Visa dubbele reservering
Re: Visa dubbele reservering
Daar hoop ik dus op.Robinoet schreef: ↑30 september 2020, 12:59 ...
een reservering op een visakaart is nog steeds geen betaling he. Die verdwijnt vanzelf. Visa heeft een zelfcontrole voor zulke dubbele betalingen. Je moet gewoon niéts doen daaraan, dat verdwijnt vanzelf. Je kan hoogstens de verkoper contacteren om hem op die fout te wijzen. Met Amazon heb je dat regelmatig voor, maar dat gaat nooit van je rekening.
De verkoper werd direct op de hoogte gebracht, maar doet niets.
Alvast bedankt voor deze uitleg.
Ik heb helemaal geen bestelling geannuleerd en opnieuw ingegeven en al zéker geen 2de keer een betaling gedaan. Dat kan ik met 100% zekerheid bevestigen.
Dat formulier kan misschien ooit nog van pas komen (ik vond daar alvast niets over).B7H4long schreef: ↑30 september 2020, 12:57 Keytrade heeft dit dispute formulier op hun site.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 1463213330
Het lijkt nog altijd dat de handelaar 'per ongeluk' de tweede reservatie heeft doorgestuurd naar visa.
Misschien verdwijnt ze automatisch als er geen betaling gevraagd word.
Anderzijds heb ik ook een sterk vermoeden dat het "per ongeluk" gebeurde; dat er een vergissing gebeurd is bij de handelaar. Alleen vind ik het spijtig dat ze niets doen om dit recht te zetten, of mij tenminste uitleg te geven.
-
- Hero Member
- Contacteer:
@Nefertari, heb je ondertussen al je maandoverzicht van Keytrade ontvangen en is het daar alsnog dubbel aangerekend?
Ik heb het omgekeerde voorgehad. Kocht 2 producten via dezelfde verkoper en de hele tijd stond er er maar één van beiden gereserveerd alhoewel beiden geleverd waren. ik heb het regelmatig gecontroleerd bij Keytrade, er was maar één reservatie. Nu het Visa uitreksel ontvangen en beiden zijn er afgegaan.Dus ook hier niet duidelijk waar dit aan lag....Zolang het klopt op het uitreksel, zou ik zo zeggen...
Ik heb het omgekeerde voorgehad. Kocht 2 producten via dezelfde verkoper en de hele tijd stond er er maar één van beiden gereserveerd alhoewel beiden geleverd waren. ik heb het regelmatig gecontroleerd bij Keytrade, er was maar één reservatie. Nu het Visa uitreksel ontvangen en beiden zijn er afgegaan.Dus ook hier niet duidelijk waar dit aan lag....Zolang het klopt op het uitreksel, zou ik zo zeggen...
Het maanduittreksel heb ik nu pas kunnen nakijken, omdat ik in de loop van de ochtend niet kon inloggen bij Keytrade.
Het bedoelde bedrag is slechts 1 X aangerekend op mijn Visa afrekening van vandaag:
(datum transactie 22/09/20 en datum verrekening 23/09/20)
Intussen staat ditzelfde bedrag en zelfde handelaar ook nog open op mijn Visa onder "toekomstige betalingen" en dit met datum 17/09/20.
Het bedoelde bedrag is slechts 1 X aangerekend op mijn Visa afrekening van vandaag:
(datum transactie 22/09/20 en datum verrekening 23/09/20)
Intussen staat ditzelfde bedrag en zelfde handelaar ook nog open op mijn Visa onder "toekomstige betalingen" en dit met datum 17/09/20.
Dan zal het niet aangerekend worden omdat de datum van 17/9 binnen het huidige uittreksel valt. Ik zou me geen zorgen maken.Ik vermoed ook dat het wel zal verdwijnen uit de lijst van de reservaties.
Om nog even terug te komen op de veronderstelling van Robinoet:
Mijn bestelling bestond uit 7 verschillende (kleine) artikelen; op 17/09/20 online gedaan, en mét toevoeging van een persoonlijke actiecode, direct gevolgd door de Visa-betaling.
En ik kreeg onmiddellijk daarop een (1) bestellingsbevestiging per e-mail.
Dus de kans om per ongeluk exact voor hetzelfde bedrag te bestellen is quasi onbestaande.
Bovendien staat er onder "mijn account" bij de website van het bedrijf slechts 1 bestelling.
Dan lijkt het me opgelost.
Eindelijk is het ten onrechte gereserveerde bedrag of "toekomstige betaling" verdwenen van mijn Keytrade-Visa overzicht.
Eén ding weet ik zeker: ik ga nooit meer online met Visa betalen bij dat bedrijf.
elke maand wordt de teller op nul gezet he
begrijp nog altijd niet goed waar je je zorgen over maakte
hopelijk heb je wat bijgeleerd
begrijp nog altijd niet goed waar je je zorgen over maakte
hopelijk heb je wat bijgeleerd
Als je de juiste omstandigheden volledig zou gelezen én begrepen hebben dan zou je dergelijke overbodige (en arrogante) opmerkingen niet hoeven te maken.
Ik heb eens gehad dat er bij gewone bancontact in de winkel het bedrag 2x van mijn rekening is gegaan. Er was niks eigenaardigs in de winkel gebeurd. Het ging blijkbaar om de fout van de bank! Ze hebben dat snel rechtgezet, maar ik vond het toch maar raar dat dit zomaar kan gebeuren... Bij creditcard hou ik normaal de uittreksels wel bij, maar bij bancontact ging ik er van uit dat dit toch betrouwbaar was. Niet dus...