Definieren voorbeeld Lazy portfolios voor Belgische beleggers
TIP
Re: Definieren voorbeeld Lazy portfolios voor Belgische beleggers
Ik heb momenteel IWDA, EMIM en LQDA via DeGiro. Ik krijg voor LQDA elk kwartaal een dividend uitgekeerd maar dat is een heel kluwen om daar de RV van te berekenen en door te starten naar de fiscus.
Ik zou dus graag een fiscus-vriendelijke - Belgisch alternatief hebben. Iemand die weet wat ik dus best kan wijzigen of hoe ik die RV kan aangeven en storten zodat ik in orde ben?
Ik zou dus graag een fiscus-vriendelijke - Belgisch alternatief hebben. Iemand die weet wat ik dus best kan wijzigen of hoe ik die RV kan aangeven en storten zodat ik in orde ben?
Best verkopen en op een spaarrekening zetten. Is de moment niet voor obligaties.
1. Heeft degiro geen keuze waar ze alle juiste Belgische belastingen afhouden?
2. Anders, verkopen bij degiro en aankopen bij Belgische bank; die doen zeker al het nodige voor de Belgische belastingen.
Maar je moet je dus inderdaad afvragen waarom je als Belgische belegger een fonds aanhoudt van USD obligatie. Wat is de rol van dit fonds in je portefeuille?
2. Anders, verkopen bij degiro en aankopen bij Belgische bank; die doen zeker al het nodige voor de Belgische belastingen.
Maar je moet je dus inderdaad afvragen waarom je als Belgische belegger een fonds aanhoudt van USD obligatie. Wat is de rol van dit fonds in je portefeuille?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Heb ik ooit genomen omdat dat toen nog in de trackerportefeuille van MK zat.
Ik denk dat we allen weten wat dat beleggingsadvies waard is.
Kijk hier op het forum in welke beleggingsfilosofie en strategie je gelooft, en maak dan een keuze uit de opties die aangeboden worden binnen die strategie.
Kijk hier op het forum in welke beleggingsfilosofie en strategie je gelooft, en maak dan een keuze uit de opties die aangeboden worden binnen die strategie.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik heb IWDA, EMIM en LQDA bij DeGiro gekocht, het is van de fiscus dat ik een verwittiging gekregen heb dat ik mijn Roerende Voorheffing moet aangeven.
Ik heb dit altijd tijdig en correct gedaan op mijn fondsen (FCP). Dus ik snapte in het begin ook niet echt vanwaar het kwam tot ik opmerkte dat ik elk kwartaal een dividend krijg op mijn DeGiro-account en dit op de ETF (LQDA). Het moet echt daar zitten.
Als ik dan mail naar DeGirio sturen zij mij weer door naar de Belgische fiscus.
Ik heb dit altijd tijdig en correct gedaan op mijn fondsen (FCP). Dus ik snapte in het begin ook niet echt vanwaar het kwam tot ik opmerkte dat ik elk kwartaal een dividend krijg op mijn DeGiro-account en dit op de ETF (LQDA). Het moet echt daar zitten.
Als ik dan mail naar DeGirio sturen zij mij weer door naar de Belgische fiscus.
Roerende inkomsten zoals dividenden van trackers en aandelen waarop je geen roerende voorheffing betaald hebt omdat jouw buitenlandse broker die niet automatisch afhoudt en aan de Belgische fiscus doorstort, moet je verplicht aangeven in jouw belastingsaangifte bij de codes 1444 en 2444. De fiscus zal dan de RV van 30% afhouden bij de berekening van jouw belastingsaangifte.Kevva schreef: ↑15 mei 2019, 12:24 Ik heb momenteel IWDA, EMIM en LQDA via DeGiro. Ik krijg voor LQDA elk kwartaal een dividend uitgekeerd maar dat is een heel kluwen om daar de RV van te berekenen en door te starten naar de fiscus.
Dit geldt bijvoorbeeld voor DeGiro, Lynx, Interactive Brokers, etc...
Als ik me goed herinner was hun verklaring iets van: "we hebben dit ergens op het internet gelezen maar weten niet meer waar. Voor de aandelen hebben we de accumulerende fondsen vervangen door distribuerende, voor het obligatiefonds gaan wij voor USD corporate bond".
Hiermee hebben ze echt wel een unieke portefeuille samengesteld; nergens anders vind je eigen aanbeveling"
Hiermee hebben ze echt wel een unieke portefeuille samengesteld; nergens anders vind je eigen aanbeveling"
Achja ze zijn blijkbaar met de noorderzon vertrokken dusja
Kan je via KBC Bolero in ETF's beleggen? Zo ja, hoe zit het met de kosten in vergelijking met De Giro e.d.