VME zichtrekening. 250 euro
VME zichtrekening. 250 euro
Banken hebben een nieuw verdienmodel uitgevonden nu appartementen met 3 verdiepen een syndicus moeten hebben..
Ze rekenen voor de VME rekening een jaarlijke administratiekost aan van 250 euro..buiten alle andere kosten.
Bij mijn weten KBC en Belfius doet dit..
Iemand weet welke bank dit niet aanrekent???
Ze rekenen voor de VME rekening een jaarlijke administratiekost aan van 250 euro..buiten alle andere kosten.
Bij mijn weten KBC en Belfius doet dit..
Iemand weet welke bank dit niet aanrekent???
Re: VME zichtrekening. 250 euro
Dit maanden geleden al vermeld.
De vraag is eerder welke bank wil nog scheep gaan met een Vme of beleggings club.
En de wetgever legt maar nieuwe regeltjes op.
Daarna verwonderd zijn?
De vraag is eerder welke bank wil nog scheep gaan met een Vme of beleggings club.
En de wetgever legt maar nieuwe regeltjes op.
Daarna verwonderd zijn?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Welke bank rekent momenteel die kosten nog niet aan???
Thats the question
Thats the question
Welke bank rekent momenteel die kosten nog niet aan???
Thats the question
Thats the question
Niet relevant omdat géén antwoord op mijn vraag...
Ik heb je vraag gegoogeld en het volgende gevonden: er zijn geen banken meer die een gratis rekening aan verenigingen aanbieden. Er zijn er zelfs die helemaal geen rekening meer aan een vereniging willen aanbieden.
Bedankt voor deze info. De vraag gaat niet om een gratis rekening voor VME denk ik. Bvb bij KBC zijn nu de kosten voor VME als volgt: 39 euro per jaar voor het Business Pro basis rekening pakket. En sinds december 2022 rekent KBC voor VME extra een nieuwe kost aan, namelijk 250 euro per jaar administratieve beheerskosten.
Die 39 euro per jaar voor het Business Pro rekening pakket is niet gratis maar wel acceptabel. Het gaat om de nieuwe 250 euro per jaar administratieve beheerskosten. Dat is niet veel voor een VME van 50 appartementen. Maar van 39 euro naar 289 euro is wel een grote kostenverhoging voor een VME van slechts enkele appartementen.
Ik heb volgende nog gevonden
Weet niet of het nog correct is "Maar zie, het voorbeeld van KBC wordt nu ook gevolgd door Belfius. Die laatste rekent vanaf 2023 een beheerskost aan van eveneens 250 euro. BNP Paribas en Argenta rekenen (nog) geen extra administratieve kost aan voor VME’s."
Weet niet of het nog correct is "Maar zie, het voorbeeld van KBC wordt nu ook gevolgd door Belfius. Die laatste rekent vanaf 2023 een beheerskost aan van eveneens 250 euro. BNP Paribas en Argenta rekenen (nog) geen extra administratieve kost aan voor VME’s."
Zelf heb ik geen telecom van 100 € per maand. Maar mensen die een telecom van 100 € per maand hebben, die krijgen daar alvast extra verbruik/diensten voor terug. En mensen die dat niet nodig hebben die kiezen voor goedkoper telecom met minder verbruik/diensten.
Maar deze pure kostenverhoging naar 289 euro die KBC sinds december 2022 rekent KBC voor VME, daarvoor krijgt de VME geen extra dienst voor terug in vergelijking met de 39 euro die de VME voordien betaalde aan KBC. Tot zover de kleine nuance.
Wees blij dat je daar nog terecht kan.
Bij andere banken kan het gewoon niet meer.
Weet ook dat wetgever meer en meer verplichtingen oplegt aan banken.
Of zou dat gratis moeten zijn dit extra werk.
Waarschijnlijk doe je ook alles gratis.
Ik ben zelf occasionele syndic, en deze avond is trouwens onze jaarlijkse AV, waar ik deze nieuwe kost bekend moet maken.
We zijn een VME met 4 appartementen en misschien een A4 aan transacties. Ik moet jullie niet uitleggen hoeveel frustratie hieromtrent bestaat.
We zijn een VME met 4 appartementen en misschien een A4 aan transacties. Ik moet jullie niet uitleggen hoeveel frustratie hieromtrent bestaat.
Alles relativeren kan nooit kwaad.
Ga ervan uit dat u de verantwoordelijkheid gratis uitvoert.(zorg dan alvast voor een goede rechtsbijstand, betaald door de 4 eigenaars)
Dus de andere mede-eigenaars zijn al beter af dan met een syndici kantoor. (30 € per maand per kavel)
Voor frustraties moet je bij de Belgische wetgever zijn die nieuwe regels oplegt aan de banken in kader van de witwas.
Of het eerlijk is dat een kleine of grote evenveel betaald .......