Visa dubbele reservering
Re: Visa dubbele reservering
Dat is een goede optie voor verkopers die je niet kent.
Maar in mijn geval gaat het over een gerenommeerd bedrijf waar ik al sinds jaren regelmatig een bestelling plaats, en waar ik het volste vertrouwen in heb.
Dit is de eerste keer dat er iets misloopt.
Mijn ervaringen met Wordline en BCC - de twee afhandelaars van Belgische kredietkaarten - zijn niet zo best.
In het algemeeen is het in de beschaafde landen (Nederland, Frankrijk, Duitsland, Italië, US) zo, dat als je je kredietkaartafhandelaar opdracht geeft de transactie terug te boeken of te annuleren die dat onmiddellijk doet. Mocht je ongelijk hebben: het gezeik met de handelaar is voor jou. Fair enough.
Wordline vlaanderen en BCC vlaanderen doen dat andersom: die zijn er voor de handelaar en niet voor jou.
Bij BCC kan het wellicht helpen als je roept: "Ik ken Jan Jambon !"
Maar serieus... een dubbele betaling met een identiek bedrag aan dezelfde ontvanger... dat zou in alle andere landen niet passeren. Dat haalt het fraudefilter zelfs niet.
Dus als iemand hier er bewijs van heeft, dat Keytrade België zijn transacties niet laat passeren bij van die 2 vlaamse afhandelaars, dan bestel ik tanto subito mijn kaart bij Keytrade !
In het algemeeen is het in de beschaafde landen (Nederland, Frankrijk, Duitsland, Italië, US) zo, dat als je je kredietkaartafhandelaar opdracht geeft de transactie terug te boeken of te annuleren die dat onmiddellijk doet. Mocht je ongelijk hebben: het gezeik met de handelaar is voor jou. Fair enough.
Wordline vlaanderen en BCC vlaanderen doen dat andersom: die zijn er voor de handelaar en niet voor jou.
Bij BCC kan het wellicht helpen als je roept: "Ik ken Jan Jambon !"
Maar serieus... een dubbele betaling met een identiek bedrag aan dezelfde ontvanger... dat zou in alle andere landen niet passeren. Dat haalt het fraudefilter zelfs niet.
Dus als iemand hier er bewijs van heeft, dat Keytrade België zijn transacties niet laat passeren bij van die 2 vlaamse afhandelaars, dan bestel ik tanto subito mijn kaart bij Keytrade !
Nog geen wijziging in mijn Keytrade-Visa overzicht, en ook geen reactie van het bedrijf (maar zoals Ludo al liet verstaan: het is nog weekend).
Wél heb ikzelf intussen niet stilgezeten en nog wat opgezocht over Worldline.
Daar bestaat de mogelijkheid om annulering te vragen (mits bewijs) van onterecht afgehouden Visabetalingen.
Maar dit kan niet voor betalings'reserveringen', waarvoor aangeraden wordt om dit met de handelaar te regelen. (Wat ik trouwens al tevergeefs geprobeerd had.)
Dit weekend kreeg ik een automatische e-mail, met beoordelingsformulier over hun klantenservice. Dát hadden ze beter nog niet gedaan, want ik heb mij (in tegenstelling tot mijn gewone doen) deze keer niet kunnen inhouden.
Wordt vervolgd.
Intussen net ook een bericht verstuurd.
Volgens mijn opzoekingen bij Worldline doen ze geen annuleringen voor dubbele Visa-reserveringen.
En bij Keytrade zélf hebben ze me laten weten dat zijzelf hier niets kunnen aan veranderen.
Bij de handelaar hebben ze niet verder meer gereageerd.
Kun je de verkoper opbellen?
Eventueel zou ik kunnen bellen, maar ik heb geen zin om te betalen om naar een 078-nummer te bellen.
Tenslotte heb ik al 2 keer een e-mail geschreven én een beoordelingsformulier ingevuld.
Op dat laatste kon ik (na mijn negatieve opmerkingen) kiezen voor de optie "Wenst u hierover telefonisch gecontacteerd te worden door de klantendienst?". Daarop heb ik "ja" ingevuld; dus ik wacht nog af.
Vandaag (al 14 dagen) staat er nog altijd een gereserveerd bedrag open op mijn Keytrade overzicht, onder mijn VISA transacties als “toekomstige betaling”.
->Ik vraag mij af hoelang een gereserveerde Visa-betaling blijft openstaan, als de handelaar niet meer reageert.
->Verdwijnt dit vanzelf na een tijd? Of gaat het na een tijd tóch via de Visa-afrekening te betalen zijn?
Zolang ik niet effectief 2 keer voor hetzelfde moet betalen, heb ik blijkbaar nergens reden tot klagen.
Maar toen ik 2 weken geleden hetzelfde bedrag 2 keer onder mijn toekomstige Visa-betalingen zag staan, schrok ik me een aap, en ik erger me er aan dat één van die bedragen daar nog altijd blijft openstaan.
Tenslotte heb ik al 2 keer een e-mail geschreven én een beoordelingsformulier ingevuld.
Op dat laatste kon ik (na mijn negatieve opmerkingen) kiezen voor de optie "Wenst u hierover telefonisch gecontacteerd te worden door de klantendienst?". Daarop heb ik "ja" ingevuld; dus ik wacht nog af.
Vandaag (al 14 dagen) staat er nog altijd een gereserveerd bedrag open op mijn Keytrade overzicht, onder mijn VISA transacties als “toekomstige betaling”.
->Ik vraag mij af hoelang een gereserveerde Visa-betaling blijft openstaan, als de handelaar niet meer reageert.
->Verdwijnt dit vanzelf na een tijd? Of gaat het na een tijd tóch via de Visa-afrekening te betalen zijn?
Zolang ik niet effectief 2 keer voor hetzelfde moet betalen, heb ik blijkbaar nergens reden tot klagen.
Maar toen ik 2 weken geleden hetzelfde bedrag 2 keer onder mijn toekomstige Visa-betalingen zag staan, schrok ik me een aap, en ik erger me er aan dat één van die bedragen daar nog altijd blijft openstaan.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 30 september 2020, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
De nieuwe kredietkaarten van KeyTrade worden niet uitgegeven door Worldline. Ze werken met een andere leverancier werd mij begin dit jaar verteld door een medewerker van KeyTrade. Worldline kon mijn KT kredietkaart inderdaad niet vinden in hun systeem.
Keytrade heeft dit dispute formulier op hun site.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 1463213330
Het lijkt nog altijd dat de handelaar 'per ongeluk' de tweede reservatie heeft doorgestuurd naar visa.
Misschien verdwijnt ze automatisch als er geen betaling gevraagd word.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 1463213330
Het lijkt nog altijd dat de handelaar 'per ongeluk' de tweede reservatie heeft doorgestuurd naar visa.
Misschien verdwijnt ze automatisch als er geen betaling gevraagd word.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
een reservering op een visakaart is nog steeds geen betaling he. Die verdwijnt vanzelf. Visa heeft een zelfcontrole voor zulke dubbele betalingen. Je moet gewoon niéts doen daaraan, dat verdwijnt vanzelf. Je kan hoogstens de verkoper contacteren om hem op die fout te wijzen. Met Amazon heb je dat regelmatig voor, maar dat gaat nooit van je rekening.Nefertari schreef: ↑30 september 2020, 12:49 Eventueel zou ik kunnen bellen, maar ik heb geen zin om te betalen om naar een 078-nummer te bellen.
Bij Bancontact kunnen dubbele betalingen niet, die worden afgebroken. Hoe dat bij de afhandelaar van je VISA-kaart zit weet ik ook niet.
als men betaalt met maestro ze blokkeren het dubbele van bedrag gedurende 2-3 dagen. Ook met pre-paid van KBC blokkeren ze het dubbele gedurende een paar dagen. Ook bij tankstation blokkeren ze ook een bepaalde bedrag gedurende een paar
dagen.
dagen.
Mijn situatie heeft niets te maken met Maestro betalingen en ook niets met pre-paid kaarten.
Weet je hoe zo'n dubbele betaling meestal ontstaat? Je bestelt iets, maar even later bedenk je jezelf, en je annuleert je bestelling. Dat kan op de meeste websites erg gemakkelijk. Maar ondertussen is die betaling al doorgegeven aan visa, en ze verschijnt als 'reservering'. Zolang de verkoper die verkoper het geld niet opeist, nà bv de verzending van de koopwaar, blijft dat staan als 'reservering'. Op het einde van de maand wordt die reservering geannulleerd. Maar de gehele maand zit je dus te kijken naar die reservering, terwijl je weet dat je de koop geannulleerd hebt.