binnen de VS en vrij van tarieven.
Maar ze zakken lustig mee met de grote marktdaling, ik denk dat ik ga bijkopen na een half jaar van exits uit de VS stockmarkets. Volgens mij is een verdubbeling op minder dan anderhalfjaar makkelijk mogelijk vanaf de huidige koers van $5,25
Wordt er gespeculeerd op versoepeling op vlak van koelmiddelwetgeving door de bears?
Mijn enige andere VS positie is Atkore, die hebben rechtzaken aan hun been door prijsafspraken. Twee belangrijke afzetmarkten voor hun zijn datacenters en PV parken. Net twee sectoren in woelig water. Hun FY2025 targets zijn wel herbevestigd, maar dat kan door stockpiling komen ook. Heb een target price van $80 voor Atkore waardoor ik ze gewoon bijhoud.
De prijzen gaan weer door het dak. Door de handelsoorlog, door stockpiling, door gebrek aan productie... Hudson verkoopt gerecupereerde koelgassen, dit is dus totaal binnen de VS en vrij van tarieven.
Maar ze zakken lustig mee met de grote marktdaling, ik denk dat ik ga bijkopen na een half jaar van exits uit de VS stockmarkets. Volgens mij is een verdubbeling op minder dan anderhalfjaar makkelijk mogelijk vanaf de huidige koers van $5,25
Wordt er gespeculeerd op versoepeling op vlak van koelmiddelwetgeving door de bears?
Mijn enige andere VS positie is Atkore, die hebben rechtzaken aan hun been door prijsafspraken. Twee belangrijke afzetmarkten voor hun zijn datacenters en PV parken. Net twee sectoren in woelig water. Hun FY2025 targets zijn wel herbevestigd, maar dat kan door stockpiling komen ook. Heb een target price van $80 voor Atkore waardoor ik ze gewoon bijhoud.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Atkore wordt weggeconcurreerd door lageprijs concurrenten. Ze hebben geen prijszettingskracht voldoende. Marges smelten weg als warme kaas.reteiP schreef: ↑22 april 2025, 11:19 Hudson is sterk afhankelijk van de prijzen van koelmiddelen voor zijn (grote) winsten.
Wat denken jullie intussen van SAP en Siemens ?
Vorige week alle USD posities verkocht en omgezet in EUR, op Crocs, Google, Hudson en Novo Nordisk na. AMR had ik daarvoor al gedumpt en toen HDSN mee bijgekocht. Eigenlijk nog altijd te zwaar overweight USD, maar die zijn té goedkoop en GOOGL/HDSN/NVO vind ik sowieso goede long term holds ondanks het wisselkoersrisico. Voorlopig ook geen nieuwe cash meer naar USD en behalve die 4 posities volg ik ook niets meer daarginds. US newscycle is zo toxisch als maar zijn kan en wil daar zo weinig mogelijk mee in aanraking komen. De USA is imo een (afschuwelijke) structurele transformatie aan het ondergaan en ik zie de USD daar niet goed uit komen. Ze zeggen letterlijk zelf dat ze hem lager willen. De USD is een wereldwijde reservemunt en hun treasuries een traditionele safe haven. Dat gaat allemaal de vuilbak in cuz 'muh trade deficit & they treat us so bad'. De markt (en mensen in het algemeen) denken nog altijd dat dit bluf of een tijdelijk fenomeen is. Ik niet. Gebeurt trouwens ook allemaal op een moment dat de US consumer al tot op het tandvlees zit, zie oa car loan delinquency rates. Trump roept rate cuts, maar rente verlagen omdat je door achterlijk beleid zelf een economisch infarct veroorzaakt gaat Powell niet doen. Dus toch maar Powell ontslaan? Institutioneel vertrouwen echt volledig vernietigen? Ik vertrouw het zaakje alleszins niet. Lees die hun Heritage foundation plannen/manifesto (Project 2025 oa). Flirt op eerste zicht met conspiracy bullshit, tot blijkt dat tot nu toe tot op de letter wordt uitgevoerd wat erin staat.panamapapers schreef: ↑21 april 2025, 21:54 @Rise
Alleszins, pre-2014 was een wiselkoers onder de 0,7 perfect normaal. Dat is nog eens 20% van je positie eraf tov nu. Cant have that. Dusja nu Alternatieven buiten USA aan het zoeken. Dassault Systemes? Novo Nordisk bijkopen in SEK? Gewoon terug Solvay verdubbelen en deze keer eens bijhouden?

Wat betreft Alphabet onverminderd bullish. Ik snap niet dat men onder een Trump admin nog schrik heeft van legal issues bij big tech

Waarom is IBA sinds januari al -27% ?
Er is nog genoeg wereld buiten de US

Trouwens wat denk je van de Chinezen voor de toekomst? Zekerals je 20 jaar de tijd hebt.
De beste bedrijven zitten nog altijd in de VS. Ik hoor Apple nog niets zeggen over verhuisplannen. Alles uit de VS weghalen lijkt me dus niet verstandig, al is er het risico van de wegzakkende dollar.
Langs de andere kant… Ik ga al een paar jaar mee, en ik herinner mij nog dat de ECB rond deze niveaus (1.15) dacht aan het nemen van maatregelen omdat de euro te sterk werd. Een sterke euro is ook slecht voor Europese bedrijven. Dus ja, waarnaartoe?