Visa classic Keytrade
Re: Visa classic Keytrade
Sinds de nieuwe Keytrade bank app-update kun je bij de details van een betaling met de VISA-kredietkaart zien van welk rekeningnummer dit geld is vertrokken.
Is dit een uniek rekeningnummer gekoppeld aan deze VISA-kaart? En kan je door op dit nummer te storten dan ook vroegtijdig een openstaand krediet terugbetalen vóór het einde van de maand?
Is dit een uniek rekeningnummer gekoppeld aan deze VISA-kaart? En kan je door op dit nummer te storten dan ook vroegtijdig een openstaand krediet terugbetalen vóór het einde van de maand?
Zuiver technisch is dat wellicht mogelijk, maar het is op geen enkele manier voorzien door Keytrade, dus ik zou ten stelligste afraden om het te proberen. Zelfs toen ik een fraudegeval had, heeft men het betwiste bedrag niet verrekend met de 'creditcard rekening', maar wel met mijn gewone zichtrekening. Dus als ze het intern al niet gebruiken, lijkt het mij zéker niet de bedoeling dat klanten dit wel zouden doen. Je kan het hen uiteraard wel even vragen. Mogelijks is het antwoord toch positief.
Als je Keytrade neemt als zichtrekening, dan is dat allicht toch omdat ze gratis is, zelfs iets opbrengt ?
Waarom dan niet een Mastercard van Beobank die 1% cashback geeft op je aankopen ? Die kost tegenwoordig 20 euro dacht ik, verdien je terug na 2000 euro uitgaven.
Waarom dan niet een Mastercard van Beobank die 1% cashback geeft op je aankopen ? Die kost tegenwoordig 20 euro dacht ik, verdien je terug na 2000 euro uitgaven.
Aan dat bedrag kom ik niet op jaarbasis. Persoonlijk ben ik tevreden met mijn Keytrade Visa Classic.Nete schreef: ↑15 april 2024, 14:11 Als je Keytrade neemt als zichtrekening, dan is dat allicht toch omdat ze gratis is, zelfs iets opbrengt ?
Uitgezonderd Colruyt (en dan nog enkel de supermarkt) kan je in ALLE mij bekende supermarkten met Visa en MC betalen. Mijn supermarktaankopen doen we hier allemaal met 2 Beobank MC kaarten, zo winkelen we in feite aan 99% ipv aan 100%. Rijk wordt je er niet van, maar tussen 150 en 180 euro per jaar cashback is toch mooi meegenomen door enkel een andere kaart te gebruiken.coenen schreef: ↑15 april 2024, 14:45Aan dat bedrag kom ik niet op jaarbasis. Persoonlijk ben ik tevreden met mijn Keytrade Visa Classic.Nete schreef: ↑15 april 2024, 14:11 Als je Keytrade neemt als zichtrekening, dan is dat allicht toch omdat ze gratis is, zelfs iets opbrengt ?
-
- Full Member
- Contacteer:
Iemand die al eens een "upgrade" heeft gevraagd bij de kredietkaarten van Keytrade ?
M.a.w. je hebt al een kaart (classic of gold) en je zou graag den "hogere versie" er van krijgen (gold of platinum) ?
Moet je dan het hele proces van aanvraag weer doorlopen (o.a.loonattesten doorgeven) ?
M.a.w. je hebt al een kaart (classic of gold) en je zou graag den "hogere versie" er van krijgen (gold of platinum) ?
Moet je dan het hele proces van aanvraag weer doorlopen (o.a.loonattesten doorgeven) ?
Supermarktaankopen reken ik af met maaltijdcheques.Nete schreef: ↑15 april 2024, 16:15Uitgezonderd Colruyt (en dan nog enkel de supermarkt) kan je in ALLE mij bekende supermarkten met Visa en MC betalen. Mijn supermarktaankopen doen we hier allemaal met 2 Beobank MC kaarten, zo winkelen we in feite aan 99% ipv aan 100%. Rijk wordt je er niet van, maar tussen 150 en 180 euro per jaar cashback is toch mooi meegenomen door enkel een andere kaart te gebruiken.
1x per maand tanken met Visa en verder sporadisch een aankoop op internet, dus neen, ik kom niet aan 2000 EUR/jaar.
In de app is er een optie “Kaarttype wijzigen” bij de kaartinstellingen. Zelf nog nooit gebruikt dus geen idee wat dan volgt.Abatoetnie schreef: ↑15 april 2024, 16:35 Iemand die al eens een "upgrade" heeft gevraagd bij de kredietkaarten van Keytrade ?
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Mijn ervaring uit verleden veel beloven doet de zotten in vreugde leven.Abatoetnie schreef: ↑15 april 2024, 16:35 Iemand die al eens een "upgrade" heeft gevraagd bij de kredietkaarten van Keytrade ?
Zelfs met de bankoverstap dienst en wetende totaal schuldenvrij.
Als je daar vele 10.000 € aanhoud, is een upgrade misschien mogelijk.
Vanaf hoeveel € het mogelijk is het grote geheim bij Keytrade.
Estate Guru believer.
Hoe dat tegenwoordig geregeld is, weet ik niet, maar ik zou heel sterk vermoeden van wel. Ik heb jarenlang een 'classic' kaart gehad, en toen ik een upgrade naar 'gold' vroeg (toen er nog geen 'platinum' bestond), heb ik inderdaad een aantal documenten moeten overmaken, waaronder loonfiches. Lijkt me logisch aangezien er toch een nieuwe evaluatie gebeurt en een beslissing moet genomen worden.Abatoetnie schreef: ↑15 april 2024, 16:35 Moet je dan het hele proces van aanvraag weer doorlopen (o.a.loonattesten doorgeven) ?
Over keytrade weet ik niet veel.. maar bij beobank is dat een simpele switch zonder de hele procedure die bij een eerste kaart hoort.
Dus ja. Het zou kunnen he.
@platin : ze hebben me ooit gezegd dat andere dingen ook een rol spelen.
Bv hoeveel producten je hebt bij de bank en of je je keytrade rekening gebruikt als hoofdrekening of niet.
Bv hoeveel producten je hebt bij de bank en of je je keytrade rekening gebruikt als hoofdrekening of niet.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Had/ heb bij Beobank een Q8 mastercard, toen ik mijn limiet wou verhogen, wat ik daarvoor al mocht maar niet wenselijk vond, hebben ze me de Visa aangeraden/ aangesmeerd met 1% cashback. Hoewel de totale limiet nog steeds onder het bedrag zat wat ik eerst kreeg moet ik toch mijn loonfiches terug afgeven, wat ik op zich normaal vind maar je moet de procedure dus wel opnieuw doorlopen.haelewyn schreef: ↑16 april 2024, 20:32 Over keytrade weet ik niet veel.. maar bij beobank is dat een simpele switch zonder de hele procedure die bij een eerste kaart hoort.
Zou het op zich wel eens willen uittesten welke kaart ik zou kunnen krijgen bij Keytrade maar daar ik geen kaarten verzamel, nog niet gedaan. Denk ook dat het om een mix van producten zal gaan die zelfs misschien kan veranderen naargelang de omstandigheden. Zo zou veel spaargeld, toen ze er geld op verloren misschien veel minder belangrijk zijn geweest dan nu maar wie zal het juist kunnen zeggen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Alles is mogelijk.
Ik heb een andere kaart genomen enkele jaren geleden en dat was toen zonder rompslomp. Tijden kunnen veranderen.
Het was zonder de limiet te verhogen.
Ik ben al klant van bij citibank en iedere keer als ik bel zeggen ze dat mijn limiet van 3000 kan verhogen (ik vraag er niet naar, zij pushen dat een beetje).
Limiet verhogen is je krediet verhogen. Dat zou ik normaal vinden, dat ze dat niet zonder enig onderzoek doen.
Je weet, hoop ik, dat je je limiet zelf kan verhogen door eender welke storting op je kaart te doen. Als ik 5000 stort verhoogt mijn limiet naar 8000. Zo ongeveer enkel bij beobank.
Ik vind dit het beste systeem dat er bestaat want ik gebruik de kaart nooit om krediet te krijgen. Bij iedere aankoop stort ik direct het bedrag terug.
Verder al eens last gehad van fraude. Beobank heeft dat perfect opgelost. Dat maakt mij een "for ever customer".
Zoals ik al heel vaak gezegd heb : van mij mag keytrade zijn brol houden met zijn trage reacties en slechte helpdesk. Iedereen doet wat hij wil, maar dat is mijn ervaring.
Ik heb een andere kaart genomen enkele jaren geleden en dat was toen zonder rompslomp. Tijden kunnen veranderen.
Ik ben al klant van bij citibank en iedere keer als ik bel zeggen ze dat mijn limiet van 3000 kan verhogen (ik vraag er niet naar, zij pushen dat een beetje).
Limiet verhogen is je krediet verhogen. Dat zou ik normaal vinden, dat ze dat niet zonder enig onderzoek doen.
Je weet, hoop ik, dat je je limiet zelf kan verhogen door eender welke storting op je kaart te doen. Als ik 5000 stort verhoogt mijn limiet naar 8000. Zo ongeveer enkel bij beobank.
Ik vind dit het beste systeem dat er bestaat want ik gebruik de kaart nooit om krediet te krijgen. Bij iedere aankoop stort ik direct het bedrag terug.
Verder al eens last gehad van fraude. Beobank heeft dat perfect opgelost. Dat maakt mij een "for ever customer".
Zoals ik al heel vaak gezegd heb : van mij mag keytrade zijn brol houden met zijn trage reacties en slechte helpdesk. Iedereen doet wat hij wil, maar dat is mijn ervaring.
Ik heb die upgrade gedaan voor zowel mijzelf als mijn vader.
Mijn vader is gepensioneerd (met dus een pensioenloon), gebruikt Keytrade niet als hoofdbank maar doet zijn beleggingen via Keytrade. Visa Gold aanvragen was geen probleem.
Ikzelf heb Keytrade als hoofdbank, heb een lening en een keyplan lopen bij Keytrade. Visa Gold aanvragen was geen probleem.
Je moet je loonbrief voorleggen uiteraard en na een tijdje kreeg ik reactie dat we de kaart mochten ontvangen. Die van mijn vader duurde wel 2 maand om te krijgen, blijkbaar moest die van het zuiden van Frankrijk komen (althans dat was de verklaring waarom die zo lang op zich liet wachten).
Ik aanzien mijzelf en mijn vader wel als "goede" klanten voor Keytrade, met andere woorden ze verdienen goed aan ons. Ga je enkel naar Keytrade voor de gratis dingen, dan denk ik dat je sneller tegen de muur zal aanlopen.
Mijn vader is gepensioneerd (met dus een pensioenloon), gebruikt Keytrade niet als hoofdbank maar doet zijn beleggingen via Keytrade. Visa Gold aanvragen was geen probleem.
Ikzelf heb Keytrade als hoofdbank, heb een lening en een keyplan lopen bij Keytrade. Visa Gold aanvragen was geen probleem.
Je moet je loonbrief voorleggen uiteraard en na een tijdje kreeg ik reactie dat we de kaart mochten ontvangen. Die van mijn vader duurde wel 2 maand om te krijgen, blijkbaar moest die van het zuiden van Frankrijk komen (althans dat was de verklaring waarom die zo lang op zich liet wachten).
Ik aanzien mijzelf en mijn vader wel als "goede" klanten voor Keytrade, met andere woorden ze verdienen goed aan ons. Ga je enkel naar Keytrade voor de gratis dingen, dan denk ik dat je sneller tegen de muur zal aanlopen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Dat weet ik ja, dat je kan bijstorten om zo een tijdelijke hogere limiet te hebben, is inderdaad heel handig.haelewyn schreef: ↑17 april 2024, 08:15 Alles is mogelijk.
Bij mij pushen ze ook geregeld, telefonisch vanuit Brussel, om mijn limieten te verhogen, ik leg dan gewoon af zonder iets te zeggen; verwerpelijke praktijken vind ik dat. Want voor mij is een creditcard gewoon een betaalkaart, betaling gaat via domiciliëring maar voor veel mensen is dit effectief een krediet en dan pushen om te verhogen is mensen in de afgrond brengen ... Was dat trouwens niet verboden nu ik er aan denk ?
Make Spaargids " Great Again ! "