Welke bank kies ik nu het beste?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Welke bank kies ik nu het beste?
situatie: 22000EURO op gewone spaarrekening
opbrengst: 1,75+0,50
ik wil weg bij deze, huidige bank. want ik wil hogere opbrengst.
Welke bank raden jullie mij aan? Liefst een betrouwbare bank.
thx
thx
Re: Welke bank kies ik nu het beste?
Hebt u al eens gekeken of uw huidige bank een e-spaarrekening heeft? De meeste e-spaarekeningen geven vandaag bijna allemaal 4% e, 4.25% vanaf morgen... Dat heeft het voordeel dat u al een zichtrekening hebt die gekoppeld is aan die spaarrekening.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kijk maar eens rond op dit forum, zo zal je zeker een keuze kunnen maken... Heel leerrijk!
volgens mij heeft die bank geen e-spaarrekening. echter wel een rekening met 4% en 1% voor vers geld.mouche schreef: Hebt u al eens gekeken of uw huidige bank een e-spaarrekening heeft? De meeste e-spaarekeningen geven vandaag bijna allemaal 4% e, 4.25% vanaf morgen... Dat heeft het voordeel dat u al een zichtrekening hebt die gekoppeld is aan die spaarrekening.
maar ik zou over willen stappen naar een andere bank.
AXA 4 + 1 voor 6 maanden (en dan verkassen)
of
DB 4.25 + 1 (wel niet gegarandeerd) voor 1 jaar
lijken me momenteel de betere veilige keuzes.
Ietsje meer risico Kaupting 4 + 2 (wordt 4.25 + 2 ??) voor 6 maanden (dan 4 + 1, maar je zou kunnen verkassen na 6 maanden)
of
DB 4.25 + 1 (wel niet gegarandeerd) voor 1 jaar
lijken me momenteel de betere veilige keuzes.
Ietsje meer risico Kaupting 4 + 2 (wordt 4.25 + 2 ??) voor 6 maanden (dan 4 + 1, maar je zou kunnen verkassen na 6 maanden)
@matroos: je mag hier gerust namen noemen hoor (als je dat zelf wil natuurlijk)volgens mij heeft die bank geen e-spaarrekening.
centea... of vergis ik mij?
Beste,matroos schreef: situatie: 22000EURO op gewone spaarrekening
thx
Je hebt een aantal mogelijkheden van banken die nu 4.25 bieden vanaf morgen op een bepaalde spaarrekening.
Kaupthing, Deutsche Bank, Argenta, Credit Europe, BKCP, Keytrade, ING. Wellicht vergeet ik er nog.
Als je echt voor het hoogste wilt gaan is Kaupthing niet te kloppen met 4.25+2. Of die betrouwbaar genoeg is voor jou, kan ik niet weten natuurlijk.
Garantiefonds gaat tot 20.000 en daar zit je boven. Wil je het 100% safe spelen zou ik dan 11.000 bij 1 bank en 11.000 bij een andere bank zetten.
Wanneer de rente stijgt heb je een probleem bij meeste van deze banken omdat de nieuwe rente telkens pas wordt toegepast dan op vers geld die je stort (BKCP, Credit Europe, Deutsche Bank, Kaupthing ook dacht ik).
Enkel bij Keytrade bank, Argenta, ING moet het geen vers geld zijn en krijg je automatische de hogere intrest dan.
Als je denkt dat de rente zou zakken binnenkort (wat ik niet direct zie gebeuren, maar je weet nooit natuurlijk) zit je dan beter bij een BKCP die garandeert tot 01/01/2010 dat het 4.25+0.75 is.
Ja, maar je schreef eerst dat ze 1.75%+050% gaven....en nu geven ze blijkbaar ook 4%+%! Ja, dan begrijp ik niet goed jouw oorspronkelijke vraag. Waarom dan niet gewoon zeggen dat het niet omwille van het aanbod is dat je huidige bank geeft, wel omwille van... niet tevreden?matroos schreef:volgens mij heeft die bank geen e-spaarrekening. echter wel een rekening met 4% en 1% voor vers geld.mouche schreef: Hebt u al eens gekeken of uw huidige bank een e-spaarrekening heeft? De meeste e-spaarekeningen geven vandaag bijna allemaal 4% e, 4.25% vanaf morgen... Dat heeft het voordeel dat u al een zichtrekening hebt die gekoppeld is aan die spaarrekening.
Je kan inderdaad best de tarievenlijst doorlopen en er zijn al héél wat topics waarin de pro's en contra's van de meest courante banken hieri zijn doorgelicht.
@BartVanwijnsberghe
Omdat we transparant en correct willen zijn met onze cliënten, geldt onze nieuwe basisrentevoet zowel voor bestaande als voor nieuwe cliënten."
Kaupthing:Wanneer de rente stijgt heb je een probleem bij meeste van deze banken omdat de nieuwe rente telkens pas wordt toegepast dan op vers geld die je stort (BKCP, Credit Europe, Deutsche Bank, Kaupthing ook dacht ik).
Omdat we transparant en correct willen zijn met onze cliënten, geldt onze nieuwe basisrentevoet zowel voor bestaande als voor nieuwe cliënten."
mij gaat het vooral om het internetbankieren hoor.mouche schreef:Ja, maar je schreef eerst dat ze 1.75%+050% gaven....en nu geven ze blijkbaar ook 4%+%! Ja, dan begrijp ik niet goed jouw oorspronkelijke vraag. Waarom dan niet gewoon zeggen dat het niet omwille van het aanbod is dat je huidige bank geeft, wel omwille van... niet tevreden?matroos schreef:
volgens mij heeft die bank geen e-spaarrekening. echter wel een rekening met 4% en 1% voor vers geld.
Je kan inderdaad best de tarievenlijst doorlopen en er zijn al héél wat topics waarin de pro's en contra's van de meest courante banken hieri zijn doorgelicht.
meer niet. En als ik met internetbankieren 1% meer eruit kan halen. Waarom ook niet he. Ik denk de meeste hier.
Ge moet het zelf een beetje zien hé
Wil je een goeie rente + kaarten : keytrade en DB
Enkel online sparen : kaupthing, credit europe, rabobank,...
Wil je een goeie rente + kaarten : keytrade en DB
Enkel online sparen : kaupthing, credit europe, rabobank,...
BKCP bank is blijkbkaar de beste en meest betrouwbare internetbank voor zover ik kan lezen?!xyper schreef: Kijk maar eens rond op dit forum, zo zal je zeker een keuze kunnen maken... Heel leerrijk!
Dat weet ik nog niet zo. Ze werken ook met 'vers' en 'oud geld....BMPB vind ik beter, daar gelden de nieuwe tarieven ook voor al het geld dat al op de Top Rekening staat.matroos schreef:
BKCP bank is blijkbkaar de beste en meest betrouwbare internetbank voor zover ik kan lezen?!
Bij BMPB moet het wel om bijkomende stortingen gaan.mouche schreef:Dat weet ik nog niet zo. Ze werken ook met 'vers' en 'oud geld....BMPB vind ik beter, daar gelden de nieuwe tarieven ook voor al het geld dat al op de Top Rekening staat.matroos schreef:
BKCP bank is blijkbkaar de beste en meest betrouwbare internetbank voor zover ik kan lezen?!
Dit is hier al een eerder op het forum besproken. Het is nogal ingewikkeld uitgelegd op hun site.
Er wordt een gemiddelde berekend over de laatste 3 maanden van het totale saldo op alle rekeningen om uit te maken of het om een aangroei gaat of niet.
Als ik het goed begrijp : Als je al eens geld afgehaald hebt van je BMBPtop rekening wacht je best 3 maanden om er opnieuw geld op te storten. Anders zal het niet als een aangroei gezien worden.