Visa classic Keytrade
Visa classic Keytrade
is het mogelijk deze visa kaart op te zeggen maar de zichtrekening te behouden? Iemand dit al gedaan?
Re: Visa classic Keytrade
Is gratis kaart, gewoon niet gebruiken?
Maar om vraag te beantwoorden, even bellen en zeggen dat je ze niet wil en zal vernietigen zou moeten volstaan.
Maar om vraag te beantwoorden, even bellen en zeggen dat je ze niet wil en zal vernietigen zou moeten volstaan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het is onwaarschijnlijk dat een bank je niet zou toestaan om een zichtrekening te behouden zonder visakaart.
Dat is nergens het gebruik.
Weinig kans dat KT daar anders zou in beslissen.
Dat is nergens het gebruik.
Weinig kans dat KT daar anders zou in beslissen.
is niet gratis. je wordt en willens nilles mee opgezadeld met een limiet van ocharme 1250 en je bent verplicht om 12 verrichtingen/jaar te doen of er wordt 25 euro automatisch van je rekening gehaald
Ik heb geen visa-kaart, maar wel een zicht- en spaarrekening bij KT. Er heeft mij nog nooit iemand gevraagd of ik ook een VISA-kaart wil.
Het is wel relatief makkelijk om een grotere limiet aan te vragen (maar dat is niet het antwoord op je vraag waarschijnlijk).
Mogelijk met de manier hoe je de rekening hebt geopend dat er "per ongeluk" ook een VISA kaart werd geselecteerd.
Ik zie in hun documentcenter geen optie om de kaart alleen stop te zetten en ook niets in hun FAQ, maar op zich zal dit wel lukken (er zijn genoeg mensen zonder VISA kaart en toch klant van Keytrade).
Neem contact op met hun helpdesk met de vraag wat je moet doen om de VISA kaart te schrappen.
https://www.keytradebank.be/nl/support/
Ik zie in hun documentcenter geen optie om de kaart alleen stop te zetten en ook niets in hun FAQ, maar op zich zal dit wel lukken (er zijn genoeg mensen zonder VISA kaart en toch klant van Keytrade).
Neem contact op met hun helpdesk met de vraag wat je moet doen om de VISA kaart te schrappen.
https://www.keytradebank.be/nl/support/
Weet iemand of een betaling met Keytrade Visa nog zou kunnen geannuleerd/gewijzigd worden, als die al afgerekend werd?
Ik neem aan van niet, maar je weet maar nooit, dat dit met terugwerkende kracht nog zou kunnen.
Dit vraag ik me af in verband met het volgende. Het gaat hier over een relatief klein verschil.
Een online bestelling die ik deed op 28/01/2022, heb ik onmiddellijk betaald met Visa.
Tot mijn verwondering, werd dit bedrag al op 03/02/22 van mijn rekening gehouden. (In tegenstelling tot vroeger, toen datzelfde bedrijf de Visa betalingen pas doorgaf ná de levering.)
Toen mijn bestelling uiteindelijk gisteren (10/02) geleverd werd, bleek dat er 1 artikel ontbrak "wegens uitverkocht".
Ik was daar niet op voorhand van op de hoogte en op mijn bestelling stonden alle artikelen aangeduid als "in voorraad".
Op de in mijn pakje bijgevoegde factuur staat een lager totaal bedrag dan wat ik via Visa betaald heb.
Op Keytrade is er tussen mijn nieuwe Visa gegevens nog geen negatief bedrag te zien.
Ik heb onmiddellijk het bedrijf hiervan online op de hoogte gebracht via website formulier, maar ik kreeg nog geen reactie.
Ik neem aan van niet, maar je weet maar nooit, dat dit met terugwerkende kracht nog zou kunnen.
Dit vraag ik me af in verband met het volgende. Het gaat hier over een relatief klein verschil.
Een online bestelling die ik deed op 28/01/2022, heb ik onmiddellijk betaald met Visa.
Tot mijn verwondering, werd dit bedrag al op 03/02/22 van mijn rekening gehouden. (In tegenstelling tot vroeger, toen datzelfde bedrijf de Visa betalingen pas doorgaf ná de levering.)
Toen mijn bestelling uiteindelijk gisteren (10/02) geleverd werd, bleek dat er 1 artikel ontbrak "wegens uitverkocht".
Ik was daar niet op voorhand van op de hoogte en op mijn bestelling stonden alle artikelen aangeduid als "in voorraad".
Op de in mijn pakje bijgevoegde factuur staat een lager totaal bedrag dan wat ik via Visa betaald heb.
Op Keytrade is er tussen mijn nieuwe Visa gegevens nog geen negatief bedrag te zien.
Ik heb onmiddellijk het bedrijf hiervan online op de hoogte gebracht via website formulier, maar ik kreeg nog geen reactie.
Als de afrekening al heeft plaatsgevonden zal dit niet meer teruggedraaid worden.
Krijg je terug geld, dan komt dit gewoon als credit op je VISA afrekening. Is je afrekening nog niet gebeurt, dan merk je hier niets van.
Onlangs nog 2 terugbetalingen ontvangen.
Wat ook soms gebeurt is reservering (bv een huurauto). Dat komt dan niet als geboekt maar als gereserveerd die nadien terug vrijgegeven wordt (verdwijnt dan spoorloos alsof het nooit heeft plaatsgevonden).
Krijg je terug geld, dan komt dit gewoon als credit op je VISA afrekening. Is je afrekening nog niet gebeurt, dan merk je hier niets van.
Onlangs nog 2 terugbetalingen ontvangen.
Wat ook soms gebeurt is reservering (bv een huurauto). Dat komt dan niet als geboekt maar als gereserveerd die nadien terug vrijgegeven wordt (verdwijnt dan spoorloos alsof het nooit heeft plaatsgevonden).
Bij een terugbetaling duurt het bij mij toch ook meestal een werkdag of 2-3 tussen mail met terugbetaling van webshop en eer de transactie ook effectief zichtbaar is
Tot op vandaag is er nog steeds niets over een terugbetaling te zien op Keytrade in mijn Visa afrekening.
Van het bedrijf waar ik bestelde, kreeg ik eveneens tot vandaag, nog geen reactie op mijn melding op hun website-formulier.
Behalve het ontbrekende artikel dat onterecht aangerekend werd, is er ook nog het feit dat het bedrijf de Visa-afrekening reeds op de dag van bestelling doorgaf, terwijl de levering pas 14 dagen later gebeurde. Dit is niet de normale manier, zoals ik gewend ben van dit bedrijf: normaal wachten ze de dag van levering af.
Van het bedrijf waar ik bestelde, kreeg ik eveneens tot vandaag, nog geen reactie op mijn melding op hun website-formulier.
Behalve het ontbrekende artikel dat onterecht aangerekend werd, is er ook nog het feit dat het bedrijf de Visa-afrekening reeds op de dag van bestelling doorgaf, terwijl de levering pas 14 dagen later gebeurde. Dit is niet de normale manier, zoals ik gewend ben van dit bedrijf: normaal wachten ze de dag van levering af.
Is het mogelijk om in de app of online de Visa-kaart tijdelijk te blokkeren of de limiet te verlagen? Ik ben nogal wantrouwig m.b.t. kredietkaarten (verlies, diefstal, online diefstal gegevens). Daarom heb ik momenteel een KBC-Mastercard Prepaid waar ik enkel geld opzet indien ik iets gepland heb: aankoop internet, dagje Londen, boeken hotelovernachting. Deze kaart kost me 12 EUR/jaar, maar vraag me dus af of je eventueel bij Keytrade (of elders) een echte Visa/Mastercard kan bekomen waar je zelf in de app de parameters kan verlagen i.f.v. veiligheid.
bij keytrade kan je in de app :
*opvragingen aan een geldautomaat aan/uit zetten (gratis opvragingen zijn mogelijk, in het buiteland zijn er wel banken die hiervoor kosten aanrekenen maar dat krijg je te zien op de ATM)
*zonder pincode aan/uit voor bedragen onder 150 eur
*contactloos aan/uit
*limiet wijzingen
*kaart (tijdelijk) blokkeren/deblokkeren
Ik weet niet wat je verstaat onder "echte Visa/Mastercard" ->
De krediet kaart bij keytrade is *zonder* kredietopening. Uitgestelde debit dus. Dus je dient elke maand je bedrag af te lossen.
Bij keytrade dien je wel de de kaart 12 keer per jaar te gebruiken om ze gratis te houden.
*opvragingen aan een geldautomaat aan/uit zetten (gratis opvragingen zijn mogelijk, in het buiteland zijn er wel banken die hiervoor kosten aanrekenen maar dat krijg je te zien op de ATM)
*zonder pincode aan/uit voor bedragen onder 150 eur
*contactloos aan/uit
*limiet wijzingen
*kaart (tijdelijk) blokkeren/deblokkeren
Ik weet niet wat je verstaat onder "echte Visa/Mastercard" ->
De krediet kaart bij keytrade is *zonder* kredietopening. Uitgestelde debit dus. Dus je dient elke maand je bedrag af te lossen.
Bij keytrade dien je wel de de kaart 12 keer per jaar te gebruiken om ze gratis te houden.
Dan doe je gewoon frequenter kleinere aankopen in winkels waarbij je steeds met VISA afrekent. Of je tankt enkele keren voor 10 euro.
ja ik vind dat wat kort door de bocht van Bartman in zijn ouder berichtje.
> je wordt en willens nilles mee opgezadeld met een limiet van ocharme 1250 en je bent verplicht om 12 verrichtingen/jaar te doen of er wordt 25 euro automatisch van je rekening gehaald
De limiet van classic kan je laten verhogen naar 2500 eur. 12 verrichtingen is nu toch ook niet dat? En als je die kaart niet wilt zeg je ze toch gewoon op- zo willens nillens is dat toch niet? Je bent niet verplicht om die kaart aan te houden om een rekening te hebben bij Keytrade.
> je wordt en willens nilles mee opgezadeld met een limiet van ocharme 1250 en je bent verplicht om 12 verrichtingen/jaar te doen of er wordt 25 euro automatisch van je rekening gehaald
De limiet van classic kan je laten verhogen naar 2500 eur. 12 verrichtingen is nu toch ook niet dat? En als je die kaart niet wilt zeg je ze toch gewoon op- zo willens nillens is dat toch niet? Je bent niet verplicht om die kaart aan te houden om een rekening te hebben bij Keytrade.