Volkslening
TIP
Re: Volkslening
Ik ken de modaliteiten nog niet en wacht zeker tot meer duidelijkheid wordt verschaft, maar 5 à 10 jaar is in de huidige omstandigheden inderdaad lang tot zeer lang te noemen.evita schreef:Ja Piper, maar je zal wel voor 5/10 jaar vastzitten !!
Aandelen en obligaties daarentegen zijn altijd verhandelbaar en deze genieten vandaag ook mijn voorkeur.
Alleen om obligaties op te bouwen, is de huidige obligatie-rente mij wel veel te laag.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Er was gecommuniceerd dat men iets meer ging aanbieden dan soortgelijke producten. Volgens mij is een spaarboekje een ander product.Piper schreef:De bedoeling van de overheid is wel om iets meer te bieden dan het quasi niks opbrengende spaarboekje.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Volgens mededeling van minister Crombez, initiafnemer terzake en indiener van de wet m.b.t. tot de volkslening, is de volkslening een perfect alternatief voor het spaarboekje. Garantiefonds zou hier ook gelden.
Welke ziet u wel als soortgelijke producten? Misschien termijnrekeningen en/of obligaties.
Akkoord omwille van de langere looptijd. Voor de rest weinig verschil. Obligaties vallen wel niet onder het garantiefonds.
Welke ziet u wel als soortgelijke producten? Misschien termijnrekeningen en/of obligaties.
Akkoord omwille van de langere looptijd. Voor de rest weinig verschil. Obligaties vallen wel niet onder het garantiefonds.
Is hier nu al meer over bekend? Wanneer komt deze uit, rendement,... Momenteel horen we hier niks meer van.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Geens had gezegd november 2013. Eer ze iets gaan bekend maken zal je toch mogen rekenen op oktober, ze gaan de markt afwachten.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Er zijn meer details bekend geraakt: http://www.tijd.be/nieuws/politiek_econ ... 2-3136.art" onclick="window.open(this.href);return false;
- vanaf 1 november
- intekenen op speciale kasbons of termijnrekeningen met een looptijd van minstens vijf jaar
- roerende voorheffing 15% in plaats van 25%
- vanaf 1 november
- intekenen op speciale kasbons of termijnrekeningen met een looptijd van minstens vijf jaar
- roerende voorheffing 15% in plaats van 25%
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wat 'n grap zeg. Ze gaan voor 3 miljard euro, gaan ze daar die mastodont die intussen 240 miljard groot geworden is mee aanpakken? Ze gaan maw dat enorme bedrag dat op de spaarrekeningen staat met 0,8% verminderen. Tegen als we 1 november zijn staat er 243 miljard op de spaarrekeningen, wat is de oplossing heren van de Wetstraat?
Deze regering is een regering van pseudo-maatregelen, veel vergaderen, geen impact en nul-komma-nul resultaat. Mei 2014.
Too little, too late. En de slimme mensen steken ze in den bak natuurlijk.

Deze regering is een regering van pseudo-maatregelen, veel vergaderen, geen impact en nul-komma-nul resultaat. Mei 2014.

Too little, too late. En de slimme mensen steken ze in den bak natuurlijk.
- Higherdemon
- Jr. Member
- Contacteer:
Inderdaad ze zijn hier rijkelijk te laat mee.
Maar als de rentevoeten meevallen zullen er mensen intekenen denk ik. Ik vraag ook nog af welke waarborg hier achter zit en wie de controle zal uitoefenen hierop.
Maar als de rentevoeten meevallen zullen er mensen intekenen denk ik. Ik vraag ook nog af welke waarborg hier achter zit en wie de controle zal uitoefenen hierop.
Op de redactie staat te lezen:
"Rentevoet 2%." Minus de RV van 15%, Netto dus 1,70%. Om uw geld 5 jaar vast te zetten. Buiten niet geïnformeerde en "alles voor de maatschappij denkende" mensen zal er hierop niemand intekenen.
Een spaarboekske bij de meeste banken benadert al die rentevoet van 1,70%.
"Rentevoet 2%." Minus de RV van 15%, Netto dus 1,70%. Om uw geld 5 jaar vast te zetten. Buiten niet geïnformeerde en "alles voor de maatschappij denkende" mensen zal er hierop niemand intekenen.
Een spaarboekske bij de meeste banken benadert al die rentevoet van 1,70%.
Als dit zo zou zijn (2%), dan is dit inderdaad een lachertje. Laat het dan op een spaarboekje staan, je gaat meer verdienen maar je kan er onmiddellijk aan. Wel verwacht ik dat op spaarboekjes binnenkort 15% RV zal zijn. En ik voorspel dat onze politici Europa hiervoor de kastanjes uit het vuur gaan laten halen. Mei 2014 is nu ook niet meer zo veraf
om zelf zo'n onpopulaire maatregel te nemen.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Denken jullie nu echt dat ze 3.75 of 4% gaan geven.
Geen succes van de volkslening gaat enkel maar een reden zijn om manu militari een deel van uw spaargelden om te zetten in de volkslening.

Geen succes van de volkslening gaat enkel maar een reden zijn om manu militari een deel van uw spaargelden om te zetten in de volkslening.
Ik heb gelezen dat de rente die gegeven wordt conform aan de markt zal zijn ! ik denk dat 2% dan toch het maximum zal zijn, niet ?
Laatst gewijzigd door evita op 25 juli 2013, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar bij rendementen van amper jaarlijks +/- 2% netto over een periode van 5 jaar zal het wat mij betreft een fiasco worden.
Moet wel zeggen dat mijn interesse al niet zo hoog lag, maar in bovenstaand scenario pas ik zeker.
Moet wel zeggen dat mijn interesse al niet zo hoog lag, maar in bovenstaand scenario pas ik zeker.
Laatst gewijzigd door Piper op 25 juli 2013, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad piper, 2% voor 1 of 2 jaar zou ik nog redelijk vinden, maar 5 jaar pfff... !!
Er zijn duidelijk voor ons beiden betere opportuniteiten, maar wellicht wil de Belgische Staat die spaarders aanspreken die vandaag een spaarrekening hebben bij de grootbanken.evita schreef:Inderdaad piper, 2% voor 1 of 2 jaar zou ik nog redelijk vinden, maar 5 jaar pfff... !!