Arcopar via Dexia
TIP
Arcopar via Dexia
Hallo,
Enige tips of de nieuwe uitgifte van arcopar een goede belegging zijn ?
http://www.groeparco.be/news/be-nl/147/ ... item/1173/
Enige tips of de nieuwe uitgifte van arcopar een goede belegging zijn ?
http://www.groeparco.be/news/be-nl/147/ ... item/1173/
Re: Arcopar via Dexia
Als je 48 aandelen (1764 euro) koopt, krijg daar interest op (wordt jaarlijks in juni bepaald, als ik mij niet vergis is deze nog niet onder de 4% geweest sinds de enkele jaren ik deze heb). Dit jaar was het geloof ik 4.2%. Deze interest wordt in een 'spaarpot' gestoken en per 36,75 euro (1 aandeel), krijg je er 1 aandeel bij. De jaarlijkse interest wordt berekend op het bedrag van de aandelen.
Voor de extra voordelen bij bedrijven waarvan sprake is, zou ik het zeker niet doen. Een kleine korting op bepaalde zichtrekeningen bij Dexia, en voor de rest nog enkele kortingen bij bedrijven waar ik zelf niets van gebruik (misschien zijn deze voor anderen wel interessant).
Als ik mij niet vergis, zijn de E-aandelen ook zoiets. Maximum 1250 euro. Dit jaar was het 6%. Hierbij worden de interesten (ook jaarlijks in juni bepaald) op je zichtrekening gestort. 2 keer per jaar krijg je ook een magazine met kortingen en voordelen toegestuurd. Deze vind ik persoonlijk interessanter dan die van Dexia. Er is ook een tombola.
Voor de extra voordelen bij bedrijven waarvan sprake is, zou ik het zeker niet doen. Een kleine korting op bepaalde zichtrekeningen bij Dexia, en voor de rest nog enkele kortingen bij bedrijven waar ik zelf niets van gebruik (misschien zijn deze voor anderen wel interessant).
Als ik mij niet vergis, zijn de E-aandelen ook zoiets. Maximum 1250 euro. Dit jaar was het 6%. Hierbij worden de interesten (ook jaarlijks in juni bepaald) op je zichtrekening gestort. 2 keer per jaar krijg je ook een magazine met kortingen en voordelen toegestuurd. Deze vind ik persoonlijk interessanter dan die van Dexia. Er is ook een tombola.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb zelf ook Arcoparaandelen en vindt deze niet slecht. Over een paar weken ontving ik de uittreksels en stelde vast dat de rente + bonusdividend tesamen voor het laatste jaar 5,95 % (rente: 4,20 % en 1,75 % bonus) bedroeg, wat toch goed is. De laatste 5 jaren bedroeg de totale jaarlijkse rente toch steeds tussen de ong. 5% en 5,95 %. Ik heb echter allemaal C-aandelen, doch deze waarop nu ingeschreven kan worden zijn geloof ik enkel D-aandelen en als ik me niet vergis krijgen deze wel geen bonusdividend uitgekeerd (best eerst navragen of dit al dan niet het geval is).
het lijkt me dan interessanter aandelen van ecopower cvba te kopen. die geven 6%.
Filip3, ik vermoed dat je het hier hebt over de E-aandelen van [glow=red,2,300]Cera[/glow]? en dat heeft niets met Arcopar te maken, persoonlijk vind ik deze ook beter.Filip3 schreef:
Yep, deze bedoelde ik. Van CERA.ka1970 schreef:Filip3, ik vermoed dat je het hier hebt over de E-aandelen van [glow=red,2,300]Cera[/glow]? en dat heeft niets met Arcopar te maken, persoonlijk vind ik deze ook beter.Filip3 schreef:
Op de D-aandelen is er inderdaad geen bonus enkel rente.TK14 schreef: Ik heb zelf ook Arcoparaandelen en vindt deze niet slecht. Over een paar weken ontving ik de uittreksels en stelde vast dat de rente + bonusdividend tesamen voor het laatste jaar 5,95 % (rente: 4,20 % en 1,75 % bonus) bedroeg, wat toch goed is. De laatste 5 jaren bedroeg de totale jaarlijkse rente toch steeds tussen de ong. 5% en 5,95 %. Ik heb echter allemaal C-aandelen, doch deze waarop nu ingeschreven kan worden zijn geloof ik enkel D-aandelen en als ik me niet vergis krijgen deze wel geen bonusdividend uitgekeerd (best eerst navragen of dit al dan niet het geval is).
Voor die E-aandelen moet je daarvoor een rekening hebben bij Cera / KBC ?Filip3 schreef:Yep, deze bedoelde ik. Van CERA.ka1970 schreef:
Filip3, ik vermoed dat je het hier hebt over de E-aandelen van [glow=red,2,300]Cera[/glow]? en dat heeft niets met Arcopar te maken, persoonlijk vind ik deze ook beter.
Zijn er daar nog andere jaarlijkse kosten aan verbonden ?
De interesten (dit jaar 75 euro) worden op je rekening gestort, of dit een rekening van KBC moet zijn, weet ik niet.Bartd schreef:Voor die E-aandelen moet je daarvoor een rekening hebben bij Cera / KBC ?Filip3 schreef:
Yep, deze bedoelde ik. Van CERA.
Zijn er daar nog andere jaarlijkse kosten aan verbonden ?
Op beursduivel.be hebben ze er op het forum ook over gehad. Forum => zoeken => CERA. Bij de reacties zeggen ze dat je ook E-aandelen kan hebben zonder dat je een rekening bij KBC moet hebben.
Er zijn wel instapkosten maar geen jaarlijkse kosten.
Opzeggen kan je ook enkel in de eerste 6 maanden van het jaar.
voor CERA-aandelen,
je kan kosteloos een rekening openen bij KBC, je gaat dan gewoon
elk jaar bij het ontvangen van het dividend eventjes langs en haalt het geld van de rekening af. Hoe het moet zonder rekening weet ik niet.
Deze aandelen zijn zoals deze van ARCOPAR maar af en toe te verkrijgen.
ik dacht in mei laatstleden nog, het was toen de eerste keer dat je een "soort "van instapkosten diende te betalen.
En zoals al eerder gezegd, 2 keer per jaar een boekje met voordelen en maandelijks een actie, vb. we zijn vorige week naar de Grote Prijs te Lommel geweest (motorcross) voor 20 euro, + 3 consumpties en een eetbon. Normale inkomprijs..... 50 euro!!!! (zonder drank en eetbon).
je kan kosteloos een rekening openen bij KBC, je gaat dan gewoon
elk jaar bij het ontvangen van het dividend eventjes langs en haalt het geld van de rekening af. Hoe het moet zonder rekening weet ik niet.
Deze aandelen zijn zoals deze van ARCOPAR maar af en toe te verkrijgen.
ik dacht in mei laatstleden nog, het was toen de eerste keer dat je een "soort "van instapkosten diende te betalen.
En zoals al eerder gezegd, 2 keer per jaar een boekje met voordelen en maandelijks een actie, vb. we zijn vorige week naar de Grote Prijs te Lommel geweest (motorcross) voor 20 euro, + 3 consumpties en een eetbon. Normale inkomprijs..... 50 euro!!!! (zonder drank en eetbon).
Het aanbod staat open sinds 7 juli en loopt nog tot 30 september.
Over halfweg is het duidelijk nog niet vroegtijdig afgesloten wegens overdonderend succes.
Over halfweg is het duidelijk nog niet vroegtijdig afgesloten wegens overdonderend succes.
Ik heb net zoals TK14 C-aandelen (deze geven ook die bonusdividend). De aandelen waar je nu op kunt inschrijven zijn aandelen zonder bonusdividend. Ik vind deze persoonlijk niet zo interessant (basisdividend is 4,20% nu). Ik zou wachten totdat er terug aandelen uitkomen die ook recht op een bonusdividend geven. Het scheelt toch elk jaar ongeveer 1,75%!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Gelijk heb je. Ikzelf heb B aandelen (geven ook bonusdividend), maar niet het maximaal aantal. In eerste instantie dacht ik erover mijn Btjes te verkopen en het maximaal aantal Dtjes te kopen, maar daar scheur ik uiteindelijk toch gewoon mijn broek aan.Vaganzza schreef: Ik heb net zoals TK14 C-aandelen (deze geven ook die bonusdividend). De aandelen waar je nu op kunt inschrijven zijn aandelen zonder bonusdividend. Ik vind deze persoonlijk niet zo interessant (basisdividend is 4,20% nu). Ik zou wachten totdat er terug aandelen uitkomen die ook recht op een bonusdividend geven. Het scheelt toch elk jaar ongeveer 1,75%!
Ik heb wel eens de historiek van die arcopar aandelen bekeken. Het bonusdividend is er pas in 2003 bijgekomen. Voor 2003 was er noch voor A, B of C een bonusdividend, enkel het basisdividend. En het bonusdividend kreeg je vanaf 2003, indien je ingetekend had voor 2001. Wie weet dat er voor deze aandelen ook in de toekomst geen bonusdividend zal toegekend worden. Momenteel is dit aanbod inderdaad niet interessant, tal van spaarrekeningen zijn momenteel interessanter.
komen deze aandelen één keer per jaar uit of hoe gaat dat in zijn werk? En zijn dat dan elke keer andere of is het altijd maar A- B- C- of D?
Hanske,hanske schreef: komen deze aandelen één keer per jaar uit of hoe gaat dat in zijn werk? En zijn dat dan elke keer andere of is het altijd maar A- B- C- of D?
deze aandelen worden niet jaarlijks uitgegeven en je kan maar een van de vier soorten hebben (dus ofwel A ofwel B ofwel C ofwel D). Het is slechts gedurende een bepaalde periode dat je één bepaald soort aandelen kan inkopen (tot een maximum bedrag). In het verleden werden reeds A, B en C aandelen uitgegeven, elk met eigen kenmerken. Op deze aandelen kan men nu niet meer inschrijven. Momenteel komen ze met een nieuw soort aandeel uit (het D aandeel). Tot eind september (of tot een bepaald bedrag is bereikt) kan je hier nu voor intekenen. Daarna normaal gezien niet meer. Hier kan je meer informatie vinden over de verschillende aandelen van arcopar: http://groeparco.be/index/be-nl/2080/na ... ncats/575/. Indien er een volgende kapitaalverhoging zal gebeuren (god weet wanneer) zullen ze dan waarschijnlijk met E - aandelen afkomen, tegen bepaalde voorwaarden, enz ... . Het is normaal gezien hun politiek eens de inschrijfperiode over is geen aandelen meer van dit soort uit te geven en dan een tijd later (aantal jaren) een nieuwe letter te gebruiken. Daar kan wel een behoorlijke tijd tussen zitten hoor.