Vlaamse Energieleverancier failliet
Re: Vlaamse Energieleverancier failliet
Mega zou ik zeker niet nemen dan.
Ik heb Mega en ondanks dat ik altijd maar 80 euro/maand betaalde voor gas en elektriciteit zijn ze er in geslaagd om dat te verhogen naar €120/maand om in november al €400/maand te durven vragen. Ik heb toen gemaild om dat te verlagen naar €200 (ik begrijp dat de prijzen stijgen maar ze moeten niet gaan overdrijven).
Een vriendelijke vrouw heeft daarop dat bedrag terug lager ingesteld (€200). Komt er daarna weer één binnen van €400. Ze hadden dat weeral aangepast achter mijn gat. Ik heb toen gemaild wat de bedoeling was? Ze hebben het nu weer op €200 gezet. Hopelijk blijven ze behouden!
Maar Mega rammelt er ook wel mee de laatste maanden!
Een vriendelijke vrouw heeft daarop dat bedrag terug lager ingesteld (€200). Komt er daarna weer één binnen van €400. Ze hadden dat weeral aangepast achter mijn gat. Ik heb toen gemaild wat de bedoeling was? Ze hebben het nu weer op €200 gezet. Hopelijk blijven ze behouden!
Maar Mega rammelt er ook wel mee de laatste maanden!
Ook bij Mega,van 86 naar 320euro gegaan. Variabele, Kwh-prijs lijkt me best nog wel oké tov wat ik tegenwoordig op mijnenergie zie.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Van 83 naar 320 is bijna X4, daar is toch een reukje aan. Zie dat uw voorschotten niet meer zijn dan het reëel verbruik.
Ik had bij de Vlaamse Energieleverancier een voorschotfactuur van +/- 140 Euro per maand voor gas en elektr. (Jaar vast via O-Vl groepsaankoop). Het goedkoopste dat ik nu vind is +/- 310 Euro (variabel via Energie.be).
Het mag duidelijk zijn dat HET MOETEN veranderen van energieleverancier op dit ogenblik geen geschenk is en ik vind dat er weinig initiatief wordt ondernomen, noch door consumentenorganisaties (Testaankoop bv. stuur ze maar het bos in, noch door de politiek om initiatieven te ondernemen om dit in de toekomst te vermijden.
Het mag duidelijk zijn dat HET MOETEN veranderen van energieleverancier op dit ogenblik geen geschenk is en ik vind dat er weinig initiatief wordt ondernomen, noch door consumentenorganisaties (Testaankoop bv. stuur ze maar het bos in, noch door de politiek om initiatieven te ondernemen om dit in de toekomst te vermijden.
Inderdaad obby we worden in de steek gelaten zoals altijd, enkele voor de sociale gevallen springt tinne Verstraeten in de bres. Zelfs de provincie trek het hen niet meer aan, dus die bende mag voor mij afgeschaft worden.
contract afgesloten nu met luminus, maar reedst nu niet tevreden, kan niet inloggen op mijn luminus, mails worden niet beantwoord, dus zoek het maar zelf uit gelukkig kan ik overweg met de pc. Heb wel op 07/12/2021 mij meterstand opgenomen en ga dat terug doen op 01/01/2022 en ik zal geen kWh teveel betalen, en ik ga dat nog enkele maanden volhouden wat een bende
contract afgesloten nu met luminus, maar reedst nu niet tevreden, kan niet inloggen op mijn luminus, mails worden niet beantwoord, dus zoek het maar zelf uit gelukkig kan ik overweg met de pc. Heb wel op 07/12/2021 mij meterstand opgenomen en ga dat terug doen op 01/01/2022 en ik zal geen kWh teveel betalen, en ik ga dat nog enkele maanden volhouden wat een bende
Je moet de eerste keer bij myluminus inloggen met wachtwoord en klantnummer in bevestigingsmail van uw contract.
Ik verbaas me er over dat veel mensen zitten te kappen op de nek van de provincie.
Ze hebben zelf een contract aan een lagere prijs afgesloten omdat ze dat zo wilden.
Vaak is een groepsaankoop niet voordeliger dan wat je zelf kan bekomen bij leveranciers maar dan moet je natuurlijk even rondkijken.
De taak van de provincie was enkel om een soort bieding te organiseren wat ook gebeurd is.
Hun taak is afgelopen nadat je met VEL een contract afsloot. Hun taak zit er volledig op.
Ze kunnen niet veel voor jou doen, nu de leveranciers liever geen klanten zien komen. Inderdaad : het is niet het beste moment maar niemand houdt je tegen om in maart weer van leverancier te veranderen. Of bij je nieuwe leverancier een goedkoper tarief te kiezen.
Het doet me een beetje denken aan iemand die op je auto inrijdt, je bent totaal niet in fout. Vaak is het niet het ideale moment om je auto te moeten vervangen want een nieuwe kopen vereist een grote eigen inbreng.
Maar : het is niet anders in dat geval. Net als met de VEL nu.
Een nieuwe leverancier zoeken is niet echt het moeilijkste dat er is en zou binnen enkele weken moeten lukken.
Het zal niet aan de prijs zijn die je met VEL was overeengekomen.
Ondertussen heb je de winst wel al gehad of de kans op winst.
Als je graag ook je medicamenten en energie aan een sociaal tarief had gehad moest je misschien al lang ervoor gezorgd hebben dat je inkomen laag genoeg was.
Met een hoger inkomen heb je die voordelen niet. Het is het één of het ander. Niet allebei.
Ze hebben zelf een contract aan een lagere prijs afgesloten omdat ze dat zo wilden.
Vaak is een groepsaankoop niet voordeliger dan wat je zelf kan bekomen bij leveranciers maar dan moet je natuurlijk even rondkijken.
De taak van de provincie was enkel om een soort bieding te organiseren wat ook gebeurd is.
Hun taak is afgelopen nadat je met VEL een contract afsloot. Hun taak zit er volledig op.
Ze kunnen niet veel voor jou doen, nu de leveranciers liever geen klanten zien komen. Inderdaad : het is niet het beste moment maar niemand houdt je tegen om in maart weer van leverancier te veranderen. Of bij je nieuwe leverancier een goedkoper tarief te kiezen.
Het doet me een beetje denken aan iemand die op je auto inrijdt, je bent totaal niet in fout. Vaak is het niet het ideale moment om je auto te moeten vervangen want een nieuwe kopen vereist een grote eigen inbreng.
Maar : het is niet anders in dat geval. Net als met de VEL nu.
Een nieuwe leverancier zoeken is niet echt het moeilijkste dat er is en zou binnen enkele weken moeten lukken.
Het zal niet aan de prijs zijn die je met VEL was overeengekomen.
Ondertussen heb je de winst wel al gehad of de kans op winst.
Als je graag ook je medicamenten en energie aan een sociaal tarief had gehad moest je misschien al lang ervoor gezorgd hebben dat je inkomen laag genoeg was.
Met een hoger inkomen heb je die voordelen niet. Het is het één of het ander. Niet allebei.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Bij mij is dat dus gelijkaardig. Vond dat ook heel veel naar boven gegaan en dat er een reukje aan was was ook meteen mijn gedacht. Vlug geld uit de klanten hun zakken jagen en dan faillissement indienen.
Als je dan vraagt om te verlagen, is er een mannetje op den bureau die het achter je gat weer verhoogd.
Je hebt ergens gelijk, hun taak zit erop. Maar wat was hun doelstelling? Om voor zoveel mogelijk Oost-Vlamingen een gunstig energietarief te bekomen. Daar is nu een kink in de kabel gekomen en dan vind ik het maar normaal dat ze een poging hebben ondernomen om die kink eruit te krijgen. Het is blijkbaar niet gelukt ok. Ze gaan toch voor een volgende groepsaankoop en ik hoop dat ze eruit geleerd hebben om meer garanties in te bouwen.Destereir schreef: ↑18 december 2021, 13:57 Ik verbaas me er over dat veel mensen zitten te kappen op de nek van de provincie.
Wat komt dat hierbij doen? De groepsaankoop van de provincie had (heeft) niets te doen met een sociaal tarief, dus zelfs jij als grootverdiener (?) kon er van profiteren. Dus in dit geval ging het wel voor allebei.
Dat ging over iets dat delmondo zei..
"""""Inderdaad obby we worden in de steek gelaten zoals altijd, enkele voor de sociale gevallen springt tinne Verstraeten in de bres. """"""
Ik neem aan dat hij bedoelt dat T.V. wel dingen geregeld heeft voor mensen die sociaal tarief hebben.
Maar, voor zover ik weet, hebben die overal dezelfde prijsvoordelen.
Alleen zijn maatschappijen misschien niet echt gehaast om die groep klanten over te nemen aangezien er nog minder aan te verdienen is.
Ik neem aan dat de groepsaankoop meer succesvol gaat zijn als de storm in de tarieven wat gaan liggen is.
Momenteel gaat er niet echt een goede prijs uitkomen en de meeste leveranciers willen liever niet te veel klanten bij.
Beter in maart of mei 2022 zoiets organiseren dan begin januari (?).
Zoiets is ook niet op een week geregeld.
"""""Inderdaad obby we worden in de steek gelaten zoals altijd, enkele voor de sociale gevallen springt tinne Verstraeten in de bres. """"""
Ik neem aan dat hij bedoelt dat T.V. wel dingen geregeld heeft voor mensen die sociaal tarief hebben.
Maar, voor zover ik weet, hebben die overal dezelfde prijsvoordelen.
Alleen zijn maatschappijen misschien niet echt gehaast om die groep klanten over te nemen aangezien er nog minder aan te verdienen is.
Ik neem aan dat de groepsaankoop meer succesvol gaat zijn als de storm in de tarieven wat gaan liggen is.
Momenteel gaat er niet echt een goede prijs uitkomen en de meeste leveranciers willen liever niet te veel klanten bij.
Beter in maart of mei 2022 zoiets organiseren dan begin januari (?).
Zoiets is ook niet op een week geregeld.
en ben je nu een grootverdiener of niet ?
Oost-Vlaming ben ik wel. Is dat niet genoeg ?
Lees mijn posts, dan weet je het.
Ik heb al sociaal tarief en moet niet rouwig zijn dat ik het niet kan hebben, met andere woorden.
Lees mijn posts, dan weet je het.
Ik heb al sociaal tarief en moet niet rouwig zijn dat ik het niet kan hebben, met andere woorden.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Leveranciers willen natuurlijk altijd extra klanten, op dit moment liefst met variabele contracten en een hoog vast recht en een mooi supplement op de basis prijs. Ze gaan nu wel minder appetijt in vaste contracten hebben, nog maar enkelen bieden dat aan. Zal wel de reden zijn dat de provincie geen collectieve overstap naar een ander vast contract gevonden heeft.