visa fraude
visa fraude
Vorige donderdag ben ik gecontacteerd geweest door card-stop. Ze hadden een vermoeden van fraude met mijn Visa kaart en hebben deze geblokeerd. Gisteren heb ik mijn uitgavenstaat ontvangen en inderdaad er zijn een 5tal transacties via internetaankoop voor een totaal bedrag van 1300euro , waar ik niets mee te maken heb. ik heb gisteren via mijnkaart.be een klachtendossier opgesteld.
Iemand ervaring hiermee hoe lang het duurt voor ze je geld terugstorten?
Iemand ervaring hiermee hoe lang het duurt voor ze je geld terugstorten?
Re: visa fraude
Ik heb dit onlangs met mijn Mastercard aan de hand gehad.
Tussen het van de rekening gaan en het terugstorten zat in mijn geval net een maand.
Tussen het van de rekening gaan en het terugstorten zat in mijn geval net een maand.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Iets gelijkaardig meegemaakt met MasterCard doordat een Chinees (De baliebediende in het hotel ? Wie zal het zeggen?) mijn kaart kopieerde. Reken maar op een maand. Het belangrijkste is dat het in orde komt EN dat ze hun beveiliging wat updaten. De totale fraudebedragen moeten enorm zijn. Iets zegt me dat we in 2024 en 2034 met totaal andere kaarten gaan aan de slag zijn.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Zoon naar NY geweest en daar strippen ze met uw kaart zelf door hun toestellen!
Geen pincode nodig??? Raar maar waar!
gevaarlijk spel daar in de states
greetz
jempi25
Geen pincode nodig??? Raar maar waar!
gevaarlijk spel daar in de states
greetz
jempi25
In US moet je inderdaad nog steeds je handtekening zetten ter bevestiging en wordt de PINcode niet gebruikt.
Net om die reden worden de kredietkaarten door een heel aantal banken preventief geblokkeerd voor gebruik in US.
Wil je je kredietkaart toch gebruiken in US op vakantie, moet je die dan eerst activeren via bancontact-automaat in US (pincode nodig) of via webbanking of aanvraag in kantoor, voor vertrek.
Net om die reden worden de kredietkaarten door een heel aantal banken preventief geblokkeerd voor gebruik in US.
Wil je je kredietkaart toch gebruiken in US op vakantie, moet je die dan eerst activeren via bancontact-automaat in US (pincode nodig) of via webbanking of aanvraag in kantoor, voor vertrek.
En het grappige is dat ze er ginder van overtuigd zijn dat het stripsysteem veiliger is dan het pincodesysteem... Idem in landen zoals Colombia, daar denken ze dat ze uberveilig bezig zijn
Ook in Europa wordt nog veel gewerkt zonder de pincode!
Zo bijvoorbeeld voor de betaling van plaatselijk geboekte excursies in vakantiehotels bij een host(ess) van touroperators TUI (Jetair) en Thomas Cook.
Verleden week stelde ik voor de zoveelste keer op rij vast dat men nog altijd de kredietkaarten van de hotelgasten manueel doorschrijft (of "calqueert") op carbonpapier met behulp van de achterkant van een pen (dus zelfs niet door een toestelletje schuift), vervolgens bedrag en datum invult, en nadien de handtekening laat plaatsen door de eigenaar van de kredietkaart.
Zo bijvoorbeeld voor de betaling van plaatselijk geboekte excursies in vakantiehotels bij een host(ess) van touroperators TUI (Jetair) en Thomas Cook.
Verleden week stelde ik voor de zoveelste keer op rij vast dat men nog altijd de kredietkaarten van de hotelgasten manueel doorschrijft (of "calqueert") op carbonpapier met behulp van de achterkant van een pen (dus zelfs niet door een toestelletje schuift), vervolgens bedrag en datum invult, en nadien de handtekening laat plaatsen door de eigenaar van de kredietkaart.
Daar geloof ik weinig van. Die fraude is er altijd al geweest op grote schaal. Dat is al 20/30 jaar aan de gang met vooral Amerikaanse credit cards. Omwille van de inferieure beveiliging met magneetstrip, maar ook omdat heel het systeem daar op credit cards draait. Ze hebben daar zoveel transacties dat de schade door cc fraude nog te dekken valt. Het kost de financiële wereld meer om het systeem te vervangen.De totale fraudebedragen moeten enorm zijn. Iets zegt me dat we in 2024 en 2034 met totaal andere kaarten gaan aan de slag zijn
Volgens mij doen enkel de uitgevers van kaarten met enorme limieten een bijkomende controle. Op mijn corporate credit card zit een limiet van 25.000 USD. In 2008 ben ik op zakenreis geweest naar Turkije en heeft Citibank mijn kaart preventief geblokkeerd omdat er een verdachte transactie van 500 EUR in een bakkerij geweest was. Ik heb geen Baklava ter waarde van 500 EUR gekocht
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Naderhand bleek dat het hotel een aanpalende bakkerij in eigendom had en de hotelrekening via hun terminal verwerkt is.
Kan me niet voorstellen dat er iemand achter z'n pc zit te kijken wie wat, waar koopt.PVD schreef:In 2008 ben ik op zakenreis geweest naar Turkije en heeft Citibank mijn kaart preventief geblokkeerd omdat er een verdachte transactie van 500 EUR in een bakkerij geweest was. Ik heb geen Baklava ter waarde van 500 EUR gekocht![]()
Naderhand bleek dat het hotel een aanpalende bakkerij in eigendom had en de hotelrekening via hun terminal verwerkt is.
---
Verder heb je nog tientallen (zo niet honderden) sites waar je zomaar met de kaartnummer, vervaldatum en nummer op de achterzijde een aankoop kunt doen. Een duistere medewerker in een hotel kan zomaar even je kaart kopiëren of onthouden en doet meteen aankopen op jouw naam
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Vorig jaar zo 2 vliegtickets en een reis naar Barcelona geboekt (totaal was 790 euro ofzo) en nergens werd een code gevraagd. Boeking was ook meteen na 2 sec. al bevestigd per mail.
Mijn idee was toen ook 'Stel je voor dat iemand anders die kaart in zijn bezit krijgt?'
Je zou versteld staan wat computeralgoritmes tegenwoordig kunnen...Kevva schreef: Kan me niet voorstellen dat er iemand achter z'n pc zit te kijken wie wat, waar koopt.
Denk alleen al maar eens aan spamfilters. Ze kunnen heus ook wel iets maken dat verdachte transacties, waarschijnlijk zelfs rekening houdend met persoonlijke profielen, opspoort.
tuurlijk zijn gewoon programmas bij ATOS die daarop draaien
Deze morgen mijn zichtrekening gecontroleerd en het geld (1300euro) is teruggestort. Het heeft dus zo'n 3weken geduurd.
Ik heb het altijd wel vertrouwd dat het in orde ging komen maar 100procent zeker ben ik natuurlijk nu pas,…
Wel vreemd dat ik geen brief of mail gekregen heb met wat uitleg, misschien is deze nog onderweg?
Ik heb het altijd wel vertrouwd dat het in orde ging komen maar 100procent zeker ben ik natuurlijk nu pas,…
Wel vreemd dat ik geen brief of mail gekregen heb met wat uitleg, misschien is deze nog onderweg?
Ik heb mijn Visakaart opgezegd en ga enkel nog betalen met een prepaid kaart. Je hoort tegenwoordig zoveel van hackers die in het systeem van een groot bedrijf binnengeraakt zijn en daar alle wachtwoorden of gegevens van betalingen met kredietkaart ontvreemd hebben.
Ik ga niet op reis en gebruik mijn kredietkaart enkel voor online betalingen. Ik kan dus perfect mijn kaart laden met het bedrag dat ik ga uitgeven. Daarna staat het saldo weer op nul en is er geen kans op fraude.
Ik ga niet op reis en gebruik mijn kredietkaart enkel voor online betalingen. Ik kan dus perfect mijn kaart laden met het bedrag dat ik ga uitgeven. Daarna staat het saldo weer op nul en is er geen kans op fraude.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik krijg wekelijks wel een mail van visa, mastercard, paypall, noem maar op, met altijd een hoop typefouten in en de vraag om bepaalde gegevens in te geven, omdat die zouden verloren zijn. Op het eerste zicht denk ik altijd, iedereen ziet dat dit nep is, maar toch... ik vraag me af hoe mijn moeder reageert ...
Ik probeer al en toe eens om die betreffende mail door te sturen naar de politie, aangezien zij de mail waarschijnlijk niet krijgen. Maar, ik krijg nooit een antwoord van de politie ! Heeft iemand een emailadres waar je dit heen kunt sturen ? Meestal bieden ze me aan een antwoordformulier in te vullen, maar mij gaat het om de mail !! Heeft iemand hier al ervaring mee gehad ?
Ik probeer al en toe eens om die betreffende mail door te sturen naar de politie, aangezien zij de mail waarschijnlijk niet krijgen. Maar, ik krijg nooit een antwoord van de politie ! Heeft iemand een emailadres waar je dit heen kunt sturen ? Meestal bieden ze me aan een antwoordformulier in te vullen, maar mij gaat het om de mail !! Heeft iemand hier al ervaring mee gehad ?
https://www.ecops.be/webforms/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier kan je soortgelijke klachten kwijt .
Hier kan je soortgelijke klachten kwijt .