Visakaart Argenta wordt Mastercard
Visakaart Argenta wordt Mastercard
Hallo,
Vandaag een brief gekregen met de melding dat alle Visa kaarten worden vervangen door Master Card.
Over het waarom laten ze ons in het ongewisse (Mastercard zou voor Argenta goedkoper zijn?). In elk geval, ik zie er een beetje tegenop want ik vond Visa een uiterst betrouwbaar betaalmiddel in binnen en buitenland.
Vandaag een brief gekregen met de melding dat alle Visa kaarten worden vervangen door Master Card.
Over het waarom laten ze ons in het ongewisse (Mastercard zou voor Argenta goedkoper zijn?). In elk geval, ik zie er een beetje tegenop want ik vond Visa een uiterst betrouwbaar betaalmiddel in binnen en buitenland.
Re: Visakaart Argenta wordt Mastercard
Ik heb zowel Visa als Mastercard (van KBC) en gebruik beide door elkaar. Nog nooit problemen ondervonden, noch in het binnenland noch in het buitenland.joinke schreef:Hallo,
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Eigenlijk is het maar een merknaam.
Mastercard had vroeger wat achterstand in het buitenland en werd bijlange aan niet zoveel aanvaard zoals visa.
Deze achterstand hebben ze hedendaags zo goed als volledig weggewerkt.
Het kostenplaatje voor Argenta zal er ook wel iets mee te maken hebben.
Uiteindelijk blijven de tarieven in het gebruik met visa en mastercard voor beide dezelfde.
Mastercard had vroeger wat achterstand in het buitenland en werd bijlange aan niet zoveel aanvaard zoals visa.
Deze achterstand hebben ze hedendaags zo goed als volledig weggewerkt.
Het kostenplaatje voor Argenta zal er ook wel iets mee te maken hebben.
Uiteindelijk blijven de tarieven in het gebruik met visa en mastercard voor beide dezelfde.
Dat is al een hele tijd aan de gang bij Argenta, ik denk dat mijn Visa nu toch al een maand of vier vervangen is door een Mastercard. Er is geen enkel verschil qua werking dus is het zeker niet onveiliger. Ik snap niet waarom iemand dat denkt.
ik heb al tijdje mastercard van argenta en geen probleem,
is trouwens even vlot wereldwijd aanvaard, maakt dus niets uit
het is maar een naam
is trouwens even vlot wereldwijd aanvaard, maakt dus niets uit
het is maar een naam
Hier ook nog nooit problemen gehad met mijn Mastercard 

Al eens geprobeerd in Brazilië (regio Salvador) te betalen met Mastercard ? 

Op mijn zoektocht naar een vakantiebestemming in een Afrikaans land, is het mij ook opgevallen dat men alleen Visa als algemeen aanvaarde kredietkaart vermeldt.
Gelukkig heb ik nog altijd mijn vertrouwde Visa-kaart van Argenta.
Hopelijk zal die nog niet vervangen zijn door een Mastercard tegen mijn afreisdatum.
Dan kom ik waarschijnlijk in de problemen.
Ik loop namelijk niet graag met grote sommen cash op zak, en al zéker niet als toerist in verre landen.
Gelukkig heb ik nog altijd mijn vertrouwde Visa-kaart van Argenta.
Hopelijk zal die nog niet vervangen zijn door een Mastercard tegen mijn afreisdatum.
Dan kom ik waarschijnlijk in de problemen.
Ik loop namelijk niet graag met grote sommen cash op zak, en al zéker niet als toerist in verre landen.
Ze zijn blijkbaar tegen hoog tempo bezig de kaarten om te wisselen. Ik help je hopen dat die omwisseling bij jou niet te snel gebeurt. Omdat ik het probleem in Brazilië kende had ik op tijd een Visakaart bij Citibank aangevraagd.
Record bank, Europabank, ABK, Citibank
Keuze genoeg als je een gratis visa wilt.
Keuze genoeg als je een gratis visa wilt.
Ja maar alleen bij Citibank hoef je geen rekening te openen, denk ik. Of ben ik fout?
Europabank visakaart kan ook aan zichtrekening van een andere bank gekoppeld worden.
De overige banken bieden trouwens een gratis zichtrekening, wat dus op hetzelfde neerkomt, niet? :-)
De overige banken bieden trouwens een gratis zichtrekening, wat dus op hetzelfde neerkomt, niet? :-)
Voor mijn part is dat inderdaad niet hetzelfde. Je hebt dan een binding met een bank die je in feite niet nodig hebt (of wil), nietwaar? 

Zolang er geen kosten aan verbonden zijn is daar toch niet echt probleem mee?
Al geef ik toe dat het gemakkelijker is om bv. afschriften van je kredietkaart op dezelfde zichtrekening te hebben als de rest van je verichtingen.
Al geef ik toe dat het gemakkelijker is om bv. afschriften van je kredietkaart op dezelfde zichtrekening te hebben als de rest van je verichtingen.
Klopt, dat vind ik ook.