TAK 21 producten verwijderen die geen 8 jaar garantie geven?
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
TAK 21 producten verwijderen die geen 8 jaar garantie geven?
Een vraag waar we graag jullie mening over zouden hebben.
in ons overzicht
https://www.spaargids.be/sparen/tak-21. ... r_dir=desc" onclick="window.open(this.href);return false;
zijn de tak 21 producten gesorteerd op gewaarborgde rente, en daaronder staat de duur van de waarborg
new member veiligje stelt voor om uitsluitend tak 21 producten te vermelden die 8 jaar gewaarborgde rente bieden. Minder dan 8 jaar waarborg betekent niet in het lijstje. Ondermeer allianz invest for life dynamic en BKCP horizon zouden dan verdwijnen uit ons overzicht.
het voorstel van veiligje kan je hier lezen: tak-21-met-hoogste-waarborg-t14107.html#p140812" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaan jullie akkoord? Moeten we die producten verwijderen uit onze overzichten?
in ons overzicht
https://www.spaargids.be/sparen/tak-21. ... r_dir=desc" onclick="window.open(this.href);return false;
zijn de tak 21 producten gesorteerd op gewaarborgde rente, en daaronder staat de duur van de waarborg
new member veiligje stelt voor om uitsluitend tak 21 producten te vermelden die 8 jaar gewaarborgde rente bieden. Minder dan 8 jaar waarborg betekent niet in het lijstje. Ondermeer allianz invest for life dynamic en BKCP horizon zouden dan verdwijnen uit ons overzicht.
het voorstel van veiligje kan je hier lezen: tak-21-met-hoogste-waarborg-t14107.html#p140812" onclick="window.open(this.href);return false;
Gaan jullie akkoord? Moeten we die producten verwijderen uit onze overzichten?
Re: TAK 21 producten verwijderen die geen 8 jaar garantie ge
Het totaal rendement en de historiek van een product lijkt mij een minstens even belangrijk element als de minimum garantie. Afer bouwde een zeer consistent rendement op maar werkt met een jaarlijks minimum rendement (als ik mij niet vergis gelijk aan 60% van het netto rendement van het voorgaande jaar). De selectie van een product doe je op basis van verschillende criteria waarvan de minimum garantie één facet is. Minimum garantie lijkt mij een graadmeter voor de veiligheid, een ondergrens, omdat je nooit zeker bent van de winstdeelname. Deze graad van veiligheid is pas relevant als beslissingscriterium als ze geldt voor 8 jaar omdat je in een tak 21 om fiscale redenen voor 8 jaar vast zit in het product.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: TAK 21 producten verwijderen die geen 8 jaar garantie ge
een zeer defensieve belegger die zeker wil zijn van zijn jaarlijks minimumrendement heeft weinig boodschap aan 3 jaar een rendement van 2,75 als hij hij de 5 volgende jaren misschien 0% ontvangt. Het gaat mij er niet om dat bepaalde producten geweerd moeten worden en misschien brengt het allianz-product meer op dan de starfix maar die "misschien" is er voor de zeer defensieve belegger al teveel aan. kwestie om de juiste vergelijking te maken. spaargids dient een correcte vergelijking te maken en gezien de finaniele kennis vande belg (zie artikel de tijd) kan hij hierdoor misleid wordeb..