Vlaams woningfonds
TIP
Re: Vlaams woningfonds
Lenen voor auto’s ? 800 euro is wel erg veel voor een gewoon vervoersmiddel.
Hoi! Heeft er iemand ervaring met VWF in combinatie met een woning die voor een deel niet geregulariseerd is. De vraagprijs van de woning was 324 000 en we hebben een bod gedaan van 300 000 euro gedaan dat geaccepteerd is. Echter ben ik bang voor de schatting omdat 2,8meter van de woning niet geregulariseerd is. Wat denken jullie hiervan?
Dat het stom is ... Je betaald voor iets dat je misschien moet afbreken omdat het niet geregularisserd kan worden, of dat je hoge boetes moet gaan betalen wegens onvergund ..Laura1234 schreef: ↑26 mei 2024, 01:20 Hoi! Heeft er iemand ervaring met VWF in combinatie met een woning die voor een deel niet geregulariseerd is. De vraagprijs van de woning was 324 000 en we hebben een bod gedaan van 300 000 euro gedaan dat geaccepteerd is. Echter ben ik bang voor de schatting omdat 2,8meter van de woning niet geregulariseerd is. Wat denken jullie hiervan?
Het wordt wel gedogen door de gemeente en zijn plan om dit in de toekomst ook te laten regulariseren..
Als je uw samenwoning beëindigd hebt en de huidige kredietrente (bij de bank) die je samen had is lager dan het voorgestelde van het VWF, is het dan nog interessant om een aanvraag in te dienen? Want ik zie bij sommigen dat de kredietrente wel eens durft te veranderen gedurende het proces gezien de hoofdzetel uiteindelijk bepalend is.
Bijkomende vraag. Indien de schatter langskomt en deze schat de woning op waarde x, kun je als verkoper dan zelf tot een compromis komen met de koper, ook al wijkt deze waarde af van de schatter en heeft dit een invloed op het uiteindelijke beslissing?
Alvast bedankt.
Bijkomende vraag. Indien de schatter langskomt en deze schat de woning op waarde x, kun je als verkoper dan zelf tot een compromis komen met de koper, ook al wijkt deze waarde af van de schatter en heeft dit een invloed op het uiteindelijke beslissing?
Alvast bedankt.
Ik ben bang dat onze Laura er aan vast zit en sowieso 10% van de koopsom als aanbetaling kwijt is.
Of heb je in het voorlopig koopcontract laten opnemen: "onder voorbehoud van het verkrijgen van een hypotheek ter hoogte van...... euro" ?
Of heb je in het voorlopig koopcontract laten opnemen: "onder voorbehoud van het verkrijgen van een hypotheek ter hoogte van...... euro" ?
Omdat je denkt dat VWF hiervoor geen lening geeft? Ookal wordt het wel gedoogd door de gemeente?
Laatst gewijzigd door Laura1234 op 26 mei 2024, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Mag ik eens vragen welke opschortende voorwaarden jullie gebruikt hebben?
Het lijk me gunstig dat er ook een termijn op wordt gezet. Volgens mijn communicatie met het Vlaamse Woonfonds hebben ze 8 weken nodig.
Het lijk me gunstig dat er ook een termijn op wordt gezet. Volgens mijn communicatie met het Vlaamse Woonfonds hebben ze 8 weken nodig.
Omdat het een veel voorkomende opschortende voorwaarde is dat de verkoop pas tot stand komt als de koper een krediet of lening krijgt van de bank, past de Notaris dit altijd standaard toe in een compromis....
Ook al heb je géén lening nodig..
.
Ook al heb je géén lening nodig..
.
Maar dit moet toch ook al in je bod staan? Om jezelf in te denken en zodat de verkoper dit weet en kan afwegen tegenover een ander bod?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gaan we weer.
Ludo ik weet dat u 100 huizen verkocht hebt.
Maar een bod zonder opschortende voorwaarden is ONVOORWAARDELIJK en bij een geaccepteerd bod is de verkoop GESLOTEN!
Waarom blijft dit onmogelijk om te accepteren?
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-------------------Henkie1984 schreef: ↑8 juli 2024, 08:10Gaan we weer.
Ludo ik weet dat u 100 huizen verkocht hebt.
Maar een bod zonder opschortende voorwaarden is ONVOORWAARDELIJK en bij een geaccepteerd bod is de verkoop GESLOTEN!
Waarom blijft dit onmogelijk om te accepteren?
Ik wil best mijn verantwoordelijkheid opnemen voor wat ik zeg of schrijf,,, maar niet wat jij ervan begrijpt...
Een bod al dan niet schriftelijk uitbrengen is nog iets anders dan het opmaken van een compromis.;
Je moet verder eens goed lezen wat ik schrijf..
In een standaard compromis bij de notaris opgemaakt staat de opschortende voorwaarde ( verkrijgen van een hypothecaire lening ) er standaard in. Hoeveel betalen een huis contant zonder lening ?
Als je een overeenkomst maakt tussen verkoper en koper zonder notaris zal je het er zelf moeten inzetten..
Laatst gewijzigd door ludo op 8 juli 2024, 08:39, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Reinste onzin en begin je bod en compromis te mixen om het nog onduidelijker te maken
Een notaris zet alleen in een compromis wat er overeen gekomen is tussen verkoper/koper bij de verkoop (geaccepteerd bod) en de wettelijke bepalingen.
Een notaris zet alleen in een compromis wat er overeen gekomen is tussen verkoper/koper bij de verkoop (geaccepteerd bod) en de wettelijke bepalingen.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
U spreekt over een bod. Niet ik.. Een bod doen is iets helemaal anders dan een compromis opmaken.Henkie1984 schreef: ↑8 juli 2024, 08:37 Reinste onzin en begin je bod en compromis te mixen om het nog onduidelijker te maken
Opschortende voorwaarde ( lening ) is een standaard clausule als je via notaris gaat.;
Andere voorwaarden zul je zelf moeten aanvullen..