Vlaamse Energieleverancier failliet
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Voor mij zal het Energie.be worden. Enkel Aardgas. Voor electriciteit ben ik al bijna 15 jaar bij Wase Wind.
Een goedkoper tarief dan 6,78 c/Kwh ga je volgens mij niet vinden nu.
Heb me wel terug ingeschreven op de groepsaankoop van de Provincie Oost-Vlaanderen.
Heb nog Gaele gebeld maar die nemen niet op. En bij Antargaz konden ze niet direct een berekening geven.
Een goedkoper tarief dan 6,78 c/Kwh ga je volgens mij niet vinden nu.
Heb me wel terug ingeschreven op de groepsaankoop van de Provincie Oost-Vlaanderen.
Heb nog Gaele gebeld maar die nemen niet op. En bij Antargaz konden ze niet direct een berekening geven.
De klanten met een verhoogde tegemoetkoming die automatisch het sociaal tarief hebben gekregen, en voordien een vaste prijs hadden voor 1-2- of 3 jaar, hebben ze nu wel liggen.
Die gaan vanaf 1 april 2022 een veel duurder tarief betalen omdat het dan komt te vervallen.
Je gaat mij niet wijsmaken dat dit NIET met voorbedachte rade is geweest...
Die gaan vanaf 1 april 2022 een veel duurder tarief betalen omdat het dan komt te vervallen.
Je gaat mij niet wijsmaken dat dit NIET met voorbedachte rade is geweest...
Die prijs is blijkbaar elke 3 maand herzienbaar. Zal dus ook wel de marktevolutie volgen, echter met wat tijdsachterstand.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Inderdaad. Het energiecontract dat je had wordt omgezet naar het sociaal tarief maar ik had geen vast contract, wel variabel.
Dus : geen schade in mijn geval.
Tegen die tijd is het tarief voor gas en elektriciteit hopelijk al wat gezakt want dan is de winter eigenlijk voorbij.
Dus : geen schade in mijn geval.
Tegen die tijd is het tarief voor gas en elektriciteit hopelijk al wat gezakt want dan is de winter eigenlijk voorbij.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik denk dat volgende waarschuwing niet enkel voor bovenstaande poster geldt, daarom in groter font.
LET OP MET DE PRIJZEN DIE OP DE TARIEFKAARTEN VAN VARIABELE FORMULES STAAN!!!
Tarieven die per kwartaal aangepast worden tonen de prijzen die eind derde kwartaal zijn vast gelegd (toen stond de prijs nog een heel stuk lager). De gas prijs van Energie.be wordt op basis van TTF-S41 + €4/MWh berekend, zoals je hieronder kunt zien was die in het derde kwartaal €52/MWh, vandaag ligt TTF rond de €115/MWh. Vanaf 1 januari zal het tarief aangepast worden en kun je een behoorlijk hogere prijs verwachten. Met andere woorden staar je niet blind op goedkoop lijkende prijzen, lees grondig de kleine lettertjes, beter nu op de hoogte dan onaangenaam verrast bij de afrekening.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met digitale meter en elke maand een energiekaart, kan er niet veel mis lopen in berekeningen.
Bij variabel tarief moet je vooral kijken naar de opslag die ze toepassen op hun basis in hun tarief kaarten. Dat zie je niet in de vergelijkingssites. Bij een variabel tarief voor gas is Activ van Octa + diegene die de minste opslag op de basis neemt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Achteraf gezien geen idee of het een goed idee was.platin schreef: ↑14 december 2021, 09:37Volgens de tijd heeft KBC de bingo gewonnen.MountainTop schreef: ↑13 december 2021, 17:26 Zojuist de terugbetaling van de laatste twee voorschotten aangevraagd. We zullen zien of het iets wordt of niet. Bij de laatste kreeg ik een foutmelding over een technische storing maar dan stond er wel nog dat de aanvraag ingediend was.
Weet Kbc ook eens wat het is als een onderneming op de fles gaat. (Ferrokonstrukt)
Ik wil een faire afrekening en geen cent teveel / te weinig betalen en daarom dus afwachten op een volledige eindfactuur.
Wat ik mij nu afvraag is als ze extra kosten aan rekenen, hoeveel ze u er bij gaan lappen.
https://www.febelfin.be/nl/artikel/na-h ... iciliering
Sociaal tarief voor elektriciteit stijgt met 8 procent, voor aardgas met ruim 10 procent
https://www.hln.be/binnenland/sociaal-t ... ~a7b090d3/
https://www.hln.be/binnenland/sociaal-t ... ~a7b090d3/
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Heeft er al iemand recent een Luminus Basic Var. aardgascontract rechtstreeks via Luminus kunen afsluiten?
Ik denk dat volgende waarschuwing niet enkel voor bovenstaande poster geldt, daarom in groter font.
Hallo,
Die cijfers zijn beetje complex voor een leek.
Zijn die van energie.be slechter (of minder interessant) dan bv. de contracten van luminus?
Hartelijk dank,
Jo
Hallo,
Die cijfers zijn beetje complex voor een leek.
Zijn die van energie.be slechter (of minder interessant) dan bv. de contracten van luminus?
Hartelijk dank,
Jo
Ja, ik heb enkele weken geleden rechtstreeks bij Luminus een contract basic afgesloten voor gas en elektriciteit
Als de electriciteits prijzen blijven stijgen, zullen toekomstig diegene die een electrisch voertuig hebben diep in hun buidel moeten tasten, auto rijden wordt dan peperduur.
Zeer juist.verbanneling schreef: ↑14 december 2021, 18:19 Ik denk dat volgende waarschuwing niet enkel voor bovenstaande poster geldt, daarom in groter font.
Tarieven die per kwartaal aangepast worden tonen de prijzen die eind derde kwartaal zijn vast gelegd (toen stond de prijs nog een heel stuk lager). De gas prijs van Energie.be wordt op basis van TTF-S41 + €4/MWh berekend, zoals je hieronder kunt zien was die in het derde kwartaal €52/MWh, vandaag ligt TTF rond de €115/MWh. Vanaf 1 januari zal het tarief aangepast worden en kun je een behoorlijk hogere prijs verwachten. Met andere woorden staar je niet blind op goedkoop lijkende prijzen, lees grondig de kleine lettertjes, beter nu op de hoogte dan onaangenaam verrast bij de afrekening.
Ik had dit ook al willen opmerken toen ik dit kennis advies gaf voor nieuw contract n.a.v. faillissement.
Heb al die tariefformules eens in een excelletje gegoten, voor gas, wat veruit de belangrijkste component is van energieprijs:
Voor een gasverbruik van 23000 KWh = 23 MWh krijg je de "officiële" tarief zoals uit een prijsvergelijker, met dus soms indexen nog aan hun 3e kwartaal-waarde
maar ik bereken ook een "standardized" tarief, waarbij ik alle onderliggende indexen gelijk neem (op 100€/MWh)
Ik ga er van uit dat al die indexen uiteindelijk een en dezelfde gasprijs tracken
Dan zijn de voordeligste elegant, trevion, dats; energie.be daar dicht achter
luminus/mega duidelijk duurder
De rangschikking is helemaal anders dan in een prijsvergelijker!
Trouwens, ik heb uiteindelijk easy3 (vast tarief van engie voor 3 jaar) aangeraden: 78€/MWh, en een vaste kost van 40€.
78€/MWh incl. BTW = 64€ excl. BTW, ver onder de huidige TTF gasprijzen.
Lijkt me dus zeker interessant voor deze winter.
Op te volgen wel na de winter en dan wellicht switchen.