Vlaams Centrum voor Internet Beleggers
TIP
Re: Vlaams Centrum voor Internet Beleggers
Ik vind het toch wel een sexy benaming: Vlaams Centrum voor Internet Beleggers"... Misschien krijgen zij dan ook subsidies? Een zien of er postjes vacant zijn; CEO of zoiets

-
- Verbannen Gebruiker
Het zoveelste voorbeeld van: als je slecht bent in beleggen, verdien dan geld met anderen te leren hoe ze moeten beleggen

Pierre Van der Vennet is voorzitter en heeft geen CEO nodig

Als je gaat lezen op die website dan kost alles je heeeeeel veel geld.
Het is geen club, want ze plunderen je bankrekening voor alles wat je bijwoont.
Gewoon bullshit als je het mij vraagt.
Eentje die denkt snel geld te verdienen aan onnozele lieden die denken dat je de beurs je snel rijk maakt.
Het is geen club, want ze plunderen je bankrekening voor alles wat je bijwoont.
Gewoon bullshit als je het mij vraagt.
Eentje die denkt snel geld te verdienen aan onnozele lieden die denken dat je de beurs je snel rijk maakt.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hou me soms bezig om 'magische formules' (podcasts, artikels) nadien af te toesten.
Het besluit is toch dikwijls dat de theorie soms prachtig en erg overtuigend is maar blijkbaar de markt (dus eigenlijk index) al lang nattigheid voelt. = en dus worden die aandelen al dan niet via magische formules opgepikt als goedkoop.
Toppertjes die tekens terugkomen zoals Fortis, Hamon, Dexia en Option.
bv
https://www.transstock.eu/portfolio/fun ... eggen-3-3/
https://www.transstock.eu/portfolio/fun ... eggen-2-3/
Het besluit is toch dikwijls dat de theorie soms prachtig en erg overtuigend is maar blijkbaar de markt (dus eigenlijk index) al lang nattigheid voelt. = en dus worden die aandelen al dan niet via magische formules opgepikt als goedkoop.
Toppertjes die tekens terugkomen zoals Fortis, Hamon, Dexia en Option.
bv
https://www.transstock.eu/portfolio/fun ... eggen-3-3/
https://www.transstock.eu/portfolio/fun ... eggen-2-3/
huisjetuintjefiets schreef: ↑3 oktober 2023, 17:19Het zoveelste voorbeeld van: als je slecht bent in beleggen, verdien dan geld met anderen te leren hoe ze moeten beleggen
Pierre Van der Vennet is voorzitter en heeft geen CEO nodig![]()
Alle Vlaamse Centrums hebben een CEO nodig en ook een Adjunct-directeur; mijn gevoel.

Het is niet omdat iemand het woord “Vlaams” in de titel van zijn vereniging of bedrijf zet, dat het ook meteen een overheidsbedrijf is

Een minuutje research had je geleerd dat het om een privé initiatief gaat …
”Het Vlaams Centrum voor Internet-Beleggers (VCIB) is een particulier initiatief zonder enig commercieel doel en onafhankelijk van enige financiële instelling.”
m-peeters schreef: ↑3 oktober 2023, 19:01Het is niet omdat iemand het woord “Vlaams” in de titel van zijn vereniging of bedrijf zet, dat het ook meteen een overheidsbedrijf is![]()
![]()
Een minuutje research had je geleerd dat het om een privé initiatief gaat …
”Het Vlaams Centrum voor Internet-Beleggers (VCIB) is een particulier initiatief zonder enig commercieel doel en onafhankelijk van enige financiële instelling.”
Had wel gekund hé

Ik schreef dat het hier wel gaat om degenen die vooraan staan, de "champions" van de us investing championship.doorwinterd schreef: ↑3 oktober 2023, 15:46Stand na acht maanden 2023 (345 deelnemers) - Uitvoering tot en met 31 augustus 2023
Toen stond de Nasdaq een kleine +40% ytd
Is het dan niet normaal dat een 20-tal vd 345 het beter doen dan die +40%?
En als ze nog een tweede maal meedoen, staan ze terug bij de eersten. De meeste deelnemers komen niet uit zo een klas.
Het zijn wel alleen maar de leerlingen die, er bijna al hun vrije tijd in steken. De andere leerlingen heb ik nog niet zien meedoen.
In 2021 was er ook zo een lesgever die zelf meegedaan heeft. Hij was nr 1 in de categorie van het meeste geld met 334,8 %
Om bij dit draadje te blijven. De VCIB returns had er mij iemand vorig jaar doorgemaild. Zie in bijlage.
Vanaf 31 mei 2017 -19,44% tot februari 22. Er was ook nog een VIX speculeer portefeuille, die uiteraard ook negatieve resultaten had. Voor 2017 als ze nog niet bij Lynx zaten waren de resultaten ook dramatisch. Die portefeuilles gaan volledig opgeblazen worden met de tijd. De leden kunnen in hun Lynx de resultaten zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
En op een portefeuille van nauwelijks meer dan 40.000 euro doen ze zowaar 175 transacties per jaar... Dat is nagenoeg elke dag dat de beurs geopend is een transactie, dat is geen beleggen meer maar bijna letterlijk "day"-traden. Wat eigenlijk wil zeggen dat ze totaal niet weten wat ze doen, wat zich dan weer uit in hun bedenkelijk resultaat. Maar wie zijn wij om hun "revolutionaire beleggingsmethode" te bekritiseren.Dirk2 schreef: ↑9 oktober 2023, 20:05Ik schreef dat het hier wel gaat om degenen die vooraan staan, de "champions" van de us investing championship.doorwinterd schreef: ↑3 oktober 2023, 15:46
Stand na acht maanden 2023 (345 deelnemers) - Uitvoering tot en met 31 augustus 2023
Toen stond de Nasdaq een kleine +40% ytd
Is het dan niet normaal dat een 20-tal vd 345 het beter doen dan die +40%?
En als ze nog een tweede maal meedoen, staan ze terug bij de eersten. De meeste deelnemers komen niet uit zo een klas.
Het zijn wel alleen maar de leerlingen die, er bijna al hun vrije tijd in steken. De andere leerlingen heb ik nog niet zien meedoen.
In 2021 was er ook zo een lesgever die zelf meegedaan heeft. Hij was nr 1 in de categorie van het meeste geld met 334,8 %
Om bij dit draadje te blijven. De VCIB returns had er mij iemand vorig jaar doorgemaild. Zie in bijlage.
Vanaf 31 mei 2017 -19,44% tot februari 22. Er was ook nog een VIX speculeer portefeuille, die uiteraard ook negatieve resultaten had. Voor 2017 als ze nog niet bij Lynx zaten waren de resultaten ook dramatisch. Die portefeuilles gaan volledig opgeblazen worden met de tijd. De leden kunnen in hun Lynx de resultaten zien.
NVSTR schreef: ↑12 oktober 2023, 18:49En op een portefeuille van nauwelijks meer dan 40.000 euro doen ze zowaar 175 transacties per jaar... Dat is nagenoeg elke dag dat de beurs geopend is een transactie, dat is geen beleggen meer maar bijna letterlijk "day"-traden. Wat eigenlijk wil zeggen dat ze totaal niet weten wat ze doen, wat zich dan weer uit in hun bedenkelijk resultaat. Maar wie zijn wij om hun "revolutionaire beleggingsmethode" te bekritiseren.Dirk2 schreef: ↑9 oktober 2023, 20:05
Ik schreef dat het hier wel gaat om degenen die vooraan staan, de "champions" van de us investing championship.
Zij zijn de "experts"...
-
- Newbie
- Contacteer:
1 advies: koop een fatsoenlijk programma (vb Vectorvest) en dan kan je de verliezen van VCIB goedmaken.
Je betaalt veel geld voor een VCIB-cursus die minder waard is dan de info die je op internet kan vinden. Jaarlijks betaal je dan ook nog eens lidgeld omdat de voorzitter iedere week webinars gaf en geeft. Je kan ook participeren in de clubportefeuille. Voor mij was dit 1000 euro. Afgerond is hun rendement op 4 jaar ongeveer MIN 80%. Hun beleggingsmethode stelt weinig voor en kwam er op neer dat men overgewaardeerde aandelen (met oa RSI van boven de 80) kocht. Wanneer die aandelen dan een lichte correctie (4%) deden, werden ze onmiddellijk verkocht (soms na 1 dag). De leden hebben eigenlijk geen inspraak omdat ze tijdens vergaderingen de mond worden gesnoerd door een autoritaire voorzitter. In filmpjes komt hij wel sympathiek over, maar daar behaal je geen rendement mee.
Ik stel voor dat leden en ex-leden naar de rechtbank stappen wegens onzorgvuldig beheer van middelen.
Je betaalt veel geld voor een VCIB-cursus die minder waard is dan de info die je op internet kan vinden. Jaarlijks betaal je dan ook nog eens lidgeld omdat de voorzitter iedere week webinars gaf en geeft. Je kan ook participeren in de clubportefeuille. Voor mij was dit 1000 euro. Afgerond is hun rendement op 4 jaar ongeveer MIN 80%. Hun beleggingsmethode stelt weinig voor en kwam er op neer dat men overgewaardeerde aandelen (met oa RSI van boven de 80) kocht. Wanneer die aandelen dan een lichte correctie (4%) deden, werden ze onmiddellijk verkocht (soms na 1 dag). De leden hebben eigenlijk geen inspraak omdat ze tijdens vergaderingen de mond worden gesnoerd door een autoritaire voorzitter. In filmpjes komt hij wel sympathiek over, maar daar behaal je geen rendement mee.
Ik stel voor dat leden en ex-leden naar de rechtbank stappen wegens onzorgvuldig beheer van middelen.